עיתונים חרדים יתד נאמן המודיע הפלס
צילום: סריקה
TGI חרדי

דרמה במגזר: יתד נאמן איבד את הבכורה, הפלס מתחזק

העיתון שנהנה בעבר מ-40% חשיפה, התדרדר הפעם עד ל-17.1%, מול 18.1% ל'המודיע' ו-13.7% ל'הפלס'. תחנת רדיו קול חי נחלשה אבל עדיין מובילה על פני קול ברמה. אייס עם ניתוח סקר TGI החרדי
אלכסנדר כץ | (2)

השקת העיתון החדש של ש"ס הדרך לפני שבועות אחדים לא משפיעה כמובן על סקר TGI למגזר החרדי, שמפורסם הבוקר (יום ד'), אבל בשנה הקרובה יהיה מעניין לראות את כוחו של עיתון שיעמוד לצידו של אריה דרעי באש ובמים. אבל הדרמה האמיתית בסקר הנוכחי היא אצל יתד נאמן, העיתון הממסדי והוותיק, שנחלש בצורה משמעותית בשנים האחרונים על פי סקרי החשיפה השונים של TGI.

 

מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.

 

המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2016 ליוני 2017, מול פרק הזמן שבין ינואר לדצמבר 2016.

 

כאמור, הדרמה בסקר הנוכחי היא שלראשונה זה שנים, יתד נאמן - העיתון החזק במגזר החרדי - מאבד את הבכורה בכל הנוגע לסקר החשיפה, כאשר הפער בינו לבין הצ'ילבה הגדולה שלו - הפלס, הולך ומצטמצם. על פי הסקר עולה כי המודיע המזוהה עם קהילת גור הפך לעיתון הנקרא ביותר עם 18.1% מול 17.1% ליתד. בסקר הקודם הוביל יתד עם 19.8% מול 17% להמודיע.

 

הנפילה הזאת של יתד היא מרתקת במונחי פרינט: רק לפני כ-5 שנים נהנה העיתון מחשיפה של יותר מ-40%, אולם אז גם נכנס לשוק הפלס הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר. מאז הוא נחתך בכ-60% בחשיפה.

 

"המתחרה הסורר" המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות שעדיין סובל מחרם מודעות, התחזק בכ-30% בסקר הנוכחי וזינק מ-10.4% בסקר הקודם שפורסם בתחילת השנה, ל-13.7% הפעם. עדיין מדובר על נתון נמוך מזה שהיה לו לפני שנה וחצי – 15.5%. בכל מקרה מדובר כעת על פער של כ-3 נקודות בלבד מיתד נאמן, גם על רקע החקירות והמעצרים בכל הנוגע לפרשת ההטרדות,, שלא עוזבת אותנו שנים לאחר שנחשפה לראשונה באייס.

המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה וחצי נחתך ב-25% וקיבל 9% ורשם התחזקות לפני חצי שנה ל-11.1%, שומר על יציבות עם 11% בסקר הנוכחי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. יתד יורד בסקר הנוכחי מרף 50% אבל בסך הכל מאבד בחצי שנה 2 עשיריות האחוז ל-49.9%. ואולם הפלס נוחל הצלחה גם כאן – עם התחזקות מ-11.8% ל-13.6%. לצד זאת יש לזכור כי לפני החינמון של הפלס כבר נהנה מחשיפה של כמעו 19% לפני שנתיים.

 

נדלג רגע לרדיו. תחנת קול חי ממשיכה לשלוט בבכורה, אבל רשמה ירידה חדה בנתוני החשיפה שלה בסקר הנוכחי. החשיפה לקול בחי עמדה על 26.9%, ירידה של 10% ביחס לנתוני הסקר לפני חצי שנה – 30.2%. הפער עם קול ברמה הצטמצם גם בזכות ההתחזקות הקלה של התחנה הצעירה יותר – מ-20.1% ל-20.5%. בכל מקרה מדובר כבר על סקר 5 ברציפות בו מובילה קול חי, לאחר שליטה של קול בקמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.

 

 

סופ"ש, מגזינים ומקומונים

 

 

השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה עם חשיפה של 21.3%, בדומה לסקר לפני חצי שנה - 21.1%. המודיע במקום השני אך הוא מחלש ב-1.5 נקודות מ-16.8%, בדומה להיחלשות של יתד נאמן - שהחשיפה אליו עומדת על 16%.

 

בקהילה התחזק מ-8% ל-8.9%, המבשר ממשיך במגמת ההיחלשות מ-8.8% לפני שנה, ל-7.7% לפני חצי שנה, ועד 6.6% הנוכחי - כלומר איבוד של 25% בחשיפה לעיתון יום שישי. יום ליום שהיה מזוהה עד לפני כחודש עם ש"ס, ונרכש לאחרונה על ידי בעלים חדשים, נחלש בצורה משמעותית מ-4.5% ל-3.3%. השבועון שעה טובה דווקא זינק מ-1.8% ל-2.5%.

 

בגזרת המגזינים, קטיפה מתחזק במקצת ל-13.2%, הירחון זמן התחזק מ-19% ל-21.3%, ומגזין טעימות ממשיך במגמת ההתחזקות שלו מ-6.6% לפני שנה וחצי ל-10.3% לפני חצי שנה ול-11.2% הפעם.

 

בגזרת המקומונים, שוב מהפך כפי שקורה כמעט כל חצי שנה: קו עיתונות דתית עוקפת את מרכז העניינים לציבור החרדי, וגם פותחת פער משמעותית. קו עיתונות דתית התחזקה מ-24.4% ל-26.1%, ואילו מרכז העניינים נחלשה משמעותית מ-25.3% ל-20.1%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    י 25/08/2022 16:21
    הגב לתגובה זו
    הכל פה שטויות ..... מאניין איך שהכל צונח וגם יש פה עוד כמה הוכחות שהכל פה שטויות
  • 1.
    נאור מנהל שיווק 30/08/2017 21:15
    הגב לתגובה זו
    בחיים לא ראיתי מלחמה נגד עיתון כמו שיתד נאמן עושה להפלס.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.