דרמה במגזר: יתד נאמן איבד את הבכורה, הפלס מתחזק
השקת העיתון החדש של ש"ס הדרך לפני שבועות אחדים לא משפיעה כמובן על סקר TGI למגזר החרדי, שמפורסם הבוקר (יום ד'), אבל בשנה הקרובה יהיה מעניין לראות את כוחו של עיתון שיעמוד לצידו של אריה דרעי באש ובמים. אבל הדרמה האמיתית בסקר הנוכחי היא אצל יתד נאמן, העיתון הממסדי והוותיק, שנחלש בצורה משמעותית בשנים האחרונים על פי סקרי החשיפה השונים של TGI.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין יולי 2016 ליוני 2017, מול פרק הזמן שבין ינואר לדצמבר 2016.
כאמור, הדרמה בסקר הנוכחי היא שלראשונה זה שנים, יתד נאמן - העיתון החזק במגזר החרדי - מאבד את הבכורה בכל הנוגע לסקר החשיפה, כאשר הפער בינו לבין הצ'ילבה הגדולה שלו - הפלס, הולך ומצטמצם. על פי הסקר עולה כי המודיע המזוהה עם קהילת גור הפך לעיתון הנקרא ביותר עם 18.1% מול 17.1% ליתד. בסקר הקודם הוביל יתד עם 19.8% מול 17% להמודיע.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפילה הזאת של יתד היא מרתקת במונחי פרינט: רק לפני כ-5 שנים נהנה העיתון מחשיפה של יותר מ-40%, אולם אז גם נכנס לשוק הפלס הצעיר והפרובלמטי הפלס, והתחזקותו של עיתון צעיר אחר - המבשר. מאז הוא נחתך בכ-60% בחשיפה.
"המתחרה הסורר" המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, וסובל מאז הקמתו מחרם מודעות שעדיין סובל מחרם מודעות, התחזק בכ-30% בסקר הנוכחי וזינק מ-10.4% בסקר הקודם שפורסם בתחילת השנה, ל-13.7% הפעם. עדיין מדובר על נתון נמוך מזה שהיה לו לפני שנה וחצי – 15.5%. בכל מקרה מדובר כעת על פער של כ-3 נקודות בלבד מיתד נאמן, גם על רקע החקירות והמעצרים בכל הנוגע לפרשת ההטרדות,, שלא עוזבת אותנו שנים לאחר שנחשפה לראשונה באייס.
המבשר - העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי - שלפני שנה וחצי נחתך ב-25% וקיבל 9% ורשם התחזקות לפני חצי שנה ל-11.1%, שומר על יציבות עם 11% בסקר הנוכחי.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
יתד נאמן והפלס מפיצים גם עיתוני חינם – הראשון ביום שלישי והשני ביום שישי. יתד יורד בסקר הנוכחי מרף 50% אבל בסך הכל מאבד בחצי שנה 2 עשיריות האחוז ל-49.9%. ואולם הפלס נוחל הצלחה גם כאן – עם התחזקות מ-11.8% ל-13.6%. לצד זאת יש לזכור כי לפני החינמון של הפלס כבר נהנה מחשיפה של כמעו 19% לפני שנתיים.
נדלג רגע לרדיו. תחנת קול חי ממשיכה לשלוט בבכורה, אבל רשמה ירידה חדה בנתוני החשיפה שלה בסקר הנוכחי. החשיפה לקול בחי עמדה על 26.9%, ירידה של 10% ביחס לנתוני הסקר לפני חצי שנה – 30.2%. הפער עם קול ברמה הצטמצם גם בזכות ההתחזקות הקלה של התחנה הצעירה יותר – מ-20.1% ל-20.5%. בכל מקרה מדובר כבר על סקר 5 ברציפות בו מובילה קול חי, לאחר שליטה של קול בקמה במשך שנים בקרב הציבור החרדי.
סופ"ש, מגזינים ומקומונים
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה עם חשיפה של 21.3%, בדומה לסקר לפני חצי שנה - 21.1%. המודיע במקום השני אך הוא מחלש ב-1.5 נקודות מ-16.8%, בדומה להיחלשות של יתד נאמן - שהחשיפה אליו עומדת על 16%.
בקהילה התחזק מ-8% ל-8.9%, המבשר ממשיך במגמת ההיחלשות מ-8.8% לפני שנה, ל-7.7% לפני חצי שנה, ועד 6.6% הנוכחי - כלומר איבוד של 25% בחשיפה לעיתון יום שישי. יום ליום שהיה מזוהה עד לפני כחודש עם ש"ס, ונרכש לאחרונה על ידי בעלים חדשים, נחלש בצורה משמעותית מ-4.5% ל-3.3%. השבועון שעה טובה דווקא זינק מ-1.8% ל-2.5%.
בגזרת המגזינים, קטיפה מתחזק במקצת ל-13.2%, הירחון זמן התחזק מ-19% ל-21.3%, ומגזין טעימות ממשיך במגמת ההתחזקות שלו מ-6.6% לפני שנה וחצי ל-10.3% לפני חצי שנה ול-11.2% הפעם.
בגזרת המקומונים, שוב מהפך כפי שקורה כמעט כל חצי שנה: קו עיתונות דתית עוקפת את מרכז העניינים לציבור החרדי, וגם פותחת פער משמעותית. קו עיתונות דתית התחזקה מ-24.4% ל-26.1%, ואילו מרכז העניינים נחלשה משמעותית מ-25.3% ל-20.1%.
- 2.י 25/08/2022 16:21הגב לתגובה זוהכל פה שטויות ..... מאניין איך שהכל צונח וגם יש פה עוד כמה הוכחות שהכל פה שטויות
- 1.נאור מנהל שיווק 30/08/2017 21:15הגב לתגובה זובחיים לא ראיתי מלחמה נגד עיתון כמו שיתד נאמן עושה להפלס.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
.jpg)