טמבור סוגרת רבעון: עליה של 29% ברווח הנקי ל-10.5 מיליון שקל ברבעון השלישי

מחזור המכירות ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ- 156.8 מיליון שקל לעומת 164.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
מערכת Bizportal |

חברת הצבעים טמבור, שבשליטת גרנית הכרמל, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2009.

מחזור המכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בסך של כ- 434 מיליון שקל לעומת 482.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 48.1 מיליון שקל (כ- 10% לעומת המכירות בתקופה המקבילה אשתקד) . הירידה במכירות בתקופה לעומת התקופה המקבילה אשתקד נבעה מירידה בכמויות המכירה בשוק המקומי וירידה משמעותית בפעילות היצוא כתוצאה מהשפעת המצב הכלכלי העולמי.

מחזור המכירות ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ- 156.8 מיליון שקל לעומת 164.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון בסך של כ- 8.1 מיליון שקל (כ- 4.9% קיטון לעומת המכירות ברבעון המקביל אשתקד). בהשוואה לרבעון הקודם טמבור מציגה גידול במכירות של כ- 17% .

הרווח הגולמי לתשעת החודשים הסתכם בסך 137.5 מיליון שקל (כ- 31.7% ממחזור המכירות) לעומת 150.9 מיליון שקל (כ-31.3% ממחזור המכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 51 מיליון שקל (כ- 32.5% ממחזור המכירות) לעומת כ- 52.3 מיליון שקל (כ -31.7% ממחזור המכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכם בסך של כ- 45.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 43.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך 15.8 מיליון שקל ושיעורו עומד על כ- 10.1% מהמכירות לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך 16.1 מיליון שקל בשיעור 9.8% מהמכירות.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 הסתכם בסך של כ- 28.2 מיליון שקל לעומת 23.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ- 19%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-10.5 מיליון שקל, לעומת 8.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול בסך של כ- 2.4 מיליון שקל (כ- 29.2%), אשר מושפע בעיקר מקיטון בהוצאות המימון ובהוצאות מיסים על הכנסה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".