גידול של 17% בהכנסות אל על ברבעון הראשון

הסתכמו בכ-372 מיליון דולר. ההפסד הנקי הצטמצם בכ-33% והסתכם ב-12.4 מיליון דולר. התייקרות מחירי הדלק הסילוני הביאו להוצאה של 18 מיליון דולר
דרור איטח |

חברת התעופה הישראלית - אל על, מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2006, בהם מציגה החברה צמיחה בשורת ההכנסות וקיטון בהפסד הנקי. בדומה לרבעונים האחרונים, שוב בלטו מחירי הדלקים בתוצאות החברה. ברבעון הראשון של השנה הביאה התייקרות מחירי הדלקים להוצאה של 18 מיליון דולר (לאחר פעולםת גידור). ללא הוצאה זו הייתה אל על עוברת לרווח ברבעון.

גידול במספר הנוסעים שהטיסה החברה בשיעור של 21%, וגידול של 12% בהכנסות מהובלת מטענים, הוביל לצמיחה של 17% בשורה העליונה. בשלושת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 372.5 מיליון דולר, כ-53.1 מיליון דולר יותר מהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, אשר ההכנסות בו הסתכמו בכ-319.4 מיליון דולר.

נתח השוק של אל על גדל בכ-1% ברבעון הראשון, מ-47% ברבעון הראשון של שנת 2005, לכ-48% בשלושת החודשים הראשונים של 2006. כמו כן הגדילה החברה את שיעורי התפוסה מכ-72% לכ-82%.

בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 12.4 מיליון דולר, קיטון של 33% או 6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון עלה מחירו של הדלק הסילוני בשיעור של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והיווה כ-31.1% החברה, לעומת כ-28.2% ברבעון המקביל. הוצאות החברה עבור דלק סילוני הסתכמו בכ-98 מיליון דולר, לעומת 77.1 מליון דולר ברבעון המקביל, זאת לאחר החזרי גידור בהיקף של 16 מליון דולר.

על אף התייקרות מחירי הדלק, צמח הרווח הגולמי של אל על בכ- 25.5% והסתכם בכ-57.7 מיליון דולר, שיעור של כ-15% מהמחזור, לעומת כ-46 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עם שיעור של כ-14% מהמחזור. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-6 מיליון דולר, שיעור של כ-2% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי של כ-15.7 מיליון דולר אשתקד, כ-5% מהמחזור.

לדברי מנכ"ל אל על, חיים רומנו: "הרבעון הראשון ממשיך להתאפיין בשתי מגמות מנוגדות: מחד, גידול בביקוש למושבים בטיסות לישראל וממנה ומאידך, עליה במחירי התשומות. במבט קדימה, יתכן וקצב העלייה במחירי התשומות יהיה גבוהה מהגידול הצפוי בתנועת הנוסעים."

רומנו הוסיף, "ענף התעופה בישראל נחשף לאחרונה לתחרות הולכת וגוברת. אנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים ומחשבה מאומצת במטרה לשמור על מעמדה המוביל של אל על בענף. אנו ממשיכים ביישום התוכנית העסקית "אל על 2010", במסגרתה נקטנו פעולות רבות ליישום מדיניות הצמיחה: בין השאר המשכנו לטפח את התיירות הנכנסת אשר גדלה בכ-18% והתיירות היוצאת אשר גדלה בכ- 11%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה