התשובה החדשה של וואלה! ל-google - מנוע חיפוש

היקף הפיתוח של וואלה!SEARCH עמד על כ-4 שנות אדם במיליון דולר עד כה. סכום דומה יושקע בשנים הקרובות לטובת הרחבת החיפוש
שי פאוזנר |

הפורטל וואלה! עושה צעד בולט כדי להשיב מלחמה ל-google ישראל. הפורטל שנמצא בבעלות רשת שוקן, משיק היום (ג') מנוע חיפוש חדש – וואלה! בכתובת - search.walla.co.il.

בוואלה אמרו היום, כי המנוע החדש מציג תוצאות חיפוש ממוקדות ורלבנטיות יותר ומביאות את המחפש בדרך מהירה וקצרה יותר אל מבוקשו. נוסף לתוצאות המסורתיות, מקבל המחפש עדכוני חדשות רלבנטיים, חיפוש תמונות מתוך מאגר גלובלי ברשת האינטרנט, הצגת הערך הרלבנטי בוואלה!פדיה וקישור למאגר בעלי העסקים בדפי זהב.

פיתוח חדש ומקורי במנוע הוא אפשרות צפייה בחלון ממוזער בדף התוצאות. לצידו מוצעת לגולשים האפשרות לפתוח לינק בעמוד נפרד. המחפשים בוואלה!SEARCH ייהנו ממגוון ווידג'טים (כפתורים אינטראקטיבים) חדשים, אליהם יצטרפו עוד כמאה בשנה הקרובה.

תוצאות חיפוש מוצגות בו בשלוש פלטפורמות: טקסט, תמונה ו-וידאו. כך למשל ניתן לצפות בלהיטי היום של YouTube בחלוניות המאפשרות הקלקה ישירה לקליפ, או לקבל תמונות מאתר פליקר לפי מילות חיפוש. בין היתר, מציג החיפוש בראש דף התוצאות את מזג האוויר העדכני, מצב מניות בורסת ישראל ומניות מובילות בחו"ל, תקצירי סרטים, מפות ועוד, ללא צורך בפתיחת חלון נוסף.

משך תקופת פיתוח וואלה!SEARCH עמד על כ-4 שנות אדם, כאשר הסכום שהושקע של כמיליון דולר עד כה. סכום דומה יושקע בשנים הקרובות לטובת פיתוח והרחבת החיפוש באמצעות צוות ייעודי שהוקם לתמיכה במנוע החדש.

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "חיפוש הוא אחד השימושים העיקריים באינטרנט. וואלה! גאה להשיק את מנוע החיפוש החדש שלה המשלב טכנולוגיות חיפוש מתקדמות ביותר, לצד מאפיינים ייחודיים שפותחו במיוחד עבור הגולש הישראלי. כמובילת שוק הפרסום המקוון בישראל, מצפה וואלה! להיות שחקנית מרכזית בשוק הפרסום מכוון חיפוש (SEM-search engine marketing)".

ארז פילוסוף, משנה למנכ"ל וואלה!: "המנוע החדש מספק מענה גם למשתמש הסטנדרטי וגם למשתמשים הכבדים עם הצרכים המתקדמים. וואלה!SEARCH שייך לדור השלישי של מנועי החיפוש בעולם והוא צפוי להסיע את המכונה של וואלה! ושל האינטרנט בישראל לעבר אופקים חדשים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה

רן קידר |

פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.  

זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה. 

שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.

החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.

על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".