79 עובדות שלא ידעתם על מתחמי עבודה משותפים
הכתבה בשיתוף 'ספייסינג'
מתחמי עבודה משותפים (co-working spaces) הם טרנד הנדל"ן הטכנולוגי החם ביותר (real estate tech) בתחום המשרדים. הנה 79 עובדות שאת רובן לא ידעתם על טרנד זה:
1. 70% מהעובדים במתחמי עבודה משותפים דיווחו על שיפור במצבם הבריאותי והרגשתם, לעומת חייהם במשרד מסורתי.
2. עד שנת 2020, 40% מעולם העבודה יהיה פרילנסרים, עובדים זמניים, ויזמי סטארט-אפ, אשר ייצרו ביקוש רב למתחמי עבודה משותפים.
3. 50% מעובדי מתחמי העבודה המשותפים, שיפרו את הכנסתם.
4. 68% מעובדי מתחמים אלו, הכבירו את רמת הריכוז שלהם.
5. 64% מעובדי מתחמים אלו עומדים טוב יותר בלוחות הזמנים.
6. 92% מדווחים על שביעות רצון רבה יותר בחלל עבודה משותף.
7. 60% מעובדים אלו הפחיתו את רמת המתח שלהם.
8. 90% מהעובדים הללו שיפרו את רמת הביטחון העצמי שלהם.
9. 91% דיווחו כי רמת הקשרים שלהם עלתה ויכולות התקשורת הבינאישיות שלהם השתפרו.
10. 78% מעובדי מתחמי המשרדים המשותפים הם מתחת לגיל 40.
11. רק 30% מעובדי המתחמים המשותפים מעדיפים עבודה בשעות עבודה "רגילות".
12. לאחר שתי שנות פעילות, 72% ממתחמי העבודה המשותפים הופכים לרווחיים.
13. תשואת היזמים על מתחמי עבודה משותפים נעה בין 14%-19%, גבוה משמעותית מהתשואה על משרדים בישראל, הנעה סביב 7.5%.
14. הכנסות מתחמי העבודה מגיעות רובן מהשכרת משרדים ועמדות עבודה, אך ניתן לראות כי: 20% מההכנסות מגיעות מהשכרת חדרי ישבות, 5% מהכנסות בגין מזון ושתייה המוגשים, 8% מדמי השתתפות בסדנאות ואירועים, ויש אפילו אחוזי הכנסות בגין מכירת מוצרי אמנות המוצגים במשרדים.
15. 33% ממתחמי העבודה המשותפים הקיימים כיום בעולם, פועלים בשיטת הכל כלול, ואינם מחייבים את השוכרים באף עלות נוספת מעבר לשכירות.
16. בשנת 2011 היו קיימים 1,130 חללי עבודה משותפים, עם 43,000 חברים.
17. בעולם קיימים כיום 13,800 חללי עבודה משותפים, עם מיליון חברים.
18. תוך שנה וחצי, עד סוף 2018, יהיו קיימים כ- 37,000 חללי עבודה משותפים בעולם. כמעט פי שלושה.
19. בשנת 2013 הובילה אירופה בכמות המתחמים, עם 1,093 מתחמים, בעוד שצפון אמריקה הכילה רק 861 כאלה.
20. כיום בשנת 2017, מובילה ארה"ב בכמות חללי העבודה המשותפים, והמתחרה השנייה שלה היא גרמניה.
21. בישראל קיימים כיום 108 חללי עבודה משותפים, ועד סוף שנת 2017 יהיו מעל 200 כאלה.
22. החברה הגדולה בעולם למתחמי עבודה המשותפים היא דווקא ריג'ס, עם כ-20 מיליון רגל רבוע של משרדים. שנייה אחריה ווי-וורק שיזמיה ישראלים.
23. לווי-וורק יש כיום 140 מתחמים בעולם, והיא מתכננת לפתוח 12 מתחמים חדשים מדי חודש.
24. ריג'ס מפעילה מתחמי עבודה משותפים בלמעלה מ-920 ערים בעולם, תחת שני מותגים: regus, spaces.
25. סך שטחי חללי העבודה המשותפים בעולם אינו מגיע לכדי 0.5% מסך שטחי המשרדים בעולם, אולם אמור לגעת ב-5% משטחי המשרדים עד שנת 2020, קצב צמיחה של פי 10 בתוך שלוש שנים.
