קבעו סטנדרט חדש? מנגנוני המיגון של BYD מרחיקים גנבים
בשנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במספר המקרים של גניבת כלי רכב בישראל, כשנתוני המשטרה והחברות לביטוח מצביעים על כך שכ-20 אלף כלי רכב נגנבים מדי שנה. כלי הרכב המבוקשים ביותר על ידי הגנבים הם אלה הפופולריים ביותר בשוק המקומי. מדובר בעיקר על בעיקר כלי רכב של טויוטה, יונדאי וקיה, הנחשבים פופולריים מאוד ובעלי שוק חלפים מפותח במזרח התיכון. דגמים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' וטויוטה לנד קרוזר מככבים ברשימת כלי הרכב הנגנבים ביותר, כשהם מייצגים את הקטגוריות הפופולריות ביותר בשוק הרכב הישראלי – רכבי הפנאי וה-SUV.
בעקבות העלייה במקרי הגניבות, משקיעות יצרניות רכב רבות בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות למניעת גניבות. BYD, יצרנית הרכב הסינית המצליחה שכבשה את השוק הישראלי עם דגמים כמו ה-ATTO 3, הציגה באחרונה פתרון אבטחה חדשני בשם OTA (Over The Air). המערכת מאפשרת לבצע עדכונים מרחוק על רכיבי האבטחה של הרכב, וכוללת שכבת הגנה נוספת שמקשה מאוד על גנבים לפרוץ למערכת החשמלית והאלקטרונית של הרכב. המערכת מבוססת על הצפנה מתקדמת ומאפשרת ניטור בזמן אמת של ניסיונות חדירה, ובכך מרתיעה את הגנבים מלבצע פריצות.
גניבות הרכב מתרכזות בעיקר באזור המרכז וירושלים צילום: shutterstock בייפוסט
רוב כלי הרכב הגנובים מגיעים לשטחים - לפירוק או מכירה מחדש
המשטרה מדווחת כי הגניבות בישראל מתרכזות בעיקר באזורים שבהם הגישה לשטחים פתוחים מהירה, כמו ירושלים והמרכז. האזורים האלה מאפשרים לגנבים להעביר את כלי הרכב לגדה המערבית לעתים אף בתוך דקות ספורות. רוב כלי הרכב הגנובים מגיעים לשטחים, שם הם מפורקים לחלקים או נמכרים לכל המרבה במחיר. כך לדוגמה, ג'יפים כמו טויוטה לנד קרוזר, שמחירו מוערך בכ-400 אלף שקל בשוק הישראלי, יכולים להפוך ליעד מבוקש עבור תעשיית החלפים.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי נתוני פוינטר לרבעון השלישי של 2024, רכבי פנאי ושטח (SUV) מהווים 43% מכלל גניבות הרכב בישראל. כלי רכב פרטיים, כולל בנזין והיברידיים, מהווים 23% מהגניבות, ואילו כלי הרכב החשמליים מהווים 9%. כלי רכב מסחריים מהווים 12% מהגניבות, ומשאיות 4%. נתונים אלה מצביעים על מגמה ברורה שבה רכבי SUV הם היעד המועדף על גנבי הרכב בישראל.
בנוסף, נרשמה עלייה משמעותית בגניבות רכבים משנת מודל 2023, המהווים 20% מסך הגניבות בתקופה הנ"ל - עלייה של 82% לעומת הרבעון הקודם. כלי רכבים מ-2022 מהווים 14% מהגניבות, וכלי רכב מ-2021 מהווים 18%. מנגד, נרשמה ירידה בגניבות כלי רכבים מ-2019, המהווים 11% מהגניבות - ירידה של 45% לעומת הרבעון הקודם.
הגנבים עברו לטכנולוגיות פריצה מתקדמות
חברות הביטוח מדווחות גם על שינויים בדפוסי הגניבה – בעבר היו נפוצות גניבות שנעשו באמצעות שכפול מפתחות, אך כיום רוב הגניבות מבוצעות באמצעות טכנולוגיות פריצה מתקדמות, כמו התקני OBD שמאפשרים לגנבים להתחבר למערכת הרכב ולשבש את מנגנוני הנעילה וההנעה. במקרים רבים, גנבים משתמשים במכשירים המאפשרים לחקות את אות המפתח, ולמעשה פותחים את הרכב ומתניעים אותו ללא קושי רב. מערכות OTA ופתרונות אבטחה נוספים כמו של ג'ילי, נועדו לסכל את סוגי הגניבות האלה ולהקשות על הגנבים.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ריבוי הגניבות משפיע באופן ישיר על מחירי הביטוח לרכב בישראל. ככל שהסיכון לגניבת כלי רכב ממשיך לעלות, נאלצות חברות הביטוח להעלות את תעריפי ביטוחי הרכב - בייחוד לכלי הרכב המבוקשים יותר על ידי הגנבים. בעלי טויוטה לנד קרוזר למשל, עשויים לשלם פרמיות ביטוח גבוהות בכ-30% מבעלים של כלי רכב אחרים, בשל היותם מטרה פופולרית לגנבים. תעריפי הביטוח צפויים להמשיך לעלות, אלא אם כן ייכנסו לשימוש מערכות מתקדמות כמו OTA באופן רחב יותר בשוק.
