טסלה נותנת גז - עד 10,000 רכבי טסלה יימכרו בארץ עד סוף השנה
בכירים בענף הרכב מעריכים כי בעוד כחודשיים-שלושה תחל טסלה לשווק את מכוניותיה בארץ באופן משמעותי (מעבר להשקעה רכה של עשרות בודדות). על פי ההערכות היקף ההזמנות דרך חברות ליסינג הוא לכ-5,000 רכבים כאשר יהיה גם ביקוש מהמגזר הפרטי, כך שהיקף המכירות השנה עשוי להתקרב ל-10,000 מכוניות.
המחיר של טסלה בארץ מתחיל ב-180 אלף שקל ובאופן יחסי מדובר בעלות לא גבוה (בהשוואה לרכבים דומים בגודל), כאשר לטסלה יש יתרון ענק - ההוצאות השוטפות נמוכות מאוד מההוצאות השוטפות של רכב בבנזין. כלומר, מעבר לגימיק וכנראה גם לנוחות הגדולה, מדובר בחיסכון גדול בהוצאות. החיסכון השנתי הממוצע ברכב חשמלי לעומת רכב בנזין עשוי להגיע לכ-10-15 אלף שקל בחישוב שמרני (חיסכון בדלק וחיסכון בטיפולים במוסך).
טסלה שוקדת בימים אלו על מערך השירות והשיווק, לרבות מערכי התמיכה ללקוחות מוסדיים - בעיקר מול חברות הליסינג, אם כי, טסלה לא מסרה אם היא תעבוד ישירות מול חברות ליסינג או מול החברות עצמן - דבר שעשוי להוריד את "עלויות התיווך" של חברת הליסינג ולהפחית את העלות לצרכן הסופי.
טסלה מפתחת רכבים חשמליים שהם גם חצי אוטונומיים, אם כי המעבר לרכבים אוטונומיים לחלוטין הוא לא קרוב. זה עניין על פי הערכות של שנתיים לפחות. חוץ מטסלה גם היצרניות הסיניות של רכבים חשמליים נכנסות לארץ, כאשר בשנה הבאה נראה מספר רכבים משמעותי - רבבות רכבים חשמליים.
- ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
- מאסק קונה מניות טסלה - והמשקיעים נופלים בפח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה הגדולה של הרכבים החשמליים כים הם עמדות הטענה, אך ככל שהכמות של הרכבים האלו על הכביש עולה, כך גם ההצדקה להתקנה של עמדות הטענה גדלה, כך שצפוי שהיקף תחנות ההטענה יילך ויגדל ובעיה זו תיפתר "על הדרך".
- 3.ואפשר בהרבה פחות 05/05/2021 00:14הגב לתגובה זובולשויקים
- בנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ו 05/05/2021 08:55הגב לתגובה זובנוסף שכייף לנהוג ברכב חדש הוא תמיד יותר בטיחותי ומתקדם מרכב ישן. כמובן למי שיש אפשרות הוא כניראה חכם מכיוון שיש לו כסף. חמור בטוח שלא.
- 2.רכב מדהים (ל"ת)יוני 04/05/2021 17:01הגב לתגובה זו
- 1.איך ניתן להתייחס לחיסכון כשלא מצויינת התקופה לא מיוחס החיסכון? (ל"ת)אנונימי 04/05/2021 15:36הגב לתגובה זו
- כאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשו 05/05/2021 08:58הגב לתגובה זוכאשר מציינים חיסכון חייבים להתייחס לעלות הרכב בהשוואה לבנזין,כמות הנסועה, לאורך כמה זמן מכיוון שבטווח של 8/10 שנים צריך להחליף סוללה בעלות גבוה מאוד שסופגת את החיסכון בדלק. היתרון המשמעותי זה בזיהום האויר
- חיסכון בשנה (ל"ת)אבי 04/05/2021 21:46הגב לתגובה זו

בקרוב: יותר דוחות על עבירות תנועה - הנה הסיבה
המשטרה הופכת את כל הרכבים שלה לניידות עם מצלמות ואפליקציה ויכולת לשגר דוחות על עבירות תנועה; אם התוצאה תהיה נסיעה בטוחה יותר - כולם ירוויחו
המשטרה צפויה להשיק בשנה הבאה את מיזם "שוטרי הדרך", רכבים מנהליים ללא סימני זיהוי יצוידו במצלמות חכמות שיחוברו לאפליקציה בטלפון השוטר. המשמעות: כל רכב משטרתי עשוי להיות כלי אכיפה, וכל שוטר יוכל לרשום דוחות בלחיצת כפתור. המהלך הזה יכול להיות חשוב על מנת לספק ביטחון גדול יותר בכבישים ולמנוע נהיגה מסוכנת.
המודל מזכיר את תוכנית "שומרי הדרך" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אך עם הבדל מהותי: בעוד שאזרחים ב"שומרי הדרך" מתעדים עבירות שמובילות לאזהרות בלבד, כאן מדובר בשוטרים שיוכלו להפיק דוחות תנועה מחייבים.
נהגים לא יוכלו לזהות בקלות רכב משטרתי. כל רכב שעומד לצדכם בפקק עלול להכיל שוטר שמתעד חציית קו הפרדה רצוף, מעבר באור אדום, כניסה לצומת פקוקה, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה ועוד. כל שוטר, גם אם הוא בדרך למשימה מנהלית, יהפוך לכלי אכיפה פוטנציאלי. זה יגדיל את היקף הדוחות. כוח האדם של המשטרה והכלים שיעמדו לרשותה יהיו מאוד משמעותיים ביחס להיום.
שאלות ותשובות על המיזם המשטרתי ואכיפת תנועה בישראל
האם רכב עם מצלמה יכול להוות ראיה משפטית לדוח תנועה, ומה ההבדל בין זה לצילום של אזרח רגיל?
- נתפס במהירות של 190 קמ"ש - אבל זוכה בביהמ"ש
- בקרוב: מלכודות המהירות החדשות של המשטרה; היקף הדוחות יעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה נוגעת בלב הבעייתיות המשפטית של המיזם. כיום, סעיף 27א לפקודת התעבורה מאפשר הסתמכות על צילום ממצלמה קבועה או ניידת כראיה לעבירת תנועה, אך החוק מתייחס בעיקר למצלמות מכוילות ומאושרות. כשמדובר בשוטר המצלם מרכב לא מסומן, נוצר מצב ביניים מורכב - מצד אחד זוהי עדות של שוטר בתפקיד, מצד שני זו לא מצלמה מכוילת רשמית. בבתי המשפט, עדות שוטר נחשבת לראיה חזקה יותר מצילום אזרח, אך השימוש באפליקציה סלולרית מרכב לא מסומן עלול לעורר טענות הגנה חדשות. ייתכן שיידרש תיקון חקיקה או לכל הפחות נהלים ברורים שיבטיחו שהתיעוד עומד בסטנדרטים משפטיים. החשש הוא שללא הסדרה ברורה, חלק מהדוחות עלולים להיפסל בבתי משפט.
מה קורה אם שוטר מחוץ לשעות העבודה שלו רואה עבירת תנועה חמורה - האם הוא יכול להשתמש במערכת החדשה?