עזיבה בחדשות ערוץ 2: הכתב הכלכלי אורן אהרוני פורש - לטובת מיזם יח"צ
הכתב הכלכלי של 'חדשות 2', אורן אהרוני, הודיע למנהלי החברה על החלטתו לפרוש. אהרוני עובד בחברת החדשות של ערוץ 2 כ-11 שנים. את דרכו החל כתחקירן ועורך ב'פגוש את העיתונות', ובהמשך שימש ככתב תחבורה, תעופה ותיירות. השנה מונה אהרוני לכתב כלכלי.
בכוונת אהרוני לפתח שירות ייחודי שישלב בין יחסי ציבור, קשרי עיתונות ועשיית טלוויזיונית, זאת ביחד עם אלעד סאסי, דובר אור ירוק לשעבר, משרד התשתיות ועוד.
במייל שהפיץ בין עובדי החברה, כתב מנכ"ל 'חדשות 2' אבי וייס: "אורן הוא ללא ספק אחד מהכתבים הבולטים והמוכשרים בחברה (וכמובן בנאדם נפלא) ואין לי מילים לתאר את צערי הרב מהחלטתו. בשם כולנו אני רוצה להודות לאורן על השנים שהיה איתנו ועל עבודתו המשובחת".
- 15.כתר המזרח 30/11/2011 09:54הגב לתגובה זוכששני החבר'ה האלה נפגשים, השמיים הם הגבול. בהצלחה :)
- 14.אני יודע מי יחליף אותו. שם פרטי: יוסי (ל"ת)דניאל 29/11/2011 15:37הגב לתגובה זו
- 13.רוני 29/11/2011 14:10הגב לתגובה זואחלה שילוב, חבל שלא סיפרתם נקניקים! שיהיה בהצלחה
- 12.חבל. עשה כתבות יפות. (ל"ת)מישהו 29/11/2011 13:41הגב לתגובה זו
- 11.אבי 29/11/2011 13:25הגב לתגובה זואולי עכשיו הזמן לגלות סוף סוף כמה מדהים אלעד סאסי. הן כבן אדם, הן כאיש מקצוע, והן כהוגה דעות בעל פרספקטיבה חברתית שלא מוצאים כיום בעולם התקשורת. בעצם, סאסי יכול להיות כל מה שירצה. טייס במעבורת חלל, קברניט בנושאת מטוסים, פרופסור לאנגלית של ימי הביניים או נגן קונטרבס מהמובילים בעולם, אם לא ה. אין לכם מושג איזה איש אשכולות הוא. רק תתנו לו אתגר והוא ישיג אותו, ויראה לכולם שהוא הכי טוב שיש. ובזה נמדדת עליונות של בן אנוש. ולסיום ב נימה אישית. יום אחד הלכתי לתומי ברחוב הראשי של נתיבות. לפתע צדה עיני את אלעד סאסי הולך לתומו, מביט מסביב וכנראה בודק כיצד הוא יכול לעזור ולשפר את איכות החיים של התושבים במקום. ככה סתם בלי תמורה, פרו בונו. לפתע, בעוד הוא רושם לעצמו נקודות חשובות להעלות לפני ראש הממשלה בארוחת הצהריים המשותפת להם ולשלדון אדלסון ולסרקוזי, זיהה קשישה שמהססת אם לעבור ברחוב. סאסי אץ רץ במהירות שיא, שכן הוא גם אצן מהטובים באירופה, ואסף אותה בידיו, הניפה אל על, וחצה את הכביש עמה בבטחה. אחר כך שלף כמה שטרות של 200 שקל, ונתן לה. ככה סתם, בלי שאף אחד יראה. זה סאסי שלנו, ואין אחר
- 10.יוני 29/11/2011 13:01הגב לתגובה זואורן אהרוני שיחק אותה במהלך החבירה לסאסי!!!
- 9.לונה 29/11/2011 12:02הגב לתגובה זואורן הוא אחד האנשים החכמים המוכשרים החרוצים והישרים שהכרתי בחיי. אבידה לחברת החדשות
- 8.רפאל 29/11/2011 10:13הגב לתגובה זועבדתי עם אלעד סאסי בעבר, הוא אחד הכשרונות העולם בתחום. בהצלחה שיהיה.
- 7.משה 29/11/2011 09:18הגב לתגובה זוהוא "פותח שירות"? הם מקימים עוד משרד יח"צ! ושיהיה בהצלחה. אבל שירות...?!?1! מה זה פה משרד ממשלתי?
- 6.29/11/2011 07:39הגב לתגובה זומשוכנע שהוא יצליח גם בתחום החדש
- 5.ירון 29/11/2011 07:39הגב לתגובה זואלעד חד כמו סכין ותותח אמיתי נראה כמו שילוב מנצח
- 4.יא כריש (ל"ת)בהצלחה אחינו 29/11/2011 01:22הגב לתגובה זו
- 3.מכיר את שנייהם 29/11/2011 00:31הגב לתגובה זוצעירים מוכשרים וחרוצים מה כבר יכול להיות רע
- 2.מה זה בכלל "קשרי עיתונות"? (ל"ת)פיגי 28/11/2011 23:36הגב לתגובה זו
- 1.מורן 28/11/2011 23:35הגב לתגובה זוופחות מתן חודורובים למיניהם

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?