- המשכירים בקרית שמונה: ללא שוכרים, עם משכנתא, ועם ירידת מחירים
- סיפורה של דירה באשדוד ומה המחירים בעיר?
26. מעל מיליון עובדים נמצאים בחללי עבודה משותפים בעולם.
27. עד שנת 2020 יימצאו במתחמים מעין אלו 3.8 מיליון עובדים בעולם.
28. 79% מהשוכרים מגיעים לחללי העבודה דרך פעילות שיווקית אונליין.
29. 39.9% מהשוכרים הן נשים.
30. 55% מהשוכרים הצטרפו במהלך 12 החודשים האחרונים.
31. 30% מהמתחמים בעולם הם חדשים, בוותק של פחות משנה.
32. 48% מהמתחמים בעולם מדווחים כי האתגר הקשה ביותר שלהם הוא גיוס שוכרים. באסיה הבעיה הזו היא רק השלישית בגודלה, והבעיה הראשונה ש-49% מדווחים עליה היא דווקא היעדר מספיק שטח עבודה.
33. בממוצע, 50% משטחי מתחמי העבודה המשותפים הם אופן-ספייס. 19% הם משרדים פרטיים.
34. 40% ממתחמי העבודה המשותפים בעולם רווחיים. 35% מאוזנים. 26% מפסידים. ואילו באסיה בלבד - 60% רווחיים, רק 17% מפסידים.
35. 66% ממתחמי העבודה מדווחים כי יפתחו לפחות עוד סניף אחד בשנת 2017.
36. 11% משוכרי חללי עבודה משותפים הקימו חברה תוך כדי השהיה, בהיכרות שנערכה במתחם.
37. 69% מהשוכרים יצרו פרויקט משותף או כרתו הסכם שיתוף פעולה.
38. שוכר ממוצע משוחח עם 5.2 חברים למתחם העבודה בכל יום.
39. 55% מהשוכרים הם יחידניים ולא חלק מצוות.
40. 61% מהשוכרים משלמים על השכירות בעצמם.
41. 71% מהשוכרים מגיעים למתחם 3 פעמים בשבוע ויותר.
42. 77% מדווחים כי מחיר השכירות הוגן, 17% מדווחים כי מחיר השכירות זול משמעותית מהמקובל בשוק המשרדים, 5% דיווחו כי המחיר יקר מדי.
43. מיקום. זהו המרכיב ש-68% אומרים כי הוא החשוב ביותר, 27% אומרים כי הוא חשוב. 0% אומרים כי אינו חשוב כלל.
44. 82% מעריכים כי שביעות רצון גבוהה תלויה באנשים ששכרו באותו מתחם.
45. 76% מהנשים השוכרות משתמשות בקשרים חברתיים במתחם כדי לפתור בעיות ואתגרים, לעומת רק 54% מהגברים.
46. שביעות הרצון הגבוהה ביותר קיימת בקרב שוכרים בייבי-בומרז, בגילאי 50-68, והם גם מדווחים כי מחירי השכירות נמוכים ממחירי השוק.
47. המילניאלז, גילאי 21-34, 86% מתוכם מדווחים על עליה בקשרים החברתיים שלהם, ו-88% מדווחים כי השתפרו מקצועית כתוצאה מחלל העבודה המשותף.
48. שוכר מבלה כ-23 שעות בשבוע במתחם.
49. שעות העבודה העמוסות ביותר במתחם הן אחרי השעה 13:00.
50. 64% משוכרי חללי העבודה המשותפים מדווחים כי זה המשרד העיקרי שלהם.
51 הגיל הממוצע לשוכר הוא 39.
52. 20% הם מתחת לגיל 30.
53. 7% הם מעל גיל 60.
54. תקופת השכירות הממוצעת של יזמי המתחמים עם בעלי הנכסים היא 5 שנים.
55. 80% מהשוכרים מתכוונים להמשיך את השכירות לפחות שנה.
56. 15% מהשוכרים נעים בין מתחמים באותו שבוע. לרוב הם אלו הטסים בעולם.
57. חברות מסורתיות (מיקרוסופוט, KPMG, אמאזון, גוגל ואחרות) דיווחו כי שביעות הרצון של עובדים בחללי עבודה משותפים גבוהה ב-65% מאלו שבמשרדים המסורתיים.
