דרמה במגזר: יתד נאמן איבד את הבכורה, הפלס מתחזק
השקת העיתון החדש של ש"ס הדרך לפני שבועות אחדים לא משפיעה כמובן על סקר TGI למגזר החרדי, שמפורסם הבוקר (יום ד'), אבל בשנה הקרובה יהיה מעניין לראות את כוחו של עיתון שיעמוד לצידו של אריה דרעי באש ובמים. אבל הדרמה האמיתית בסקר הנוכחי היא אצל יתד נאמן, העיתון הממסדי והוותיק, שנחלש בצורה משמעותית בשנים האחרונים על פי סקרי החשיפה השונים של TGI.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2016 ליוני 2017, מול פרק הזמן שבין ינואר לדצמבר 2016.
כאמור, הדרמה בסקר הנוכחי היא שלראשונה זה שנים, יתד נאמן - העיתון החזק במגזר החרדי - מאבד את הבכורה בכל הנוגע לסקר החשיפה, כאשר הפער בינו לבין הצ'ילבה הגדולה שלו - הפלס, הולך ומצטמצם. על פי הסקר עולה כי המודיע המזוהה עם קהילת גור הפך לעיתון הנקרא ביותר עם 18.1% מול 17.1% ליתד. בסקר הקודם הוביל יתד עם 19.8% מול 17% להמודיע.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפילה הזאת של יתד היא מרתקת במונחי פרינט: רק לפני כ-5 שנים נהנה העיתון מחשיפה של יותר מ-40%, אולם אז גם נכנס לשוק הפלס הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר. מאז הוא נחתך בכ-60% בחשיפה.
"המתחרה הסורר" המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות שעדיין סובל מחרם מודעות, התחזק בכ-30% בסקר הנוכחי וזינק מ-10.4% בסקר הקודם שפורסם בתחילת השנה, ל-13.7% הפעם. עדיין מדובר על נתון נמוך מזה שהיה לו לפני שנה וחצי – 15.5%. בכל מקרה מדובר כעת על פער של כ-3 נקודות בלבד מיתד נאמן, גם על רקע החקירות והמעצרים בכל הנוגע לפרשת ההטרדות,, שלא עוזבת אותנו שנים לאחר שנחשפה לראשונה באייס.
המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה וחצי נחתך ב-25% וקיבל 9% ורשם התחזקות לפני חצי שנה ל-11.1%, שומר על יציבות עם 11% בסקר הנוכחי.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. יתד יורד בסקר הנוכחי מרף 50% אבל בסך הכל מאבד בחצי שנה 2 עשיריות האחוז ל-49.9%. ואולם הפלס נוחל הצלחה גם כאן – עם התחזקות מ-11.8% ל-13.6%. לצד זאת יש לזכור כי לפני החינמון של הפלס כבר נהנה מחשיפה של כמעו 19% לפני שנתיים.
נדלג רגע לרדיו. תחנת קול חי ממשיכה לשלוט בבכורה, אבל רשמה ירידה חדה בנתוני החשיפה שלה בסקר הנוכחי. החשיפה לקול בחי עמדה על 26.9%, ירידה של 10% ביחס לנתוני הסקר לפני חצי שנה – 30.2%. הפער עם קול ברמה הצטמצם גם בזכות ההתחזקות הקלה של התחנה הצעירה יותר – מ-20.1% ל-20.5%. בכל מקרה מדובר כבר על סקר 5 ברציפות בו מובילה קול חי, לאחר שליטה של קול בקמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.
סופ"ש, מגזינים ומקומונים
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה עם חשיפה של 21.3%, בדומה לסקר לפני חצי שנה - 21.1%. המודיע במקום השני אך הוא מחלש ב-1.5 נקודות מ-16.8%, בדומה להיחלשות של יתד נאמן - שהחשיפה אליו עומדת על 16%.
בקהילה התחזק מ-8% ל-8.9%, המבשר ממשיך במגמת ההיחלשות מ-8.8% לפני שנה, ל-7.7% לפני חצי שנה, ועד 6.6% הנוכחי - כלומר איבוד של 25% בחשיפה לעיתון יום שישי. יום ליום שהיה מזוהה עד לפני כחודש עם ש"ס, ונרכש לאחרונה על ידי בעלים חדשים, נחלש בצורה משמעותית מ-4.5% ל-3.3%. השבועון שעה טובה דווקא זינק מ-1.8% ל-2.5%.
בגזרת המגזינים, קטיפה מתחזק במקצת ל-13.2%, הירחון זמן התחזק מ-19% ל-21.3%, ומגזין טעימות ממשיך במגמת ההתחזקות שלו מ-6.6% לפני שנה וחצי ל-10.3% לפני חצי שנה ול-11.2% הפעם.
בגזרת המקומונים, שוב מהפך כפי שקורה כמעט כל חצי שנה: קו עיתונות דתית עוקפת את מרכז העניינים לציבור החרדי, וגם פותחת פער משמעותית. קו עיתונות דתית התחזקה מ-24.4% ל-26.1%, ואילו מרכז העניינים נחלשה משמעותית מ-25.3% ל-20.1%.
- 2.י 25/08/2022 16:21הגב לתגובה זוהכל פה שטויות ..... מאניין איך שהכל צונח וגם יש פה עוד כמה הוכחות שהכל פה שטויות
- 1.נאור מנהל שיווק 30/08/2017 21:15הגב לתגובה זובחיים לא ראיתי מלחמה נגד עיתון כמו שיתד נאמן עושה להפלס.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
