בית המשפט פסק: מצלמות המהירות בכבישים אמינות; לא יבוטלו דוחות תנועה
השופט אלון גביזון, נשיא בתי משפט השלום במחוז הדרום לצד שני שופטים נוספים - השופטת נועה חקלאי, סגנית הנשיא והשופט אלון אופיר, שופט בכיר, הכריעו לאחרונה בנושא חשוב במיוחד לציבור גדול - האם מצלמות התנועה-מצלמות המהירות אמינות? החשיבות הגדולה נובעת מכך שיש ויכוח בשנים האחרונות האם המערכות האלו אמינות והאם ניתן להתבסס עליהן במתן דוחות תנועה?
השופטים הכריעו כי מצלמות א3 אמינות ואפשר להתבסס עליהן. במסגרת תיק של המדינה נגד הנאשם נאססרה חסן נגדו הוגשו 3 כתבי אישום בעבירות של נהיגה במהירות העולה על המותר, עלתה סוגיית האמינות של מערכות א3.
הנאשם כפר במיוחס לו. כפירתו התמקדה בעיקר בשאלת אמינות מערכת מצלמות א3. בשל חשיבותה הרבה של הסוגיה הוקם לצורך הדיון הרכב מיוחד. לצורך הוכחת אמינות המערכת הצטיידה המדינה (המשטרה) בחוות דעת של מומחים רבים מהארץ ומחו"ל, לרבות חוות דעת של נציג היצרן, אשר מתגורר בהולנד, חוות דעת של ראש המעבדה להנדסת רכב בטכניון, חוות דעת של ראש ענף תאימות ואלקטרו-מגנטיקה במכון התקנים וחוות דעת נוספות של מהנדסים ואנשי מחשוב. נציג יצרן המערכת הגיע מהולנד בשיאה של מגפת הקורונה, כדי למסור עדות בישראל.
התנהלו 19 דיוני הוכחות, בית המשפט שמע מעל 60 שעות של עדויות. בנוסף ביקר בית המשפט באתר בו מותקנת מערכת א3 וכן במרכז השליטה והבקרה של יחידת א3 של משטרת ישראל, לשם מתנקזים נתוני המערכת לצורך הפקת דוחות התנועה. הוגשו לעיון בית המשפט קלסרים רבים, עבי כרס, הכוללים אלפי דפי מוצגים, חלקם בשפת המקור שחייבה תרגום מקצועי.
שאלת אמינות מערכת א3 לא הוכרעה על סמך הסבריו של נציג היצרן באשר לאופן פעולת המכשיר, אף לא על סמך המוניטין שנצבר כתוצאה מהיקף השימוש במערכת א3 ברחבי העולם, ואף לא על סמך הבדיקות הרבות שנערכו למערכת א3 במעבדות מוכרות ובעלות שם בעולם(בדיקות אלה לא הוכחו בפנינו).
שאלת אמינות מערכת א3 הוכרעה לאחר שנבחנו בניסוי עצמאי איכות המערכת, אופן הפעולה שלה ודיוק המדידות שהיא מבצעת. מערכת א3 פועלת בהתאם לעיקרון בו רכב חולף על פני קטע דרך שאורכו ידוע ומדוד מראש, כאשר בכניסתו לקטע דרך זה מתחילה מדידת זמן, וביציאתו של הרכב מקטע הדרך הנתון, נעצרת מדידת הזמן. מערכת א3 מחשבת את מהירות הרכב על ידי חלוקת אורך הדרך בזמן שנמדד. הפעלת ה"סטופר" מבוססת על ידי שימוש בשני גלאים המזהים הפרעות שמייצר הרכב בשדה האלקטרומגנטי המיוצר על ידי לולאות הטמונות בכביש. השעון שמודד את הזמן ("סטופר") מבוסס על גביש קוורץ קריסטלי, ומנותר כל העת על ידי שעון נוסף הפועל בתדר שונה וזאת להבטחת דיוק מרבי במדידת הזמן.
דיוק המדידות שמבצעת המערכת, הוכח מעבר לכל ספק סביר באמצעות חוות דעת שהגיש מומחה מהמעבדה להנדסת רכב בטכניון. המומחה ערך "מבחני שטח" במסגרתם נמדדה מהירות כלי הרכב בו זמנית, הן באמצעות מערכת א3 והן באמצעות מכשירים אחרים: מכשירי ויבוקס ווידיאו-בוקס אשר פועלים בשיטת מדידה שונה לחלוטין, מכשירים אשר קובעים את הזמן ואת הדרך על בסיס לפחות 7 לוויינים ורמת הדיוק שלהם גבוהה מאוד.
תוצאות מבחני השטח שהציג מומחה הטכניון על פני למעלה מ- 700 מדידות מהירות היו חד משמעיות: המהירות שנמדדה באמצעות מכשירי הויבוקס והוידאו-בוקס זהה כמעט לחלוטין למהירות שהציגה מערכת א3.
לאחר שתוצאות הניסוי נבחנו בצורה מעמיקה על ידי בית המשפט, הגיע בית המשפט למסקנה כי מערכת א3 מספקת תוצאות מדידת מהירות אמינות של כלי רכב, ברמת דיוק גבוהה מאד, תוך עמידה בדרישות שנקבעו בתקן הישראלי הרלוונטי.
הכרעת הדין אומנם כוללת רשימה של הערות לשיפור והמלצות של בית המשפט למשטרת ישראל ביחס לשלב הקמת המערכת, הפעלתה ותחזוקתה, אבל אין בהערות ובהמלצות אלה כדי להטיל ספק באשר לאמינות המערכת כפי שהוכחה בפני בית המשפט.
בית המשפט להחלטה, פה אחד, לפיה המדינה הוכיחה מעבר לכל ספק סביר כי מערכת א3, מספקת מדידות מהירות מדויקות, שניתן להסתמך עליהן לצורך הרשעה בהליך פלילי.
- 5.הוא לא מכון התקנים!! 04/12/2022 09:02הגב לתגובה זוזמן שיפוט של 3 שופטים זה דבר מאוד יקר!! המשטרה הייתה צריכה לבדוק את תקינות המערכת לפני שרכשה אותה..
- 4.מפתיע שבית המשפט לא ריחם על הנאשם (ל"ת)גדעון 03/12/2022 13:20הגב לתגובה זו
- 3.מצלמות אמינות 03/12/2022 12:40הגב לתגובה זולשופטים האלה אין מסוגלות לקבוע אמינות של מצלמות. אם ניקח כל החלטה שלהם כהכשר לאמינות לא נגיע רחוק. גם שעון מקולקל מראה את השעה הנכונה פעמיים ביום.
- 2.סנשו פנשה . 03/12/2022 12:30הגב לתגובה זואלה בדיוק התחומים ,שבית המשפט צריך לעסוק בהם ולא בחוקי הכנסת .
- צוחק 04/12/2022 09:29הגב לתגובה זובשלב הבא תשלח לעבודות שרות למען החרדים והמתנחלים וממי בדיוק תבקש הגנב על כך שאתה מחוייב ב 50 שעות עבודה ללא תמורה ילדיך נשלחים לצבא לבגן עליך העיקר שמצלמות המהירות עובדות
- 1.אנונימי 03/12/2022 12:02הגב לתגובה זובכבישים האלה

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7