כלל פיננסים בטוחה: מחיר יעד למכתשים אגן של 33 שקל
בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה הותירו את המלצתם למניית מכתשים אגן על "קניה" תוך העלאת מחיר היעד למניה ל-33 שקל, לעומת מחיר יעד קודם של 32 שקל. מחיר היעד החדש גבוה ב-18% ממחיר המניה בבורסה. בבית ההשקעות סבורים, כי למרות שתחזיות צמיחת שוק האגרוכימיה בשנת 2005 עומדות רק על 5%-6%, מעמדה הנוכחי של החברה והיערכותה יאפשרו לה לצמוח בקצב מהיר יותר.
בכלל פיננסים בטוחה מאמינים ביכולתה של החברה לעמוד ביעדים שקבעה לעצמה בתוכנית האסטרטגית, בבית ההשקעות מציינים זאת גם ברבעון הנוכחי (הגברת הנוכחות בשווקי יעד אסטרטגיים).
לדברי האנליסטית יסכה ארז, מכתשים אגן עשתה זאת שוב ומציגה צמיחה של 25% בהכנסות הרבעון הראשון, גידול שהקיף את כל אזורי הפעילות. ארז מציינת כי, הצמיחה מרשימה עוד יותר לנוכח תנאי מזג אוויר קשים באירופה ובאלמ"ט.
ארז מציינת כי, עיקר הצמיחה נובעת מאיחוד רכישות שנעשו בסוף 2004 ומגידול כמותי במכירות. מכתשים מדורגת שביעית בשוק האגרוכימיה עם נתח שוק של 4.4%. לדברי ארז, החברה ממשיכה להפגין אופטימיות בנוגע לשנה הקרובה בעיקר בשל תנאי שוק חיוביים, עליה ברמת החיים ובביקושים.
יסכה ארז מציינת מספר נקודות עיקריות בחברה:
למרות חורף קשה באירופה, החברה הציגה צמיחה מרשימה של 15% באזור זה. ארז צופה, צמיחה בשיעור גבוה יותר באירופה ברבעון הבא עם שיפור מזג האוויר.
אחד הנתונים הבולטים הוא צמיחה של כ-100% בהכנסות מארה"ב, אחד היעדים האסטרטגים החשובים של החברה. מכתשים הגדילה את חלקה של ארה"ב ברבעון הראשון מ-11.7% ל-18.4% מהכנסותיה.
למעלה מ-70% מהכנסות החברה באים ממדינות יציבות. התבססות החברה במדינות יציבות הוא אחד מיעדיה החברה ומשפיע לטובה על שיעור הרווח הגולמי ופיזור הסיכון.
האם מחלת החילדון התפרצה בארה"ב? הסימנים עדיין קיימים אך תשובה ברורה יותר נוכל לקבל במהלך מאי-יוני. התפרצות החילדון תוסיף לחברה הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנת 2005.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".