בלומברג: טבע בוחנת רכישה של מיילן - תראו איך פריגו וטבע הגיבו

האם ענקית הגנריקה הישראלית בדרך לרכישת ענק שתציב אותה כאחת מחברות התרופות הגדולות בעולם?
טבע, צילום: Getty images Israel
דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג לקראת סיום המסחר הביא את מניית טבע שנסחרה במשך המסחר בסנטימנט שלילי ובירידות שערים של עד 2% למהלך חד כלפי מעלה. המניה זינקה בסיום 2.21%.

הסיבה לזינוק - יודעי דבר בתעשייה מספרים כי טבע בוחנת רכישה של ענקית התרופות האמריקנית מיילן. נזכיר, כי אותה מיילן הציעה לפני כשבוע לרכוש את פריגו בהצעת רכש שהטיסה את מניית פריגו ביותר מ-20%. פריגו שעם פרסום הידיעה עברה לירידות חדות של עד 3%, התמתנה בסיום וירדה רק 0.03%. מיילן בתגובה לדיווחים זינקה 4.24%.

על פי הדיווח טבע עוד לא פנתה רשמית או הגישה הצעה למיילן אם כי החברה האמריקנית מודעת לאינטרס של טבע להשתלט עליה. עוד נכתב כי טבע בוחנת את הרכישה בעזרת יועצים חיצוניים ובוחנת אפשרויות מימון לעסקה. בבלומברג הוסיפו וסייגו כי ייתכן שההתעניינות של טבע לא תבשיל בסופו של דבר להצעה.

אנליסטים רבים ציפו להתעניינות הזו מצד טבע, כאשר זוהי הזדמנות של 2 חברות הענק שמתמחות בתרופות גנריות לחסוך בעלויות ולהגדיל את נתח השוק שלהן. טבע נזכיר נסחרת כיום על פי שווי שוק של 65 מיליארד דולר בעוד מיילן נסחרת על פי שווי שוק של 34 מיליארד דולר.

