מי רוצה להכנס לעירייה? ברקת מוציא את תקציב הפרסום של ירושלים למכרז
שנה לאחר שזכה בבחירות המקומיות בירושלים (מול משה ליאון) והצליח לשמור על כסאו, מוציאה עיריית ירושלים בראשות ניר ברקת, את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
המכרז כולל את תקציבי הפרסום של המגזר החרדי/דתי לאומי, הערבי והעיקרי שבהם - הכללי - ויעמוד על 4 מיליון שקלים, להערכת העירייה. עם זאת, בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מגלה כי תקציבי הפרסום של עיריית ירושלים בשנים האחרונות גבוהים מכך באופן ניכר. רק בשנה שעברה, ב-2013, הוציאה העירייה כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון במגזר הכללי בלבד, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. יצוין כי זו הייתה שנת בחירות, אך גם בשנים קודמות היקף ההוצאה לפרסום לא היה מבוטל.
ב-2012 עמדה ההוצאה לפרסום, במגזר הכללי בלבד ובמחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום על כ-5.4 מיליון דולר המהווים בפועל כ-7 מיליון שקלים. ב-2014, נכון לנקודת זמן זו, עומדת ההוצאה לפרסום על כ-5.1 מיליון דולר במחירי מחירון למגזר הכללי בלבד. בפועל מדובר על כ-7 מיליון שקלים לערך.
התנאים להתמודדות במכרז כוללים דרישה לערבות בנקאית לטובת עיריית ירושלים בהיקף של 50 אלף שקלים. בענף הפרסום יש דעות לכאן ולכאן בעניין זה. טובית שלומי, בעלת משרד הפרסום דרורי-שלומי BBDO שמחזיק בבעלותו משרד פרסום בירושלים תחת השם דרורי שלומי BRL אומרת לאייס: "לבקש היום בתנאי שוק כל כך קשים 50 אלף שקל שצריכים לסגור אותם בבנק זו לא הוגנות עסקית. בתקופה שבה הרווחיות נפגעת ותזרים המזומנים כל כך קשה לבקש כאלו סכומים, זה מוגזם". מנגד, מנכ"ל של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל מציין כי הבקשה מקובלת ועל פי רוב, הערבויות עומדות על בין 30 ל-70 אלף שקלים.
- המלצת מכירה למיטב השקעות? בעלי העניין מממשים במאות מיליונים
- ישראל מטילה מכסים על אלומיניום מסין - על הקשר למלחמת הסחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בתנאי הסף של המכרז: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים (כולל מע"מ) לשנה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן עליו להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים בכל אחת מ-3 השנים האחרנות בעבודה מול המגזרים החרדי/דתי והערבי. המתמודדים נדרשים להיות גם בעלי ותק של לפחות 5 שנים כמשרד פרסום.
בעירייה מבקשים בנוסף ניסיון בבניית 3 אתרי אינטרנט לפחות ובתחזוקתם, וכן בהפקת 3 קמפיינים דיגיטליים לפחות בשנתיים שקדמו למכרז. בסעיף זה מדגישה העיירייה כי הפעילות הדיגיטלית נדרשת להיות כזו שהופקה על ידי המשרד באמצעות מחלקה פנימית (in-house) או לסירוגין על ידי חברת בת, באחזקה של לפחות 40% על ידי משרד הפרסום המתמודד.
נסיון בקטגורייה: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל ניסיון קודם בטיפול ב-2 גופים ציבוריים לפחות במהלך 3 השנים האחרונות בהיקף של לפחות חצי מיליון שקלים לכל גוף. סעיף נוסף כולל דרישה לנסיון בתחום המיתוג, של לפחות 5 גופים במהלך 5 השנים האחרונות, לרבות בניית שפה תקשורתית/פרסומית, בניית ויזואל, השקת מוצר ועוד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
תקציבי הפרסום במכרז מוצעים כמקשה אחת לזוכה שיוכל לטפל במגזר הכללי בנוסף לחרדי/דתי והערבי או בנפרד ל-2 זוכים שאחד יטפל בכללי והשני בשאר המגזרים. בהתאם לזאת, לכל מגזר יש להגיש הצעת מחיר בנפרד.
בשונה ממכרזים אחרים, ועדת המכרזים של עיריית ירושלים מבהירה למתמודדים כי הצעת המחיר שלהם תהיה שקופה לשאר המתמודדים על התקציב, במידה ויבקשו לראות את הצעתם. עם זאת, המתמודדים רשאים לציין כי הם אינם מעוניינים לחשוף את הצעתם אך ההחלטה הסופית נתונה להחלטת הועדה שרשאית להציג כל מסמך שלדעתה אינו חסוי.
עיון יסודי במכרז שיורד לפרטי פרטים מעלה עוד כי בין שאר ההתחייבויות של משרד הפרסום הזוכה, עליו להעביר סקיצה ראשונה של מודעה לאישור/הגהה תוך 12 שעות מזמן קבלת בריף מהעירייה, אלא אם הוגדר אחרת על ידה. במידה ולא, נכתב במכרז, העייירה שומרת לעצמה את הזכות לקזז מהמחיר לספק 5% ממחיר המודעה.
בשנים האחרונות, הרבתה עיריית ירושלים לפרסם באופן עצמאי ולסירוגין על ידי משרדי הפרסום ענבר מרחב G, בלקין, OPEN, איקן מס מדיה, גל אורן (2013), בולט אינטראקטיב, THE BOX ועוד.
- 2.הירשזון הרוטט 09/11/2014 06:41הגב לתגובה זוזו אותה עלמת חן מופלאה שמופקדת על הנושא בעיריית ירושלים. אישיותה של אותה עלמה היא שילוב נדיר של שלוות נפש מקצוענות נדירה רכות התנהגותית והעדר כוחנות ויצר שררה. הזוכה יזכה לעבוד עם הנסיכה הזו שנים רבות ותאוותו לחיים כתוצאה מכך תגדל ותפרח תתעצם ותגיע לשיאם חדשים. בהצלחה
- 1.שמיילך 05/11/2014 23:00הגב לתגובה זועכשיו הפראיירים ישקיעו כמה אלפים במכרז, והזוכה המאושר ימצא עצמו עם מודעות אינצ'ים זעירות, בעוד גרפיקאים עצמאיים יעסקו בפרסום.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
