מחכים לרכבת: בבנק ישראל מסמנים את הבעיה העיקרית בכבישים
ככל שמתרחקים מערי המטרופולין הנגישות לתחבורה ציבורית יורדת, כך עולה מנתונים שפרסם היום (ב') בנק ישראל מתוך עבודת מחקר שבחנה את האפשרות להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית מהיישובים השונים בישראל. לפי הממצאים, הנגישות לתחבורה ציבורית בפריפריה נמוכה, מנגד הנגישות הגבוהה ביותר נרשמה בישובים חרדיים.
"המשק הישראלי סובל מתלות יתר במכוניות פרטיות עקב מגבלות תשתית ותחבורה ציבורית בלתי יעילה", מציינים בבנק ישראל. "נושא זה עלה לדיון בשנים האחרונות בהקשרים רבים, לרבות העלאת הפריון במגזר העסקי, הרחבת היצע הדיור, באופן בו השקעה בתשתיות תחבורה תנגיש אזורי דיור מוזלים ותיצור אלטרנטיבה לאזורי הביקוש, הפחתת הצפיפות העירונית והגודש בכבישים, וצמצום בזיהום האוויר".
מהנתונים עולה כי ברוב יישובי הפריפריה ובמיוחד ביישובים הערביים, הנגישות היחסית לתחבורה ציבורית נמוכה ונובעת ממגבלות ההיצע של שירותי התחבורה. ביישובים יהודיים קטנים בפריפריה הנגישות נמוכה, אך רמתם הסוציו-אקונומית הגבוהה עשויה להעיד כי בהתחשב ברמת התחבורה הציבורית שניתן לספק להם, הנגישות הנמוכה נובעת מכך שהתושבים מעדיפים להשתמש ברכב פרטי. לעומת זאת, בערים ויישובים חרדיים הנגישות היחסית גבוהה.
לפי בנק ישראל, כ-60% מהעובדים בישראל מועסקים מחוץ ליישוב מגוריהם. מתוכם שני שלישים מגיעים לעבודה ברכב פרטי, כ-20% מגיעים בתחבורה ציבורית וכ-10% בהסעה מאורגנת שהמעסיק מספק, כאשר בין היישובים בישראל קיימים הבדלים בולטים מבחינת האפשרות להגיע למקומות העבודה באמצעות תחבורה ציבורית, יחסית לאפשרות להגיע באמצעות רכב פרטי. בבנק ישראל מציינים כי ניתוח שונות זו בנגישות היחסית יכול לסייע לפתח את התשתיות באופן מאוזן.
- שמרית נוטמן מונתה כמנכל"ית ארגון 15 דקות
- אלו קווי התחבורה הציבורית הגרועים ביותר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.משה 24/07/2018 10:39הגב לתגובה זואפשר לטפל בבעיה במיידי , אם מקימים ועדת השקעות ליעילות תחבורתית . לדוגמא : מכללות למורים ,הנדסאים , וכ.. צריכות להתמקם רק ברדיוס תחנת רכבת . זה אומר שלסטודנטים יהיה צד - יעד נגיש ב-100% בהגעה ובחזרה . העתקת מכללה זה לא פרוייקט הנדסי שצריך להביא מומחים מקנדה או סין בשביל זה . זה עניין של 3-6 חודשים בממוצע , וזה יתרום לעלייה מאסיבית בתנועת נוסעי הרכבת שזה שלעצמו , משפיע על מצבת כלי הרכב והגודש בכביש . שלב נוסף בתוכנית הוועדה ליעילות תחבורתית ,זה לתת מענקים לסילוק כל תחנות הדלק ,ממתחמי תחנות הרכבת .שזה גם חוסר יעילות . תחנת דלק יכולה להתמקם בכל מקום , ולא מול תחנת רכבת . פרוייקטיים גרנדיוסיים במיליארדים זה גם טוב , אבל צריך לטפל גם במיקרו וזה יכול לתת שיפור משמעותי ומיידי .
- 4.אין פה תחבורה ציבורית (ל"ת)בלי סיפורים 24/07/2018 08:41הגב לתגובה זו
- 3.גיליתם לי את אמריקה (ל"ת)קולומבוס 24/07/2018 08:20הגב לתגובה זו
- 2.אזרחית 23/07/2018 19:29הגב לתגובה זוגם תושבי העיר המבקשים להגיע למקום עבודתם ברכב, פרטי או ציבורי נזקקים לשעת נסיעה מפרכת. התחבורה הציבורית בישראל היא רק שם ולא תכלית.
- 1.המצב לא ישתנה 23/07/2018 18:32הגב לתגובה זובתשתיות צריך להשקיע ואילו מרכבים פרטיים המדינה מרוויחה והרבה, נתח גדול מתקציב המדינה מהווים מיסי הרכב, מיסי הדלק, הקנסות על נהיגה, גבייה עבור חניה ועוד. זהו מקור הכנסה גדול לממשלה ולשלטון המקומי. כל עוד זה המצב לא ישתנה דבר.
- גם בחלק הזמן שקיים לא מדובר בתחבורה ציבורית (ל"ת)בדיחה 24/07/2018 08:42הגב לתגובה זו
- צהלה 24/07/2018 08:33הגב לתגובה זוצריך לייקר בחזרה את מחיר הנסיעה הבסיסי , ההוזלה גרמה למעבר של נוסעים ממוניות שרות לאוטובוסים ,יצרה עומסים באוטובוס . מוניות שרות עבדו כתחבורה ציבורית מעבר לשעות הפעילות של האוטובוס .וסיפקו השלמה לתחבורה הציבורית
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
