ארקיע וישראייר מתריאות: כניסתה של אל על לא תוזיל את כרטיסי הטיסה לאילת, אלא תפגע בצרכן
החלטת שר התחבורה הבוקר (ב') לאפשר לחברת התעופה אילת להכנס לקו אילת מסעירה את שוק התעופה ובעיקר את ישראייר וארקיע אשר מנהלות מזה שנים את הקו לאילת.
בעקבות כך, חברות ישראייר וארקיע מתריאות כי "החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לטוס לאילת בנוסף לארקיע ולישראייר לא רק שלא תביא להוזלת כרטיסי הטיסה לאילת, אלא אף תפגע בציבור הנוסעים בתעופה הפנים ארצית".
"ההחלטה המתמיהה של משרד התחבורה תחליש את ארקיע וישראייר, שרק לאחרונה החלו להתחרות באל-על בחו"ל, והתוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בענף התעופה בתחום הטיסות הבינ"ל" אומרים בארקיע ובישראייר.
לדבריהם, "החלטה זו, בהיותה מנותקת אפוא מן המציאות ומכל אמת מידה מקצועית, הינה כפי הנראה החלטה המונעת משיקולים פוליטיים".
שתי החברות טוענות כי "החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה, שכן ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי שלא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים".
עוד מציינות החברות, כי "ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית ובוודאי שלא משפטית או מינהלית ולפיכך הם יועמדו לבחינה וביקורת ציבורית ומשפטית בפני המוסדות המתאימים לכך ובין היתר מתכננות ארקיע וישראייר לפנות בנושא למשרד מבקר המדינה".
על פי הודעת החברות, "צר לארקיע ולישראייר שיעילותם, נחישותם ופועלם של מי שממונים על התעופה במדינת ישראל באה לידי ביטוי רק כשמדובר בצרכים פוליטיים ולא למען ההגנה על האינטרסים של חברות התעופה הישראליות למול הזרות".
לפני קביעת מדיניות חדשה של משרד התחבורה לגבי פעילות פנים ארצית, צריך המשרד לממש את החלטתו בהנפקת אל על ולאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה בקווים הבינלאומיים לטובת הציבור".
נזכיר כי שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע היום כי הוא בחר לאמץ את המלצות רשות התעופה האזרחית ולאשר לחברת התעופה אל על לבצע טיסות סדירות בין מנמל התעופה בן גוריון לנמל התעופה באילת.
חברות ארקיע וישראייר יאבדו בזאת את הבלעדיות על הקו ת"א-אילת בשל הנימוק כי "המהלך יוביל להגדלת החשיפה של אילת ומדינת ישראל כיעד תיירותי, כך לדברי משרד התחבורה".