כרמל ונצ'רס הובילה גיוס של 9 מיליון דולר לחברת הסטראט-אפ אקסנה

זהו סבב הגיוס השני לחברה, שפיתחה פתרון לשחזור מלא של מידע מכל מקום בעולם, והשתתפו בו גם ג'מיני ישראל והיזם הסדרתי משה ינאי
מערכת Bizportal |

קרן ההון סיכון כרמל ונצ'רס הובילה גיוס של 9 מיליון דולר לחברת הסטארט-אפ אקסנה (Axxana). זהו סבב הגיוס השני שעורכת החברה, והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים, ג'מיני ישראל והיזם הסדרתי משה ינאי.

המימון יסייע לאקסנה להגביר את קצב המכירות של מערכת ה-Phoenix System שפיתחה - מערכת אחסון מידע הפועלת במתכונת של "קופסה שחורה", המאפשרת לה לשחזר באופן עצמאי את כל המידע שאבד כתוצאה מתקלה או אסון. עם השלמת הגיוס הצטרף רונן ניר, שותף בכרמל ונצ'רס, לדירקטוריון אקסנה.

אקסנה הוקמה על ידי ד"ר אלכס וינוקור, אלי אפרת ודן הוכברג, שלושתם בעלי ותק בתעשיית אחסון המידע, על מנת לתת מענה לאתגר הגדול ביותר בנושא אבטחת מידע: שחזור מידע שאבד מכל מקום בעולם, ללא אובדן מידע. מערכת ה- Phoenix System שפיתחה החברה הוצגה במאי השנה בתערוכת EMC העולמית, מהמובילות בענף אחסון המידע.

רונן ניר, שותף בכרמל ונצ'רס, אמר: "המערכת שפיתחה אקסנה עשויה לשנות לחלוטין את שוק הגנת המידע וההתאוששות מאסון תוך כדי יצירה של קטגוריה חדשה בשם EDR (Enterprise Data Recorder) בשוק זה. התרשמנו מאוד מצוות המייסדים החזק של אקסנה ומההישגים שלו עד כה, הכוללים אימוץ מרשים של המוצר על ידי יצרני האחסון הגדולים והמובילים ברחבי העולם. אנחנו שמחים להצטרף למשקיעים הקיימים בחברה לתמוך בהפיכתה של אקסנה למובילה עולמית בשוק זה, הצומח במהירות".

אלי אפרת, מנכ"ל אקסנה, אמר: "סבב הגיוס הנוכחי הוא עדות לאמון של המשקיעים בחברה ובעוצמתה הטכנולוגית ובפוטנציאל השוק שלה. הגיוס נותן תוקף מחודש לאסטרטגיה העסקית של החברה. השילוב של מוצר המאפשר לארגונים אחזור מלא של מידע, מכל מקום בעולם, ובמחיר שהארגונים יכולים לעמוד בו, מוביל לכך שארגונים גדולים, בינוניים ואף קטנים אינם צריכים להתפשר על פתרון שמגבה מידע שאבד רק באופן חלקי".

המוצר הראשון שאקסנה מוציאה לשוק הוא מערכת ה- Phoenix System RP, המוצר היחידי המאפשר שחזור של 100% מהמידע שאבד, מכל מקום בעולם, בעלויות נמוכות משמעותית מעלויות פתרונות מסורתיים לאחזור מידע. המערכת היא מוצר משלים לפתרון ה- RecoverPoint של EMC.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".