הקלטה
צילום: Freepik

הקלטת כל השיחות בכל מכשיר לפי הרגולציה

מה אומרת ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן העוסקת בחובת הקלטה מצד אנשי שיווק ונותני שירות, ואיך ניתן להיערך אליה ולבצע הקלטה בהתאם לחוק

צילום: Freepik

צילום: Freepik

ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן עוסקת בחובת הקלטה מצד אנשי שיווק וספקי חשמל, מים, גז ורפואה דחופה. לפיה, על כל נותן שירות להקליט כל שיחה עם כל לקוח ללא יוצא מן הכלל.

 

סוכני ביטוח? משווקים? נותני שירות? מומלץ לכם להיערך לתיקון הרגולטורי בחוק ההגנה לצרכן המחייב הקלטת שיחות למשך שנתיים לפחות ממועד ביצוע השיחה עם הלקוח. למעשה, הצעת החוק הפעם היא WIN-WIN לכל הצדדים כיוון שגם כצרכנים וגם כספקי שירות - אתם יכולים לגייס את ההקלטה לטובתכם. אז מה אומרת ההצעה בדיוק ואיך ניתן להקליט שיחות בנייד בהתאם לרגולציה הישראלית? פרטים בפנים.

 

חובת הקלטת שיחות על פי חוק הגנת הצרכן

החוק במדינת ישראל רואה את טובת הצרכן ובשנים האחרונות עלתה הצעת חוק לחייב את נותני השירות להקליט כל שיחה עם הלקוח, כולל שיחה יזומה מצד הצרכן. חוק הגנת הצרכן עשוי להתעדכן במטרה להתאים את הרגולציה לסגנון השיווק שהתפתח בשנים האחרונות: שיווק ומתן שירותים מרחוק. כל עוד התקשורת בין שני צדדי העסקה מתבצעת טלפונית, אין לצרכן כל מסמך המתעד את הפרטים שסוכמו בין הצדדים. מה שעלול להתרחש הוא התנערות של נותן השירות מהפרטים שסוכמו במפורש בשיחה טלפונית, בווצאפ או בכל אמצעי אלקטרוני אחר. במקרה כזה של שיחה טלפונית, אין לצרכן כל יכולת לטעון כי הדברים סוכמו בין הצדדים כיוון שאין לו ראיה המעידה על כך – אלא אם גם לו במקרה יש סים מקליט.

 

שיחה מוקלטת אם כן, עשויה לספק ראיה איכותית לקיום השיחה בין הלקוח לנותן השירות ולפרטים שסוכמו במהלכה ללא שאחד הצדדים יוכל לטעון אחרת.

 

וכן, למרות שהחוק נועד להגן על הצרכן, שירות זה בהחלט מיטיב גם עם נותני השירות ובעלי העסקים: הלקוח טוען בתוקף כי סיכם אתכם X וקיבל Y? אתם מוזמנים לשלוח לו את השיחה המוקלטת שחור על גבי לבן, או אם נדייק, קובץ על גבי ענן.

האם אני חייב להקליט שיחות?  

לכשתתקבל ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן, החוק יחייב עוסקים בתחומים הבאים להקליט שיחות עם לקוחות:

  • תקשורת
  • חשמל
  • גז
  • מים
  • רפואה דחופה
  • שיווק מרחוק
בנוסף, לפי מדיניות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון להגברת השקיפות וההוגנות בהליך צירוף לקוח, חייב כל סוכן ביטוח לבצע הקלטת שמע של השיחה עם הלקוח כבר היום.

נוסח ההצעה לתיקון החוק להגנת הצרכן

להלן 5 סעיפי ההצעה להרחבת החוק להקלטת שיחות לפי חוק הגנת הצרכן (תיקון – חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן על פי בקשתו), התשפ"א – 2020:

  • יש להקליט כל שיחה עם הצרכן לרבות שיחה מהצרכן לעוסק.
  • יש להודיע לצרכן כי השיחה עמו מוקלטת.
  • יש לשמור את ההקלטה למשך שנתיים לכל הפחות.
  • יש למסור את השיחה המוקלטת לצרכן על פי בקשתו.
  • יש לפרט בחשבונית ללקוח את מועדי השיחות שבוצעו מול הצרכן לפי בקשתו.