BYD ATTO 3. היצרנית הסינית קבעה סטנדרט חדש למיגון הרכב צילום: יואב פולס
- 4.יוסי המזמר 09/11/2024 20:30הגב לתגובה זויש לי ברכב מיגון על mym. תרגום, מפסק ידני מוסלק.
- 3.חיים 05/11/2024 16:06הגב לתגובה זוזו רק שאלה של זמן ורצון לטבח הבא...??
- 2.כתבה אכזבה ממומנת 05/11/2024 14:58הגב לתגובה זולמה אתם לא מספרים שהערבים גונבים byd בכמויות, זה הרכב החשמלי הכי גניב. הם מתים עליו כי קל מאוד לגנוב אותו, הם צריכים רק לפטופ ותוכנה ופשוט פורצים רכב תוך 5 שניות
- עד לחודש יולי-היה קל לגנוב. כעת נדיר ש BYD נגנב. (ל"ת)יש מציאות 05/11/2024 17:39הגב לתגובה זו
- 1.זה מכניס עוד כסף במיסי יבוא, עוד כסף במס הכנסה מעס 05/11/2024 12:32הגב לתגובה זוזה מכניס עוד כסף במיסי יבוא, עוד כסף במס הכנסה מעסקים, עודחברות שמירה ומה לא. מדינת בננות ומושחתת עם ממשלת חורבן.
- הם המקור לגניבות 05/11/2024 17:43הגב לתגובה זולמה? הפחד משתק אותך? האמת מפחידה? אז קופצים ישר לפתרון הקל? ממשלה גרועה... כאילו שאם האופוזיציה (שמאוד לא מצליחה לבחור מנהיג מביניהם כיון שכל אחד דואג לכסא שלו) היתה בשלטון לא יהיו גניבות... למה? הערבים ייעלמו מהאזור?
- כל מילה בסלע (ל"ת)אחמד 06/11/2024 02:53
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים

מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
כמות שיא של קטל בדרכים, עלייה בתאונות הקטלניות מביאים את המשטרה לשנות גישה - החלפת המערכות הקיימות במשוכללות; המטרה: לגרום לנהגים לנסוע בגבול המותר
משטרת ישראל פרסמה יוצאת במכרז להתקנת כ-250 מצלמות מתקדמות מבוססות מדידת מהירות ממוצעת, טכנולוגיה שתחליף את מערכת A-3, המכונה "הקופסאות הכתומות", אחרי יותר מ-14 שנות פעילות. התקנה ראשונית של המצלמות החדשות תהיה בחצי השני של 2026, והפעלה מלאה לקראת 2027.
איך עובדת הטכנולוגיה החדשה?
המצלמות החדשות שוברות פרדיגמה: במקום מדידת מהירות נקודתית, הן מחשבות מהירות ממוצעת על פני קטע כביש של מאות מטרים עד קילומטרים. הרכב מתועד פעמיים: בכניסה וביציאה, באמצעות טכנולוגיית ANPR (Automatic Number Plate Recognition), שמזהה לוחיות רישוי בדיוק של 97% בתנאים רגילים ו-90% במהירויות גבוהות. הזמן בין התיעודים מחולק במרחק, וכל חריגה מהמגבלה הממוצעת מובילה לדוח אוטומטי.
המערכת עמידה בתנאי שטח קשים: חיישני אינפרא-אדום ו-LED מאפשרים צילום לילה, פלאש להתמודדות עם תאורה לקויה ומגן נגד ונדליזם. בנוסף, היא מזהה נתיב נסיעה מדויק, מה שמאפשר אכיפה גם על חציית נתיבים מסוכנת או נסיעה בנתיבי חירום. התיעוד כולל תמונות קלוז-אפ של לוחית הרישוי, זמן מדויק ברמת אלפיות שנייה, מיקום GPS ופרטי המצלמה. הנתונים מועברים דרך רשת מוצפנת לארונות שליטה מרכזיים, עם גיבוי תקשורת.
בישראל כבר נוסה פיילוט בכביש הערבה, שהוכיח ירידה של קרוב ל-20% בעבירות מהירות. במדינות כמו בריטניה והולנד, שבהן מופעלות מאות אלפי מצלמות דומות, נרשמה ירידה של אפילו 40% בתאונות קטלניות. המכרז דורש מהספק הזוכה הוכחת אמינות משפטית, כולל בדיקות מכון התקנים ותקני סייבר.
- החל מהשנה הבאה: כך תחלק המשטרה עוד אלפי דוחות לנהגים בישראל
- בקרוב - כמות דוחות התנועה תזנק; מערכות חדשות יחליפו את המצלמות הקיימות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזדמנויות: מה הטכנולוגיה מבטיחה?
המהפכה מבטיחה שיפורים משמעותיים. ראשית, הפחתת מהירות אמיתית: במקום "ציד נקודתי", האכיפה תכסה התנהגות לאורך זמן, מה שצפוי להוריד תאונות קשות ב-25% ומעלה, על פי נתונים אירופיים. שנית, אכיפה בכל תנאי: לילה, גשם או לוחיות מיוחדות (צבאיות, זמניות). שלישית, שקיפות: תיעוד דיגיטלי מלא יקטין טענות על אי-דיוקים ויאפשר ערעורים מבוססים. רביעית, שילוב עם מערכת ISA (Intelligent Speed Assistance), שמשנת 2025 חובה בכל רכב חדש – ימנע חריגות מראש.
