כיצד בלוג יכול לשרת את העסק שלך?

היום כל עסק חייב להפעיל גם אתר על מנת להגיע לקהל לקוחות מגוון ולזכות בתפוצה ארצית רחבת היקף. מלבד הפעלת אתר, קיימת חשיבות גם לבלוג (יומן אלקטרוני), המאפשר לעלות רשמים אישיים של בעל העסק. אבינועם שחר מונה את היתרונות
אבינועם שחר |

נושא הבלוגים זכה בשנה האחרונה להתייחסות רבה מצד התקשורת בכלל, וממדורי השיווק והפרסום בפרט. למי שלא היה כאן בשנתיים האחרונות , בלוג הוא יומן אלקטרוני פשוט באינטרנט. אך מעבר להייפ התקשורתי, נשאלת השאלה, כיצד בלוג, יכול לשרת את העסק שלך?

1. עלות אפסית - היום כל עסק חייב אתר, אך העלות של בניית אתר יכולה להגיע למאות אם לא לאלפי דולרים. לעומת זאת תוכנות בלוגים כמו וורדפרס, למשל, מוצעת בחינם. כלומר, אפשר להקים אתר/בלוג לכל דבר בעלות של פחות מ-50 דולר כולל כתובת ייחודית ואחסון. לא יודע איך לעשות את זה? אל דאגה, באמצעות חיפוש זריז באינטרנט תמצא עשרות מדריכים שינחו אותך.

2. גמישות - תוכנת הבלוגים היא גמישה ודינאמית ניתן לשנות את התכנים ואת הגרפיקה בקלות רבה. בניגוד לאתר אינטרנט מסורתי לא צריך לשכור את שירותיו של מתכנת או גרפיקאי, כל מה שצריך זה זמן לשבת מול המחשב. כדי להוסיף צבע וחיים אפשר להעלות תמונות, סרטונים, מוזיקה והכול בקלות רבה ובאופן עצמאי.

3. קשר עם הלקוחות - הבלוג יכול לשמש כשער של העסק. ניתן לשמור על קשר עם הלקוחות על ידי פרסום עדכונים וחדשות על מה שקורה בעסק. בנוסף באמצעות הבלוג ניתן לתת מענה לפניות ושאלות על העסק. כך תוכל לפתח קשר אמיץ יותר עם לקוחותיך.

4. תוכן הגולשים - אחת ממילות הבאז שמסתובבות בתקשורת היא הווב 2.0. מה זה ווב 2.0? זהו למעשה תוכן שנוצר על ידי הגולשים. בלוג נותן מקום לתגובות והערות אמיתיות (ומזויפות) של הגולשים כך יכולים לקוחות לפרסם בקלות פידבקים חיוביים על העבודה המצוינת שעשית.

5. העסק שלך חי - בכל עסק או ארגון יש התרחשות. על ידי כתיבה בבלוג ניתן להעביר ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים את התחושה שהעסק שלך חי, נושם ובועט. אומנם זה דורש זמן לשבת ולכתוב אך בטווח הארוך זה משתלם. אפילו מיקרוסופט ישראל השיקה לא מזמן מערכת בלוגים שבה יכתבו עובדיה.

6. אוטוריטה - כתיבה על תחום בו העסק שלך פועל לאורך זמן תמצב אותך ואת העסק שלך כאוטוריטה בתחום. אם לקוח פוטנציאלי יתקשר וישאל על נושא כזה או אחר תוכל לומר לו בגאווה: "אני מזמין אותך לקרוא על זה בבלוג שלי".

7. גוגל אוהב אותם - ככל שאתר מתעסק וכותב על נושא מסוים, ככל שאתר מכיל יותר תוכן, כך גוברים הסיכויים שהוא יופיע גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אם למשל אתה מנהל עסק למכירת עוגות דלות קלוריות , כתיבה לאורך זמן על הנושא תתרום להופעתו גבוה בתוצאות מנוע חיפוש. הכוח של הבלוגרים באינטרנט כבר הוכח. בלוגרים נתבקשו לכתב את המילים "כישלון חרוץ" ולצרף למילים לינק לקורות חיים של ראש הממשלה. נסו אתם לכתוב "כישלון חרוץ" וראו מה התוצאה הראשונה שעולה.

8. פרסום זול ויצירתי - הזמן והיצירתיות שעסק משקיע בבלוג למטרת פרסום יכול להוות תחליף זול לפרסום המסורתי (מודעות, תשדירים וכיו"ב). כבר נעשו קמפיינים אפקטיביים ביותר שעשו שימוש אך רק בבלוגים. קמפיין שהצליח להטריף את שוודיה היה של חברת ביטוח. בחור בשם הייקן נורדויסט פתח בלוג בו הוא טען שהוא פגש את עצמו בעתיד. בגלל שהוא ידע שאף אחד לא יאמין לו, הוא הסריט את הכול באמצעות הטלפון הנייד (מומלץ לראות את הסרטון ב-youtube). העובדה שמאחורי הסיפור עומדת חברת ביטוח נחשפה רק אחרי חודשים של באז בתקשורת.

לסיכום, פתח בלוג לעסק שלך עוד היום. אם אין לך זמן או סבלנות לכתוב בו לעיתים תכופות, תמיד תוכל לשכור את שירותיו של כתב פרילנסר. מעבר לעובדה שזה מאוד טרנדי ותוכל להגיד לכולם "יש לי בלוג", בלוג יכול לתת לעסק שלך ערך מוסף. בלוג עושה לעסק שלך מה שנקרא "הכפלה". הדוגמא הכי טובה להכפלה היא העולם הווירטואלי שנוצר ב-Second Life - עולם שלם עם אנשים, חנויות והתרחשויות שקיים רק באינטרנט. ומי יודע, אולי העברת העסק שלך לבלוג תייצר לך הכנסות ואפיקי פעילות נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.