מי רוצה להכנס לעירייה? ברקת מוציא את תקציב הפרסום של ירושלים למכרז
שנה לאחר שזכה בבחירות המקומיות בירושלים (מול משה ליאון) והצליח לשמור על כסאו, מוציאה עיריית ירושלים בראשות ניר ברקת, את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
המכרז כולל את תקציבי הפרסום של המגזר החרדי/דתי לאומי, הערבי והעיקרי שבהם - הכללי - ויעמוד על 4 מיליון שקלים, להערכת העירייה. עם זאת, בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מגלה כי תקציבי הפרסום של עיריית ירושלים בשנים האחרונות גבוהים מכך באופן ניכר. רק בשנה שעברה, ב-2013, הוציאה העירייה כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון במגזר הכללי בלבד, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. יצוין כי זו הייתה שנת בחירות, אך גם בשנים קודמות היקף ההוצאה לפרסום לא היה מבוטל.
ב-2012 עמדה ההוצאה לפרסום, במגזר הכללי בלבד ובמחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום על כ-5.4 מיליון דולר המהווים בפועל כ-7 מיליון שקלים. ב-2014, נכון לנקודת זמן זו, עומדת ההוצאה לפרסום על כ-5.1 מיליון דולר במחירי מחירון למגזר הכללי בלבד. בפועל מדובר על כ-7 מיליון שקלים לערך.
התנאים להתמודדות במכרז כוללים דרישה לערבות בנקאית לטובת עיריית ירושלים בהיקף של 50 אלף שקלים. בענף הפרסום יש דעות לכאן ולכאן בעניין זה. טובית שלומי, בעלת משרד הפרסום דרורי-שלומי BBDO שמחזיק בבעלותו משרד פרסום בירושלים תחת השם דרורי שלומי BRL אומרת לאייס: "לבקש היום בתנאי שוק כל כך קשים 50 אלף שקל שצריכים לסגור אותם בבנק זו לא הוגנות עסקית. בתקופה שבה הרווחיות נפגעת ותזרים המזומנים כל כך קשה לבקש כאלו סכומים, זה מוגזם". מנגד, מנכ"ל של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל מציין כי הבקשה מקובלת ועל פי רוב, הערבויות עומדות על בין 30 ל-70 אלף שקלים.
- המלצת מכירה למיטב השקעות? בעלי העניין מממשים במאות מיליונים
- ישראל מטילה מכסים על אלומיניום מסין - על הקשר למלחמת הסחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בתנאי הסף של המכרז: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים (כולל מע"מ) לשנה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן עליו להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים בכל אחת מ-3 השנים האחרנות בעבודה מול המגזרים החרדי/דתי והערבי. המתמודדים נדרשים להיות גם בעלי ותק של לפחות 5 שנים כמשרד פרסום.
בעירייה מבקשים בנוסף ניסיון בבניית 3 אתרי אינטרנט לפחות ובתחזוקתם, וכן בהפקת 3 קמפיינים דיגיטליים לפחות בשנתיים שקדמו למכרז. בסעיף זה מדגישה העיירייה כי הפעילות הדיגיטלית נדרשת להיות כזו שהופקה על ידי המשרד באמצעות מחלקה פנימית (in-house) או לסירוגין על ידי חברת בת, באחזקה של לפחות 40% על ידי משרד הפרסום המתמודד.
נסיון בקטגורייה: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל ניסיון קודם בטיפול ב-2 גופים ציבוריים לפחות במהלך 3 השנים האחרונות בהיקף של לפחות חצי מיליון שקלים לכל גוף. סעיף נוסף כולל דרישה לנסיון בתחום המיתוג, של לפחות 5 גופים במהלך 5 השנים האחרונות, לרבות בניית שפה תקשורתית/פרסומית, בניית ויזואל, השקת מוצר ועוד.
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
תקציבי הפרסום במכרז מוצעים כמקשה אחת לזוכה שיוכל לטפל במגזר הכללי בנוסף לחרדי/דתי והערבי או בנפרד ל-2 זוכים שאחד יטפל בכללי והשני בשאר המגזרים. בהתאם לזאת, לכל מגזר יש להגיש הצעת מחיר בנפרד.
בשונה ממכרזים אחרים, ועדת המכרזים של עיריית ירושלים מבהירה למתמודדים כי הצעת המחיר שלהם תהיה שקופה לשאר המתמודדים על התקציב, במידה ויבקשו לראות את הצעתם. עם זאת, המתמודדים רשאים לציין כי הם אינם מעוניינים לחשוף את הצעתם אך ההחלטה הסופית נתונה להחלטת הועדה שרשאית להציג כל מסמך שלדעתה אינו חסוי.
עיון יסודי במכרז שיורד לפרטי פרטים מעלה עוד כי בין שאר ההתחייבויות של משרד הפרסום הזוכה, עליו להעביר סקיצה ראשונה של מודעה לאישור/הגהה תוך 12 שעות מזמן קבלת בריף מהעירייה, אלא אם הוגדר אחרת על ידה. במידה ולא, נכתב במכרז, העייירה שומרת לעצמה את הזכות לקזז מהמחיר לספק 5% ממחיר המודעה.
בשנים האחרונות, הרבתה עיריית ירושלים לפרסם באופן עצמאי ולסירוגין על ידי משרדי הפרסום ענבר מרחב G, בלקין, OPEN, איקן מס מדיה, גל אורן (2013), בולט אינטראקטיב, THE BOX ועוד.
- 2.הירשזון הרוטט 09/11/2014 06:41הגב לתגובה זוזו אותה עלמת חן מופלאה שמופקדת על הנושא בעיריית ירושלים. אישיותה של אותה עלמה היא שילוב נדיר של שלוות נפש מקצוענות נדירה רכות התנהגותית והעדר כוחנות ויצר שררה. הזוכה יזכה לעבוד עם הנסיכה הזו שנים רבות ותאוותו לחיים כתוצאה מכך תגדל ותפרח תתעצם ותגיע לשיאם חדשים. בהצלחה
- 1.שמיילך 05/11/2014 23:00הגב לתגובה זועכשיו הפראיירים ישקיעו כמה אלפים במכרז, והזוכה המאושר ימצא עצמו עם מודעות אינצ'ים זעירות, בעוד גרפיקאים עצמאיים יעסקו בפרסום.

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7