LIPSNEWS
צילום: צילום מסך

צילמתם עכשיו אירוע חדשותי מטורף? האפליקציה שתאפשר לכם לעשות מזה גם כסף

אפליקציית LIPSNEWS בונה בדיוק על המקרים בהם צלם הווידאו לא הגיע לזירת האירוע, אבל עובר אורח שלף את הסמארטפון שלו, ותציע תכני גולשים בעלי ערך חדשותי

אלכסנדר כץ |

חברת הסטארט אפ הישראלית LIP השיקה לפני מספר ימים אפליקציית סמארטפון חינמית בשם LIPSNEWS וזירת סחר מקוונת, שיאפשרו לגופי מדיה בישראל ובכל העולם לרכוש מהציבור באופן מוסדר סרטונים בעלי ערך חדשותי. המערכת, המושקת בשלב הראשון בישראל, צפויה לאפשר לגופי המדיה להנות מכמות חסרת תקדים של תכני וידאו המגדילים את התנועה באתריהם. את המהלך מלווה קמפיין פרסומי בכיכובו של אורי גבריאל.   אפליקציית LIPSNEWS מאפשרת לגופי המדיה לקבל התראות על סרטונים מתאימים על פי פרמטרים כגון מיקום וסוג האירוע. LIP מעמידה לרשות גופי החדשות עורכי חדשות המציעים להם רק את הסרטונים הטובים והרלבנטיים ביותר, יכולים לקבל בלעדיות על קטעי וידיאו וכן להיעזר ב-LIP כדי לטפל באופן מוסדר בכל היבטי הקניין הרוחני של הסרטונים. באופן זה, גופי המדיה יוכלו לעצור את הסחף המתגבר של "בריחת" תכנים מאתרי החדשות לפלטפורמות כגון פייסבוק, טוויטר ויוטיוב.   בעלי מכשירים חכמים יוכלו לצלם סרטוני קטעי וידאו בעלי ערך חדשותי, ולהיעזר באפליקצייה בכדי למכור אותם באופן אוטומטי ומהיר לגוף מדיה אחד או יותר בישראל וברחבי העולם, עם אופציה לבלעדיות.  

    LIPSNEWS מגובה במערכת מקוונת הכוללת זירת מסחר דמוית eBay לסרטוני חדשות ובמחלקה משפטית. המשתמש נדרש רק להעלות את הסרטון לאפליקציה, להגדיר את הקטגוריה החדשותית שלו ולנקוב במחיר המבוקש. ביחד, מספקת LIP פלטפורמה דיגיטלית מלאה למסחור וידיאו שנוצר על ידי משתמשים בתחום החדשות.   המערכת של LIP יכולה לבחור את הסרטונים בעלי פוטנציאל המסחור ולהנגיש אותם ישירות לגופי השידור, שיוכלו לבחור לרכוש אותם על גבי פלטפורמת סחר מקוונת. בנוסף לכך, היא מאפשרת לכל משתמש המעוניין בכך, לקבל התראות על אירועים חדשותיים המתרחשים בקרבת מקום, בכדי שיוכל להגיע לזירת האירוע, לצלם סרטון ולמסחר אותו באמצעות אפליקציית LIPSNEWS. באופן זה, גדלה יכולתם של גופי חדשות לקבל יותר סרטונים איכותיים מכל אירוע חדשותי.   הסטארט אפ LIP הוקם לפני פחות משנה על ידי עו"ד ליאור להב, מומחה משפטי בתחום זכויות היוצרים בתקשורת, המשמש כמנכ"ל החברה, ועל ידי אורית גליקמן, סמנכ"לית המחקר והפיתוח. "גופי חדשות ומדיה לא יכולים להיות בכל מקום ואנחנו מביאים את החדשות אליהם", אומר להב. "הווידאו הופך למרכז הכובד של התכנים המקוונים בכלל ושל תכני החדשות בפרט. אפליקציית LIPSNEWS והפלטפורמה המקוונת שלנו יגרמו לכך שנראה יותר תכני ווידאו מרתקים שצולמו בזמן אמת על ידי הציבור בזירות חדשותיות".    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.