
מי רוצה להכנס לעירייה? ברקת מוציא את תקציב הפרסום של ירושלים למכרז
שנה לאחר שזכה בבחירות המקומיות בירושלים (מול משה ליאון) והצליח לשמור על כסאו, מוציאה עיריית ירושלים בראשות ניר ברקת, את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
המכרז כולל את תקציבי הפרסום של המגזר החרדי/דתי לאומי, הערבי והעיקרי שבהם - הכללי - ויעמוד על 4 מיליון שקלים, להערכת העירייה. עם זאת, בדיקה במערכת יפעת בקרת פרסום מגלה כי תקציבי הפרסום של עיריית ירושלים בשנים האחרונות גבוהים מכך באופן ניכר. רק בשנה שעברה, ב-2013, הוציאה העירייה כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון במגזר הכללי בלבד, המהווים בפועל כ-12 מיליון שקלים. יצוין כי זו הייתה שנת בחירות, אך גם בשנים קודמות היקף ההוצאה לפרסום לא היה מבוטל.
ב-2012 עמדה ההוצאה לפרסום, במגזר הכללי בלבד ובמחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום על כ-5.4 מיליון דולר המהווים בפועל כ-7 מיליון שקלים. ב-2014, נכון לנקודת זמן זו, עומדת ההוצאה לפרסום על כ-5.1 מיליון דולר במחירי מחירון למגזר הכללי בלבד. בפועל מדובר על כ-7 מיליון שקלים לערך.
התנאים להתמודדות במכרז כוללים דרישה לערבות בנקאית לטובת עיריית ירושלים בהיקף של 50 אלף שקלים. בענף הפרסום יש דעות לכאן ולכאן בעניין זה. טובית שלומי, בעלת משרד הפרסום דרורי-שלומי BBDO שמחזיק בבעלותו משרד פרסום בירושלים תחת השם דרורי שלומי BRL אומרת לאייס: "לבקש היום בתנאי שוק כל כך קשים 50 אלף שקל שצריכים לסגור אותם בבנק זו לא הוגנות עסקית. בתקופה שבה הרווחיות נפגעת ותזרים המזומנים כל כך קשה לבקש כאלו סכומים, זה מוגזם". מנגד, מנכ"ל של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל מציין כי הבקשה מקובלת ועל פי רוב, הערבויות עומדות על בין 30 ל-70 אלף שקלים.
- ישראל מטילה מכסים על אלומיניום מסין - על הקשר למלחמת הסחר
- ברקת מול סמוטריץ': הקרב על יבוא הקנאביס הרפואי
עוד בתנאי הסף של המכרז: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים (כולל מע"מ) לשנה בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. כמו כן עליו להיות בעל מחזור כספי של לפחות 4 מיליון שקלים בכל אחת מ-3 השנים האחרנות בעבודה מול המגזרים החרדי/דתי והערבי. המתמודדים נדרשים להיות גם בעלי ותק של לפחות 5 שנים כמשרד פרסום.
בעירייה מבקשים בנוסף ניסיון בבניית 3 אתרי אינטרנט לפחות ובתחזוקתם, וכן בהפקת 3 קמפיינים דיגיטליים לפחות בשנתיים שקדמו למכרז. בסעיף זה מדגישה העיירייה כי הפעילות הדיגיטלית נדרשת להיות כזו שהופקה על ידי המשרד באמצעות מחלקה פנימית (in-house) או לסירוגין על ידי חברת בת, באחזקה של לפחות 40% על ידי משרד הפרסום המתמודד.
נסיון בקטגורייה: המשרד המתמודד נדרש להיות בעל ניסיון קודם בטיפול ב-2 גופים ציבוריים לפחות במהלך 3 השנים האחרונות בהיקף של לפחות חצי מיליון שקלים לכל גוף. סעיף נוסף כולל דרישה לנסיון בתחום המיתוג, של לפחות 5 גופים במהלך 5 השנים האחרונות, לרבות בניית שפה תקשורתית/פרסומית, בניית ויזואל, השקת מוצר ועוד.
- אתרי התוכן מכריזים מלחמה: חצי מהאינטרנט כבר חוסם את חברות ה-AI
- "האח הגדול" מנצח את "רוקדים עם כוכבים"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
תקציבי הפרסום במכרז מוצעים כמקשה אחת לזוכה שיוכל לטפל במגזר הכללי בנוסף לחרדי/דתי והערבי או בנפרד ל-2 זוכים שאחד יטפל בכללי והשני בשאר המגזרים. בהתאם לזאת, לכל מגזר יש להגיש הצעת מחיר בנפרד.
בשונה ממכרזים אחרים, ועדת המכרזים של עיריית ירושלים מבהירה למתמודדים כי הצעת המחיר שלהם תהיה שקופה לשאר המתמודדים על התקציב, במידה ויבקשו לראות את הצעתם. עם זאת, המתמודדים רשאים לציין כי הם אינם מעוניינים לחשוף את הצעתם אך ההחלטה הסופית נתונה להחלטת הועדה שרשאית להציג כל מסמך שלדעתה אינו חסוי.
עיון יסודי במכרז שיורד לפרטי פרטים מעלה עוד כי בין שאר ההתחייבויות של משרד הפרסום הזוכה, עליו להעביר סקיצה ראשונה של מודעה לאישור/הגהה תוך 12 שעות מזמן קבלת בריף מהעירייה, אלא אם הוגדר אחרת על ידה. במידה ולא, נכתב במכרז, העייירה שומרת לעצמה את הזכות לקזז מהמחיר לספק 5% ממחיר המודעה.
בשנים האחרונות, הרבתה עיריית ירושלים לפרסם באופן עצמאי ולסירוגין על ידי משרדי הפרסום ענבר מרחב G, בלקין, OPEN, איקן מס מדיה, גל אורן (2013), בולט אינטראקטיב, THE BOX ועוד.
- 2.הירשזון הרוטט 09/11/2014 06:41הגב לתגובה זוזו אותה עלמת חן מופלאה שמופקדת על הנושא בעיריית ירושלים. אישיותה של אותה עלמה היא שילוב נדיר של שלוות נפש מקצוענות נדירה רכות התנהגותית והעדר כוחנות ויצר שררה. הזוכה יזכה לעבוד עם הנסיכה הזו שנים רבות ותאוותו לחיים כתוצאה מכך תגדל ותפרח תתעצם ותגיע לשיאם חדשים. בהצלחה
- 1.שמיילך 05/11/2014 23:00הגב לתגובה זועכשיו הפראיירים ישקיעו כמה אלפים במכרז, והזוכה המאושר ימצא עצמו עם מודעות אינצ'ים זעירות, בעוד גרפיקאים עצמאיים יעסקו בפרסום.