דרמה במגזר: יתד נאמן איבד את הבכורה, הפלס מתחזק
השקת העיתון החדש של ש"ס הדרך לפני שבועות אחדים לא משפיעה כמובן על סקר TGI למגזר החרדי, שמפורסם הבוקר (יום ד'), אבל בשנה הקרובה יהיה מעניין לראות את כוחו של עיתון שיעמוד לצידו של אריה דרעי באש ובמים. אבל הדרמה האמיתית בסקר הנוכחי היא אצל יתד נאמן, העיתון הממסדי והוותיק, שנחלש בצורה משמעותית בשנים האחרונים על פי סקרי החשיפה השונים של TGI.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2016 ליוני 2017, מול פרק הזמן שבין ינואר לדצמבר 2016.
כאמור, הדרמה בסקר הנוכחי היא שלראשונה זה שנים, יתד נאמן - העיתון החזק במגזר החרדי - מאבד את הבכורה בכל הנוגע לסקר החשיפה, כאשר הפער בינו לבין הצ'ילבה הגדולה שלו - הפלס, הולך ומצטמצם. על פי הסקר עולה כי המודיע המזוהה עם קהילת גור הפך לעיתון הנקרא ביותר עם 18.1% מול 17.1% ליתד. בסקר הקודם הוביל יתד עם 19.8% מול 17% להמודיע.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפילה הזאת של יתד היא מרתקת במונחי פרינט: רק לפני כ-5 שנים נהנה העיתון מחשיפה של יותר מ-40%, אולם אז גם נכנס לשוק הפלס הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר. מאז הוא נחתך בכ-60% בחשיפה.
"המתחרה הסורר" המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות שעדיין סובל מחרם מודעות, התחזק בכ-30% בסקר הנוכחי וזינק מ-10.4% בסקר הקודם שפורסם בתחילת השנה, ל-13.7% הפעם. עדיין מדובר על נתון נמוך מזה שהיה לו לפני שנה וחצי – 15.5%. בכל מקרה מדובר כעת על פער של כ-3 נקודות בלבד מיתד נאמן, גם על רקע החקירות והמעצרים בכל הנוגע לפרשת ההטרדות,, שלא עוזבת אותנו שנים לאחר שנחשפה לראשונה באייס.
המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה וחצי נחתך ב-25% וקיבל 9% ורשם התחזקות לפני חצי שנה ל-11.1%, שומר על יציבות עם 11% בסקר הנוכחי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. יתד יורד בסקר הנוכחי מרף 50% אבל בסך הכל מאבד בחצי שנה 2 עשיריות האחוז ל-49.9%. ואולם הפלס נוחל הצלחה גם כאן – עם התחזקות מ-11.8% ל-13.6%. לצד זאת יש לזכור כי לפני החינמון של הפלס כבר נהנה מחשיפה של כמעו 19% לפני שנתיים.
נדלג רגע לרדיו. תחנת קול חי ממשיכה לשלוט בבכורה, אבל רשמה ירידה חדה בנתוני החשיפה שלה בסקר הנוכחי. החשיפה לקול בחי עמדה על 26.9%, ירידה של 10% ביחס לנתוני הסקר לפני חצי שנה – 30.2%. הפער עם קול ברמה הצטמצם גם בזכות ההתחזקות הקלה של התחנה הצעירה יותר – מ-20.1% ל-20.5%. בכל מקרה מדובר כבר על סקר 5 ברציפות בו מובילה קול חי, לאחר שליטה של קול בקמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.
סופ"ש, מגזינים ומקומונים
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה עם חשיפה של 21.3%, בדומה לסקר לפני חצי שנה - 21.1%. המודיע במקום השני אך הוא מחלש ב-1.5 נקודות מ-16.8%, בדומה להיחלשות של יתד נאמן - שהחשיפה אליו עומדת על 16%.
בקהילה התחזק מ-8% ל-8.9%, המבשר ממשיך במגמת ההיחלשות מ-8.8% לפני שנה, ל-7.7% לפני חצי שנה, ועד 6.6% הנוכחי - כלומר איבוד של 25% בחשיפה לעיתון יום שישי. יום ליום שהיה מזוהה עד לפני כחודש עם ש"ס, ונרכש לאחרונה על ידי בעלים חדשים, נחלש בצורה משמעותית מ-4.5% ל-3.3%. השבועון שעה טובה דווקא זינק מ-1.8% ל-2.5%.
בגזרת המגזינים, קטיפה מתחזק במקצת ל-13.2%, הירחון זמן התחזק מ-19% ל-21.3%, ומגזין טעימות ממשיך במגמת ההתחזקות שלו מ-6.6% לפני שנה וחצי ל-10.3% לפני חצי שנה ול-11.2% הפעם.
בגזרת המקומונים, שוב מהפך כפי שקורה כמעט כל חצי שנה: קו עיתונות דתית עוקפת את מרכז העניינים לציבור החרדי, וגם פותחת פער משמעותית. קו עיתונות דתית התחזקה מ-24.4% ל-26.1%, ואילו מרכז העניינים נחלשה משמעותית מ-25.3% ל-20.1%.
- 2.י 25/08/2022 16:21הגב לתגובה זוהכל פה שטויות ..... מאניין איך שהכל צונח וגם יש פה עוד כמה הוכחות שהכל פה שטויות
- 1.נאור מנהל שיווק 30/08/2017 21:15הגב לתגובה זובחיים לא ראיתי מלחמה נגד עיתון כמו שיתד נאמן עושה להפלס.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