נכון לעכשו, טבע לא מסרה תגובה לדיווח הזה מבלומברג אך מנכ"ל מיילן רוברט ג'י קורי כבר הגיב לעניין והודיע כי עסקה פוטנציאלית בין טבע למיילן לא צפויה לקבל אישור מהרשות להגבלים עסקיים.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    נוספות- מפריחים שמועה כדי לא לצאת בהפסד כבד
    מר שמועתי עושה שעות 18/04/2015 20:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טבע הולכת לחטוף חזק וזה מתבקש. רק פרייארים יקנו טבע עדיף כבר לקנות כרטיס מפעל הפיס. אולי הראלה תתקשר
    סגור
  • 17.
    תבדקו אנליזות של בלומברג
    דוד 18/04/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הם לא מרבים לטעות
    סגור
  • בהחלט טועים
    מני 18/04/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לטבע נגמר הסוס . השמועה נועדה להרויח זמן .לסגור פוזיציות ולצמצם נזקים . מדד המעוף הולך לחטוף חזק . להתכונן לגרוע ביותר
    סגור
  • אלה לא הכתבים של ביזפורטל
    בלומברג רצינים... 18/04/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
    1 2
    But than again...
    סגור
  • 16.
    אחד שלא מבין
    אורי 18/04/2015 09:25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אם טבע קונה את מילן יפה תיקנה 4% אתמול זה אומר שמילן לא קונה את פריגו שצריכה לרדת 20% ולא טבע יום א 7% למטה הבחירה בידיים שלכם ואיך אמרו פעם ותחשבו על זה
    סגור
  • לקרות ביום ראשון, ספקולציה בשקל
    לא הכל צריך 18/04/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    טבע תגיע למחיר הארביטראג שלה כמו גם פריגו, הבורסה בארץ לא קובעת את המחיר של הנייר אלא זו בארהב שכן המחזורים שמה גדולים משמעותית מבארץ.תיזהר ספקולנט צעיר שכותב כמו אידיוט, השוק הוא באפור בדרך כלל , לא שחור לבן
    סגור
  • אין ספק המשוואה ברורה. אחת מהן צריכה לרדת חזק
    רואה מעבר לאף 18/04/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם השמועה לא נכונה טבע צריכה לרדת חזק אחרת פריגו צריכה לרדת. זה הזמן לברוח משתיהן
    סגור
  • 15.
    המדינה תרויח מס. וגם תפסיק לתת להם מענקים
    שיקנו כבר את טבע 18/04/2015 09:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ולעודד אותם כי הם מזמן בחו"ל ומקבלים הטבות מס מוגזמות משכורות של רוב העובדים בינוניות עד נמוכות. ככה ניפטר מעוד עלוקה שרק מקבלת ולא נותנת הרבה מידי. קדימה שתעוף כבר מהארץ
    סגור
  • 14.
    בוחן הלאמת טבע (ל"ת)
    כחלון 18/04/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • איזה שקר מטומטם, בחולמות שלך (ל"ת)
    אידיוט 18/04/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • טען עוד
  • 13.
    הכל מכוון
    יודע דבר 18/04/2015 07:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכל השתלת שמועות בתעשיית השקריםלא היה ולא נבראגם במידה והפסיד רווחים בלונג אני בחוץ מי שנמצא עכשיו בשוק או עיוור או מטומטם
    סגור
  • טבע במכפיל 10.8 אחרי העליות,כל המתחרות
    מטומטם אמיתי 18/04/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מתומחרות ב20-30 מכפיל ebtd...מיילן לפי 22...טבע נשארה מאחור כבר כמה שנים על עניין הקופקסון שעכשיו משתחרר והחברה מגיבה יפה.בוטוםליין, אם פריגו שווה 800שקל לנייר וכל המתחרים בביזנס של הגנריקה כולל מיילן נסחרים בכפול, טבע שווה הרבה יותר ונקווה שארז וויגודן יראה את זה.בהצלחה לכולם
    סגור
  • 12.
    גמרה (ל"ת)
    עזבו טבע 18/04/2015 06:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 11.
    מעניין מי מטבע שתל את השקר הזה בבלומברג (ל"ת)
    סשה 18/04/2015 00:51
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 10.
    טבע עברה מייצור תרופות לייצור שמועות (ל"ת)
    הנשר 17/04/2015 23:35
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 9.
    אני גורו אדיוט שסוחף אחרי
    יוסי אלוף 17/04/2015 23:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מיליון אדיוטים שלא יודעים כלום חוץ מלהעשיר את חשבון הבנק שלי המעוף הימור .
    סגור
  • 8.
    טבע
    אופטימי מטבעי 17/04/2015 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 10
    מושקע שנים בטבע . החלפתי אוטו בזכותה.מציע לכולם להקפיא מצב עד תחילת השבוע. במידה ומיילן נרכשת , אני נכנס בטבע בכל הכח. שבת שלום.
    סגור
  • אתה קנית אוטו?
    דוד 18/04/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אני קניתי דירה מרווחי טבע, סבלנות, מקווה לעוד דירה, או לא...
    סגור
  • שנים לא זזה. רק בשנה האחרונה...על מה אתה מדבר??? (ל"ת)
    עכשיו הזמן לקנות 18/04/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 7.
    ל-1 הו הו כמה שאתה טועה
    שלומומו 17/04/2015 22:51
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ידאג לטבע - ארז , מאיפה זה בא לך , על סמך מה כמו שדאג למכור את החברה שניהל לפני כן ? הוא קודם כל דואג ל...
    סגור
  • 6.
    לא יעזור שום דבר . החברה הגיעה למיצוי . והיא לא תקנה
    טבע 17/04/2015 22:44
    הגב לתגובה זו
    8 1
    את מיילין.
    סגור
  • 5.
    אם...
    איש פשוט 17/04/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אם היו לי פוטים הייתי חוגג לפני שעה עכשיו.....את הכסף סופרים במדרגות אין לדעת מה יהיה קדימה טבע אימפריה
    סגור
  • טבע
    ישראל 17/04/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אכלתם אותה פוטים
    סגור
  • 4.
    הספין הגדול בהיסטוריה!!!
    נוסטרדמוס 17/04/2015 22:21
    הגב לתגובה זו
    16 3
    איפה הרשות לניע? למה אין הפסקת מסחר? למה לא מכריחים את החברה להגיב לידיעה? הנהלת טבע באיבוד עשתונות,זה נראה מסריח
    סגור
  • למה צריך להגיב לכל שטות? (ל"ת)
    Shoimer 18/04/2015 09:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    עוד קישקושים דוגמת HSBC
    גאון השקעות 17/04/2015 22:04
    הגב לתגובה זו
    12 1
    חבורה של שחקני מעוף מושחתים. שלא בוחלים בשום טריק בכדי לעשות רווחים על חשבון האנשים הפשוטים.
    סגור
  • זה שחקני מעוף ישראלים שבנו על עליות ביום ראשון
    3 צודק 18/04/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זרקו לאוויר שמועה טפשית כדי לשנות מגמה דבר שאכן צלח. טבע ממינוס 7 עברה למינוס 3. השמועה כל כך טפשית ושווה לידיעה כאילו אפל רוצה לרכוש את פייסבוק . נו באמת ? עוד יומיים אחרי שחקני המעוף יגרפו את המיליונים תצא הודעה שלשמועה אין בסיס אמת.
    סגור
  • תגיד לי מי ומה אתה. אגיד לך מי ימלוך עליך. (ל"ת)
    המלך של עצמי 18/04/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טבע
    ישראל 17/04/2015 23:26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טבע הגדולה מכולם וגם תקנה עוד חברה חחחחחחחח
    סגור
  • 2.
    קצת מוזר
    ע א 17/04/2015 22:00
    הגב לתגובה זו
    14 4
    אתמול אישרו תרופה גנרית לקופקסון טבע בדרך למינוס 7 ביום ראשון ופתאום שעה לפני סגירת המסחר בארהב ידיעה כזאת ללא ביסוס נזרקת לאוויר כאילו טבע מחר קונה חברה בגודל שלה..קצת מעורר חשד..
    סגור
  • טבע
    ישראל 17/04/2015 23:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא חשד ולא נעלים יש לכם פוטים אז הגיעה הזמן להרויח טיפה לא נורא מסכן יום שני עליות בטבע
    סגור
  • כל מילה בסלע!!! (ל"ת)
    נוסטרדמוס 17/04/2015 22:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    הנהלת טבע
    שמואל 17/04/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    8 11
    אני מאמין גדול בארז ויגודמן .מעבר להיותו 'בן אדם' הוא ידאג לטבע כמו שאף אחד מהמנהלים לפ יו לא ידע לעשות - ! ! !
    סגור
  • זה נראה כמו שירת תודה ..על חבר הביא חבר או בן של בן
    שיר תודה 18/04/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אתה מכיר גם את האדם המנהל הנוכחי וגם את האדם הקודם וגם את כולם...והנוכחי הוא הכי..בינהם. פרוטקציה עושה אותך משורר
    סגור
  • כבודו של ויגודמן במקומו מונח, אבל.....