צילמתם עכשיו אירוע חדשותי מטורף? האפליקציה שתאפשר לכם לעשות מזה גם כסף
אפליקציית LIPSNEWS בונה בדיוק על המקרים בהם צלם הווידאו לא הגיע לזירת האירוע, אבל עובר אורח שלף את הסמארטפון שלו, ותציע תכני גולשים בעלי ערך חדשותי
חברת הסטארט אפ הישראלית LIP השיקה לפני מספר ימים אפליקציית סמארטפון חינמית בשם LIPSNEWS וזירת סחר מקוונת, שיאפשרו לגופי מדיה בישראל ובכל העולם לרכוש מהציבור באופן מוסדר סרטונים בעלי ערך חדשותי. המערכת, המושקת בשלב הראשון בישראל, צפויה לאפשר לגופי המדיה להנות מכמות חסרת תקדים של תכני וידאו המגדילים את התנועה באתריהם. את המהלך מלווה קמפיין פרסומי בכיכובו של אורי גבריאל.
אפליקציית LIPSNEWS מאפשרת לגופי המדיה לקבל התראות על סרטונים מתאימים על פי פרמטרים כגון מיקום וסוג האירוע. LIP מעמידה לרשות גופי החדשות עורכי חדשות המציעים להם רק את הסרטונים הטובים והרלבנטיים ביותר, יכולים לקבל בלעדיות על קטעי וידיאו וכן להיעזר ב-LIP כדי לטפל באופן מוסדר בכל היבטי הקניין הרוחני של הסרטונים. באופן זה, גופי המדיה יוכלו לעצור את הסחף המתגבר של "בריחת" תכנים מאתרי החדשות לפלטפורמות כגון פייסבוק, טוויטר ויוטיוב.
בעלי מכשירים חכמים יוכלו לצלם סרטוני קטעי וידאו בעלי ערך חדשותי, ולהיעזר באפליקצייה בכדי למכור אותם באופן אוטומטי ומהיר לגוף מדיה אחד או יותר בישראל וברחבי העולם, עם אופציה לבלעדיות.
LIPSNEWS מגובה במערכת מקוונת הכוללת זירת מסחר דמוית eBay לסרטוני חדשות ובמחלקה משפטית. המשתמש נדרש רק להעלות את הסרטון לאפליקציה, להגדיר את הקטגוריה החדשותית שלו ולנקוב במחיר המבוקש. ביחד, מספקת LIP פלטפורמה דיגיטלית מלאה למסחור וידיאו שנוצר על ידי משתמשים בתחום החדשות.
המערכת של LIP יכולה לבחור את הסרטונים בעלי פוטנציאל המסחור ולהנגיש אותם ישירות לגופי השידור, שיוכלו לבחור לרכוש אותם על גבי פלטפורמת סחר מקוונת. בנוסף לכך, היא מאפשרת לכל משתמש המעוניין בכך, לקבל התראות על אירועים חדשותיים המתרחשים בקרבת מקום, בכדי שיוכל להגיע לזירת האירוע, לצלם סרטון ולמסחר אותו באמצעות אפליקציית LIPSNEWS. באופן זה, גדלה יכולתם של גופי חדשות לקבל יותר סרטונים איכותיים מכל אירוע חדשותי.
הסטארט אפ LIP הוקם לפני פחות משנה על ידי עו"ד ליאור להב, מומחה משפטי בתחום זכויות היוצרים בתקשורת, המשמש כמנכ"ל החברה, ועל ידי אורית גליקמן, סמנכ"לית המחקר והפיתוח. "גופי חדשות ומדיה לא יכולים להיות בכל מקום ואנחנו מביאים את החדשות אליהם", אומר להב. "הווידאו הופך למרכז הכובד של התכנים המקוונים בכלל ושל תכני החדשות בפרט. אפליקציית LIPSNEWS והפלטפורמה המקוונת שלנו יגרמו לכך שנראה יותר תכני ווידאו מרתקים שצולמו בזמן אמת על ידי הציבור בזירות חדשותיות".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
