LIPSNEWS
צילום: צילום מסך

צילמתם עכשיו אירוע חדשותי מטורף? האפליקציה שתאפשר לכם לעשות מזה גם כסף

אפליקציית LIPSNEWS בונה בדיוק על המקרים בהם צלם הווידאו לא הגיע לזירת האירוע, אבל עובר אורח שלף את הסמארטפון שלו, ותציע תכני גולשים בעלי ערך חדשותי

אלכסנדר כץ |

חברת הסטארט אפ הישראלית LIP השיקה לפני מספר ימים אפליקציית סמארטפון חינמית בשם LIPSNEWS וזירת סחר מקוונת, שיאפשרו לגופי מדיה בישראל ובכל העולם לרכוש מהציבור באופן מוסדר סרטונים בעלי ערך חדשותי. המערכת, המושקת בשלב הראשון בישראל, צפויה לאפשר לגופי המדיה להנות מכמות חסרת תקדים של תכני וידאו המגדילים את התנועה באתריהם. את המהלך מלווה קמפיין פרסומי בכיכובו של אורי גבריאל.

 

אפליקציית LIPSNEWS מאפשרת לגופי המדיה לקבל התראות על סרטונים מתאימים על פי פרמטרים כגון מיקום וסוג האירוע. LIP מעמידה לרשות גופי החדשות עורכי חדשות המציעים להם רק את הסרטונים הטובים והרלבנטיים ביותר, יכולים לקבל בלעדיות על קטעי וידיאו וכן להיעזר ב-LIP כדי לטפל באופן מוסדר בכל היבטי הקניין הרוחני של הסרטונים. באופן זה, גופי המדיה יוכלו לעצור את הסחף המתגבר של "בריחת" תכנים מאתרי החדשות לפלטפורמות כגון פייסבוק, טוויטר ויוטיוב.

 

בעלי מכשירים חכמים יוכלו לצלם סרטוני קטעי וידאו בעלי ערך חדשותי, ולהיעזר באפליקצייה בכדי למכור אותם באופן אוטומטי ומהיר לגוף מדיה אחד או יותר בישראל וברחבי העולם, עם אופציה לבלעדיות.

 

 

 

LIPSNEWS מגובה במערכת מקוונת הכוללת זירת מסחר דמוית eBay לסרטוני חדשות ובמחלקה משפטית. המשתמש נדרש רק להעלות את הסרטון לאפליקציה, להגדיר את הקטגוריה החדשותית שלו ולנקוב במחיר המבוקש. ביחד, מספקת LIP פלטפורמה דיגיטלית מלאה למסחור וידיאו שנוצר על ידי משתמשים בתחום החדשות.

 

המערכת של LIP יכולה לבחור את הסרטונים בעלי פוטנציאל המסחור ולהנגיש אותם ישירות לגופי השידור, שיוכלו לבחור לרכוש אותם על גבי פלטפורמת סחר מקוונת. בנוסף לכך, היא מאפשרת לכל משתמש המעוניין בכך, לקבל התראות על אירועים חדשותיים המתרחשים בקרבת מקום, בכדי שיוכל להגיע לזירת האירוע, לצלם סרטון ולמסחר אותו באמצעות אפליקציית LIPSNEWS. באופן זה, גדלה יכולתם של גופי חדשות לקבל יותר סרטונים איכותיים מכל אירוע חדשותי.

 

הסטארט אפ LIP הוקם לפני פחות משנה על ידי עו"ד ליאור להב, מומחה משפטי בתחום זכויות היוצרים בתקשורת, המשמש כמנכ"ל החברה, ועל ידי אורית גליקמן, סמנכ"לית המחקר והפיתוח. "גופי חדשות ומדיה לא יכולים להיות בכל מקום ואנחנו מביאים את החדשות אליהם", אומר להב. "הווידאו הופך למרכז הכובד של התכנים המקוונים בכלל ושל תכני החדשות בפרט. אפליקציית LIPSNEWS והפלטפורמה המקוונת שלנו יגרמו לכך שנראה יותר תכני ווידאו מרתקים שצולמו בזמן אמת על ידי הציבור בזירות חדשותיות".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.