58. מתחמי העבודה המשותפים מדווחים כי עסק יכול לחסוך עד 75% מההוצאות הקבועות שלו, במעבר לשכן עובדים במתחמים מעין אלו.
59. הונג קונג היא העיר בה המחיר לעמדת עבודה הוא היקר ביותר בעולם, כמעט כפול מניו-יורק, ופי 3 מסינגפור.
60. מתחמים שנמצאים בהם 50 חברים או יותר, דווקא יפתחו סניפים ב-25% יותר מהמתחמים הקטנים.
61. לאחר 18 חודשי הפעלה, 73% מהמתחמים, בעלי 30 חברים או יותר, הופכים רווחיים. 27% מאוזנים. דווקא במתחמים הקטנים יותר, 30% הופכים הפסדיים לאחר תקופה זו.
62. 42% מהחברים במתחמים בגילאי 20-34, הם אנשי דיגיטל ומערכות מידע.
63. 33% מהחברים בגילאי 50-64, הם אנשי שיווק, יחסי ציבור ועיתונאים.
64. כ-12% מהחברים בכל הגילאים הם מעצבים וגרפיקאים.
65. 61% מהחברים בגילאי 50-64 מעדיפים מתחמים קטנים עם פחות מ-20 אנשים. הצעירים יותר מעדיפים יותר חברים במתחם.
66. 80% מהחברים בגילאי 35-49 לא מתכננים לעזוב את המתחם, 10% נוספים בקבוצת גיל זו מתכננים להישאר יותר משנה. זו הקבוצה הנאמנה ביותר לחללי עבודה משותפים.
67. בצפון אמריקה דפדפן כרום הוא הנפוץ ביותר בין משתמשי המתחמים כאשר 39% משתמשים בו. אחריו פיירפוקס עם 33%, ספארי עם 22%, ובסוף משתרך האקספלורר עם 3% משתמשים בלבד.
- רשתות השיווק ב-2024: גידול של 7.2% בפדיון
- פרשת "העוקץ הניגרי": המדינה תובעת נכס יוקרה של עבריין מורשע לטובת פיצוי הקורבנות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
68. 47% מהנשים החברות במתחמים משתמשות בדפדפן פיירפוקס, לעומת 33% מהגברים. רק 26% מהן משתמשות בכרום, לעומת 34% מהגברים.
69. 32% משוק העבודה טוענים כי אינם נמצאים במתחם עבודה משותף בשל היעדר מתחם כזה סמוך למקום מגוריהם. 30% טוענים כי אינם צריכים את המתחם בשל משרדים הניתנים להם בחברה. רק 12% מציינים כי לא שוכרים חלל עבודה משותף בשל המחיר.
70. מעל 75% מהחברים אומרים כי לא יגיעו למתחם ללא מכונת צילום ומדפסת. 60% מכורים לקפה במתחם. רק 40% מיחסים חשיבות לחניה. הימצאות אינטרנט אלחוטי מהיר, מעניינת 99% מהחברים.
71. רמת שביעות הרצון וההזדהות עם המתחם עולה עד החודש ה-45 להימצאות בו, ולאחר מכן קיימת נפילה. כמעט 4 שנים של נאמנות.
72. 27% מהגברים מעדיפים אופן ספייס לעומת רק 10% מהנשים.
73. 26% מהגברים אומרים שגודל המתחם אינו משמעותי, לעומת רק 16% מהנשים.
74. חודש ספטמבר הוא מסורתית החודש עם הכי הרבה מצטרפים חדשים למתחמים בעולם.
75. במתחמים עד 9 עמדות יש 63% תפוסה בממוצע.
76. במתחמים מעל 100 עמדות יש 39% תפוסה בממוצע.
77. 53% מהמתחמים בעולם קיימים בערים מעל מיליון תושבים. 33% נוספים ממוקמים בישובים בין 100 אלף למיליון תושבים.
78. ספייסינג הוא האתר הגדול בישראל להשוואת מתחמי עבודה משותפים.
79. כל מאמר טוב על חללי עבודה משותפים, חייב שיהיו לו 79 עובדות שלא ידעתם.
הכותב הוא איתן זינגר, יזם ומנכ"ל ספייסינג המרכז את כל חללי העבודה המשותפים בישראל, ומשרדים בשכירות משנה.