e-Glue של שמעון אלון גייסה 10 מיליון דולר

פיתחה תוכנה לשיפור ביצועי call center. במשקיעות: קרנות אוורגרין, גיזה וסידר, אלון, רון צוקרמן וקיבוצים
שי פאוזנר |

חברת הסטארט אפ e-Glue, המפתחת ומשווקת חבילת תוכנה לשיפור ביצועים, שיפור איכות והגדלת מכירות בזמן אמת למוקדנים במרכזי call center, השלימה גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת קרן הון סיכון אוורגרין. עוד השתתפו בסבב הגיוס בעלי המניות קיימים של החברה: קרנות גיזה וסידר, שמעון אלון, המכהן כיו"ר פעיל ב-e-Glue, רון צוקרמן והקיבוצים עין שמר ומעגן מיכאל. אוורגרין השקיעה בסיבוב הנוכחי 5 מיליון דולר מקרן IV וקרן V, שביצעה לאחרונה סגירה ראשונה וזוהי ההשקעה הראשונה שלה. עד לגיוס הנוכחי הושקעו בחברה כ-7 מיליון דולר.

חברת e-Glue הוקמה בקיבוץ עין שמר על בסיס ידע של מתכנתים צעירים מהקיבוץ, בהם מנכ"ל החברה עומר גבע וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, משה אבלגון. תוכנת e-Glue מספקת מידע ממוקד בזמן אמת למוקדנים במרכזי call center, מרכזי מכירות, תמיכה ושירות במטרה לשפר את יעילות המוקד, ולהגדיל את שביעות רצון הלקוח ומכירות החברה. התוכנה מחזקת את יכולות המכירה של חברות על ידי הצגה דינמית אינטראקטיבית של אינפורמציה רלוונטית, הנאספת ממערכות ואפליקציות שונות בארגון ומסוננת באמצעות מנוע ניתוח אנליטי.

להבדיל מחברות אחרות שאוספות מידע למרכזי call center, תוכנת e-Glue מאפשרת לספק לנציג מידע המותאם אישית ללקוח שעל הקו, לנציג, ולנושא השיחה המתנהלת בזמן אמת. במהלך השיחה. בעוד המוקדן מדבר עם הלקוח, מנתחת המערכת בזמן אמת את נתוני הלקוח, פרופיל המוקדן ופרטי השיחה ומציגה הודעות והנחיות הממליצות על הצעות מכירה, מידע ממוקד לקוח, ופעולות לקיצור זמן ושיפור איכות השיחה. לדוגמא, בחברת ביטוח, אם לקוח מתקשר למוקד השירות לעדכון כתובת, תופיע לנציג הודעה עם מידע הממליץ לו לעניין את הלקוח בקניית פוליסת ביטוח מבנה.

חברת e-Glue פועלת בארה"ב, אירופה וישראל, ובין לקוחותיה נמנות חברות ביטוח, טלקום, וחברות פיננסים מהגדולות בעולם.

מנכ"ל החברה, עומר גבע, מציין כי ארגונים רבים בארה"ב ובאירופה מתחילים לגלות את הפוטנציאל הרב הטמון באותן שניות קריטיות בהן נפתח חלון הזדמנויות בין המוקדן ב- call center ללקוח. e-Glue מספקת לארגונים אלו כלים מתקדמים לניהול בזמן אמת של כלל ההזדמנויות העומדות בפני הארגון בשניות הקריטיות בכל אינטראקציה עם לקוח.

ארז שחר, שותף-מנהל באוורגרין מציין, כי "אוורגרין מחפשת יזמים וחברות אשר יש להם הפוטנציאל להפוך למובילים בתחומם בעולם, בשווקים בעלי פוטנציאל גבוה. ב- e-Glue מצאנו צוות יזמי וניהולי מהמדרגה הראשונה, שוק גדול בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי ומוצרים הנמכרים בהצלחה ללקוחות מובילים בתחומם. אנו מאמינים כי e-Glue יכולה להפוך לחברה גדולה ומשגשגת". עוד הוא הוסיף, כי כספי הגיוס מיועדים להמשך פיתוח אפליקציות חדשניות לתחום ה Call center ושיווק ברחבי העולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".