.png)
צילום: Freepik
הקלטת כל השיחות בכל מכשיר לפי הרגולציה
מה אומרת ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן העוסקת בחובת הקלטה מצד אנשי שיווק ונותני שירות, ואיך ניתן להיערך אליה ולבצע הקלטה בהתאם לחוק
צילום: Freepik
ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן עוסקת בחובת הקלטה מצד אנשי שיווק וספקי חשמל, מים, גז ורפואה דחופה. לפיה, על כל נותן שירות להקליט כל שיחה עם כל לקוח ללא יוצא מן הכלל.
סוכני ביטוח? משווקים? נותני שירות? מומלץ לכם להיערך לתיקון הרגולטורי בחוק ההגנה לצרכן המחייב הקלטת שיחות למשך שנתיים לפחות ממועד ביצוע השיחה עם הלקוח. למעשה, הצעת החוק הפעם היא WIN-WIN לכל הצדדים כיוון שגם כצרכנים וגם כספקי שירות - אתם יכולים לגייס את ההקלטה לטובתכם. אז מה אומרת ההצעה בדיוק ואיך ניתן להקליט שיחות בנייד בהתאם לרגולציה הישראלית? פרטים בפנים.
חובת הקלטת שיחות על פי חוק הגנת הצרכן
החוק במדינת ישראל רואה את טובת הצרכן ובשנים האחרונות עלתה הצעת חוק לחייב את נותני השירות להקליט כל שיחה עם הלקוח, כולל שיחה יזומה מצד הצרכן. חוק הגנת הצרכן עשוי להתעדכן במטרה להתאים את הרגולציה לסגנון השיווק שהתפתח בשנים האחרונות: שיווק ומתן שירותים מרחוק. כל עוד התקשורת בין שני צדדי העסקה מתבצעת טלפונית, אין לצרכן כל מסמך המתעד את הפרטים שסוכמו בין הצדדים. מה שעלול להתרחש הוא התנערות של נותן השירות מהפרטים שסוכמו במפורש בשיחה טלפונית, בווצאפ או בכל אמצעי אלקטרוני אחר. במקרה כזה של שיחה טלפונית, אין לצרכן כל יכולת לטעון כי הדברים סוכמו בין הצדדים כיוון שאין לו ראיה המעידה על כך – אלא אם גם לו במקרה יש סים מקליט. שיחה מוקלטת אם כן, עשויה לספק ראיה איכותית לקיום השיחה בין הלקוח לנותן השירות ולפרטים שסוכמו במהלכה ללא שאחד הצדדים יוכל לטעון אחרת. וכן, למרות שהחוק נועד להגן על הצרכן, שירות זה בהחלט מיטיב גם עם נותני השירות ובעלי העסקים: הלקוח טוען בתוקף כי סיכם אתכם X וקיבל Y? אתם מוזמנים לשלוח לו את השיחה המוקלטת שחור על גבי לבן, או אם נדייק, קובץ על גבי ענן. האם אני חייב להקליט שיחות? לכשתתקבל ההצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן, החוק יחייב עוסקים בתחומים הבאים להקליט שיחות עם לקוחות:- תקשורת
- חשמל
- גז
- מים
- רפואה דחופה
- שיווק מרחוק
- יש להקליט כל שיחה עם הצרכן לרבות שיחה מהצרכן לעוסק.
- יש להודיע לצרכן כי השיחה עמו מוקלטת.
- יש לשמור את ההקלטה למשך שנתיים לכל הפחות.
- יש למסור את השיחה המוקלטת לצרכן על פי בקשתו.
- יש לפרט בחשבונית ללקוח את מועדי השיחות שבוצעו מול הצרכן לפי בקשתו.