למה דווקא סים מקליט להקלטת שיחות בצורה חוקית?

קיימות מספר סיבות לכך שסים מקליט נכון לשנת 2024 הוא הפיתרון האולטימטיבי לצורך הקלטת שיחות בקרב בעלי עסקים ופרטיים עוד לפני ובלי קשר לכך שהחוק ייכנס לתוקף ויחייב אתכם מבחינה חוקית.

הקלטה קלה ונוחה

אפל כחברה אמריקאית, חסמה את האופציה להורדת אפליקציות הקלטת שמע ונכון להיום כדי לבצע הקלטה במכשירים של אפל אתם תצטרכו להקליט עם מכשיר הקלטה חיצוני או לעשות שיחת ועידה ולהקליט ממכשיר שלישי - מסורבל ולא ריאלי כשמדובר בדרישה להקלטה באופן סדיר. 

 

גם סמסונג לא עושה חיים קלים למשתמשי מכשירי אנדרואיד כאשר רק בחלקם זמינה האופציה של הקלטה דרך אפליקציה ובאחרים תצטרכו שוב לשבור את הראש כדי למצוא דרך עוקפת.

 

גם אחרי שהצלחתם להוריד אפליקציה והקלטתם את השיחה, לכו תמצאו איפה הקובץ מאוחסן בכל אלפי הקבצים באחסון שלכם בדרייב… הסיכוי שתדעו לאתר שיחה ספציפית של לקוח אחרי תקופה שואף לאפס, (אגב, מישהו פעם חרז פתגם מדויק למצב כזה, משהו עם מחט ושחת…).

 

סים מקליט לעומת זאת, מקליט את כל השיחות בקו הסלולרי ללא תלות באפליקציות מקרטעות ולא אמינות וללא מגבלות על סוג המכשיר: מקליט באייפון, באנדרואיד, אפילו בנוקיה ישנה או בטלפון חוגה – אם השיחה עוברת על גבי הסים, היא מוקלטת. ההקלטות נשמרות בענן בצורה מסודרת פרטי ומאובטחת. באמצעות סים מקליט תוכלו לתייק את הקבצים שלכם עם שמות ותאריכים מדויקים ובזמן אמת - לשלוף אותם בקלות.

סים מקליט - אבטחה ופרטיות

אבטחת הקבצים שלכם היא חלק בלתי נפרד משירות סים מקליט. באמצעות סים מקליט של אקסטרה מובייל תוכלו ליהנות מרמת פרטיות אבטחה הכוללת: התחברות למערכת באמצעות שם משתמש וסיסמה עם אפשרות לשכבת הגנה נוספת באמצעות שליחת קוד לנייד, הצפנת SSL, ניטור נתוני אבטחה כולל שמירת קבצים ללא הגבלת זמן ושרתי אחסון תחת תקני אבטחת מידע מהמחמירים בעולם. בקיצור, אין אפשרות ששיחה שלכם דולפת, זה פשוט חסר סיכוי.

 

רוכשים עכשיו סים מקליט של אקסטרה מובייל ונהנים מהקלטת שיחות מאובטחת ללא הגבלה

אקסטרה מובייל מציעה חבילות סלולר עם סים מקליט להקלטת כל השיחות שלכם ולאחסון בממשק ייעודי בענן לאיתור מהיר של הקלטות ספציפיות בזמן אמת לפי מספר טלפון, איש קשר, משך השיחה, טווח תאריכים, כיוון שיחה ואפילו חיפוש טקסט חופשי על הערות שתוכלו לרשום על כל שיחה. סים מקליט של אקסטרה מובייל מציע לכם סאונד הקלטה איכותי, מדיניות אבטחה קפדנית ואפשרויות חיפוש מתקדמות לאיתור מהיר של שיחה רצויה. סים מקליט עם אקסטרה מובייל – חוקי, חכם ומועיל.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.