פרשת השוחד: בשוק מעריכים - ייקור הליסינג ידחה

ההערכה היא כי המרווחים הגדולים מהפרשה בנתיים - יהיו העובדים עם הרכב הצמוד. ראשי פורום CFO נפגשו היום בעניין עם נציגי האוצר והפעילו עליהם לחץ לבטל הכוונה להעלות המס על רכבי הליסינג
שי פאוזנר |

האם פרשת השוחד, לכאורה, ברשות המיסים תעשה טוב לעובדים בהייטק? בכירים בתחום ראיית החשבון מעריכים כי התשובה היא - כן. ההערכה היא היום, כי ההחלטה להעלות את המס על הרכבים הצמודים לעובדים - בהייטק ובכלל, תדחה מאוד אם בכלל תצא השנה לפעול בשל החקירה והזעזוע שעובר על רשות המיסים.

בנתיים, ממשיכות החברות הגדולות במשק להפעיל לחץ על האוצר כדי למנוע את הכניסה לבדיקה עמוקה של כדאיות התוכנית הזו.

בישיבה שהתקיימה היום (03.01.07) בין נציגי פורום ה-CFO (המאגד את מנהלי הכספים של החברות הגדולות במשק), לנציגי הוועדה שמינה השר הירשזון על מנת לבחון את הרעיון להעלות את שווי הרכב, אמר קובי שרון, סמנכ"ל הכספים של לונדבק, המשמש גם יו"ר ועדת המיסים ומס הכנסה בפורום ה-CFO, כי "המהלך המתוכנן יביא לפגיעה חמורה בשכבות הביניים שממילא משלמת מס גבוה בהרבה מהמקובל בעולם"

שרון הוסיף: "קיים חשש שמעבידים ישאו בתוצאות ע"י דרישה להעלות את שכר העובדים." עוד הוסיף שרון: " הדיון כרגע לא רלוונטי כל עוד התשתית התחבורתית לא מספקת מענה. כל העלאה בשווי רכב היא פגיעה מיותרת בחברות, העובדים ובמשק".

אדי דוידסון, CFO "קלא-טכנור" שבמגדל העמק העלה את החשש לחברות ומפעלים באזורי הפריפריה כשאמר: "גם כך אנחנו מתקשים לגייס מהנדסים ועובדים. מהלך זה יפגע ביכולתנו לגייס עובדים. אנחנו נאלצים להתמודד עם קשיים רבים ואין צורך להכביד עוד על חברות בפריפריה." עוד הוסיף דוידסון: "הגמישות הנדרשת בעולם גלובלי של העבודה בשעות הערב או הלילה במדינות היעד תאבד כאשר כל העובדים יגיעו וייצאו באותו מועד".

אביעד אבני, ה-CFO של אינטל, העריך בפגישה כי אחת האוכלוסיות שיפגעו מהעלאת המס יהיו הנשים העובדות. לדבריו: "במהלך זה יש מעיין פגיעה מיותרת בנשים עובדות המרגישות חופשיות מספיק בכדי להגיע הביתה בעת הצורך ולא להיות תלויות בתחבורה ציבורית. היום, הן מגיעות לעיתים מרכז הארץ לק. גת ומצליחות לנהל משפחות תוך כדי חיי עבודה פעילים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה