בנק אגוד קיבל מהאוצר אישור לייעוץ פנסיוני

חיים פרייליכמן, המנכ"ל: הבנק הכשיר יותר מ-50 יועצים לתחום הפנסיוני
שי פאוזנר |

בנק אגוד קיבל היום את אישור משרד האוצר לייעוץ פנסיוני. הבנק השלים את היערכותו למתן שירותי ייעוץ פנסיוני בסניפיו, ובעקבות קבלת האישור מהאוצר יחל להעניק שירותי ייעוץ פנסיוני, שיכלול הפצת מוצרי פנסיה וגמל.

חיים פרייליכמן, מנכ"ל בנק אגוד, אמר כי הייעוץ האובייקטיבי יינתן על ידי יועצים פיננסים - פנסיוניים שיוכלו לענות על צרכי הלקוחות במגוון תחומים. "הבנק הכשיר למעלה מ-50 מיועצי ההשקעות בבנק לייעוץ פנסיוני, כך שמעתה הם יתפקדו כיועצים פיננסים-פנסיונים ויוכלו להעניק ייעוץ ללקוחות הן להשקעות בטווח קצר ובינוני והן לייעוץ פנסיוני לטווח הארוך יותר, תוך התאמת המוצרים לכל לקוח", אמר פרייליכמן.

עידית לוסקי, סמנכ"ל בכיר בבנק אגוד, ראש אגף בנקאות קמעונאית וניהול סיכונים, אמרה כי בנק אגוד הינו הראשון שהשלים את ההיערכות להרחבת הנושאים שבהם מטפל הבנק בעקבות ועדת בכר. "בנק אגוד רואה בתחום הייעוץ הפנסיוני כתחום משלים וחשוב לייעוץ המקיף שהלקוח מקבל בבנק, מתוך כוונה לספק ייעוץ מקצועי ואיכותי ללקוח. הבנק גייס אנשי מקצוע מתחום הביטוח הפנסיוני והכשיר יועצי השקעות כיועצים פנסיוניים. כמו כן, דאג הבנק לחתום על הסכמי הפצה עם מרבית קרנות הפנסיה ועם קופות הגמל, מתוך מטרה לספק ללקוח את המגוון הרחב ביותר של מוצרים פנסיוניים" אמרה לוסקי.

שירותי הייעוץ הפנסיוני, אותם מציע בנק אגוד, יסייעו לעצמאים אשר כבר השנה חל עליהם תיקון 3 לתקנות קופות הגמל. התיקון מחייב עצמאים משנתון 1961 ואילך, לחסוך קודם כל בתכנית קיצבתית (פנסיה חודשית), על מנת שההפרשה הפנסיונית שלהם תוכר על פי תקנות מס ההכנסה.

אנשי המקצוע בבנק אגוד פיתחו מערכת ייעוץ פנסיוני, Best Advice, באמצעות חברת נס טכנולוגיות. המערכת פותחה בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת את בחינתם של כל המסלולים הפנסיוניים, בהתייחס לצרכי הלקוח כפי שחושבו עבורו בהתאם לרמתו הכלכלית, נתוניו האישיים וצרכיו השונים. בכך ממשיך בנק אגוד את המובילות בשוק ההון ומעמיד ייעוץ מקצועי ברמה הראשונה במעלה ללקוחותיו וללקוחות חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".