אייבלסטר השלימה סבב גיוס ש 30 מיליון ד'
חברת אייבלסטר (Eyeblaster) מרעננה גייסה 30 מיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטיים בהובלת אלי ברקת ויונתן קולבר ובהשתתפות קרן די-פרטנרס מקבוצת דוברת-בית און-זאבי. גיא גמזו, משקיע ותיק בחברה, יזם והוביל את המהלך. די פרטנרס היא גוף השקעות ייחודי שהוקם בשנת 2000 בעיקר עבור משקיעים פרטיים מישראל ומהעולם, המאפשר השקעה בקרנות של קבוצת דוברת-בית-און-זאבי, ובתיק מגוון של השקעות ישירות והשקעות פרייבט אקוויטי אחרות. תחת ניהולה הון בהיקף של כ-150 מיליון דולר. קרן השקיעה ישירות, בין השאר, בחברות גילון, ארכימדס, פרינטר ועוד.
אייבלסטר מוכרת בעשרות מיליוני דולרים בשנה, והיא רווחית מאז שנת 2002 ובעלת שיעורי צמיחה גבוהים. הגיוס הנוכחי יסייע בהאצת צמיחת החברה ובהמשך ביסוסה כמובילה בינלאומית בתחום השיווק הדיגיטלי. ברקת וקולבר יצטרפו למועצת המנהלים של החברה.
אייבלסטר נוסדה בשנת 1999 על ידי ארבעה, בינהם, טריפון ועופר צדיקריו, סמנכ"ל הפיתוח. אייבלסטר גייסה עד כה 10 מיליון דולר: בשנת 2003 גויסו 8 מיליון דולר מקרן אינסייט האמריקנית, וגיוס הסיד של החברה נערך בשנת 2000 וכלל מספר משקיעים ישראלים. אייבלסטר מעסיקה כ-180 עובדים במשרדיה שברעננה, ניו יורק, לונדון ו- 15 ערים נוספות ברחבי העולם.
אייבלסטר מספקת לסוכנויות אינטראקטיב, מפרסמים וחברות תוכן, פיתרון המאפשר להם ליצור, לנהל ולהעלות את כל צורות הפרסום הדיגיטליות על "לוח מחוונים" אינטרנטי יחיד בעל עוצמה. המטה של החברה יושב בניו יורק ולה משרדים באמסטרדם, ברצלונה, בייג'ינג, שיקגו, גואנגז'ו, המבורג, יוסטון, קואלה למפור, לונדון, לוס אנג'לס, פאריז, סן פרנציסקו, סאו פאולו, סידני, טייפיי וטוקיו.
לאייבלסטר מעמד של מובילה עולמית של תחום הפרסום עתיר מדיה (Rich Media) באינטרנט. תחום זה הוא הצומח ביותר בעולם השיווק המקוון, דבר שאיפשר לחברה להתרחב ולמנף את כל סוגי הפירסום, ממנועי חיפוש ועד פירסום במשחקי מחשב (in-game advertising).
"מדובר בחברה מהרמה הגבוהה ביותר, שבנתה מסה קריטית באחד השווקים החמים בשנים האחרונות", אמר יונתן קולבר. "השילוב בין סיפור הצלחה זה לבין קבוצת המשקיעים רבת הניסיון יוצר הזדמנות נדירה".
לקוחות החברה כוללים מאות משרדי פרסום, לרבות OgilvyOne, Universal-McCann Mindshare, BBDO ו- Starcom. בין החברות שעושות שימוש בכלים שמפתחת החברה: יבמ, דיסני, יונילבר, פרוקטר אנד גמבל, ג'נרל מוטורס ורבות אחרות. אתרי התוכן עליהם נפרשים הקמפיינים כוללים את יאהו, MSN, AOL, ואלפי אתרים נוספים.
לדברי גל טריפון, נשיא ומנכ"ל החברה, "זהו גיוס ממשקיעים מן המעלה הראשונה. נבחרת החלומות הזו, שהוכיחה את עצמה במספר גדול של חברות, תסייע לנו לקחת את החברה לשלב הבא".