סקר TIM: אתרי "קשת" ו"רשת" נחלשו בתקופת החגים
חודש ספטמבר, המאופיין כתקופת החגים, הוריד את הלחץ של הגולשים מהאתרים הכלכליים ומאתרי הזכייניות "רשת ו"קשת" וחיזק יותר את גוגל ואתרי ה"אינפוטיינמנט" - YNET ו-וואלה!. כך עולה מסקר TIM של חודש ספטמבר המתפרסם היום (ב').
מהנתונים עולה, כי אין שינוי מהותי ב-3 המקומות הראשונים בטבלת האתרים המובילים בחודש ספטמבר, מלבד עליות קלות באחוזי הצפייה. גוגל ממשיכה להוביל בראש עם 88.8% חשיפה שבועית, אחריה שוב וואלה! עם 73.6% ושלישית מדורג אתר YNET עם 61.5%.
פורטל "נענע10", בשיתוף עם ערוץ 10 שומר אף הוא על המקום ה-4 מהחודש הקודם וכן על אחוזי הצפיה - 32.1%. פורטל msn, שדורג חמישי בחודש אוגוסט יורד 2 שלבים אל המקום ה-7 ומשיג רק 27.2% חשיפה שבועית לעומת 29% בחודש קודם.
את מקומו של msn בחמישיה הראשונה תופס אתר שיתוף קבצי הווידיאו "יו-טיוב", שרושם עלייה מרשימה של 2 שלבים ו-29.2% חשיפה.
אתר NRG מקבוצת מעריב, שומר על המקום ה-6 ויורד מעט באחוזי החשיפה ל-28% לעומת 28.3% באוגוסט.
נראה, כי תקופת החגים גרמה לנטישה קלה של הגולשים את אתרי זכייניות ערוץ 2. כך, אתר הזכיינית "קשת", צונח 5 שלבים אל המקום ה-15 ויורד מ-20.9% צפייה ל-14.4% בלבד. האתר המתחרה של "רשת" יורד שלב אחד אל המקום ה-20.
בבחינת האתרים הכלכליים, נרשמה בתקופת החגים ירידה באחוזי החשיפה לאתרים אלה. אתר "גלובס" ירד 2 שלבים למקום ה-18 עם שיעורי חשיפה שבועיים של 11.1% לעומת 13.8% בחודש אוגוסט. אתר "דה מרקר" יורד אף הוא 2 שלבים למקום ה-17 עם 12.6% לעומת 14.3% בחודש קודם. לעומתם, רשם אתר "הארץ" עלייה קלה בחשיפה עם 12.9% לעומת 11.2% באוגוסט, עובדה שמיקמה אותו 2 שלבים למעלה במקום ה-16.
בבחינת אתרי הספורט, רושם אתר ONE עלייה נאה בחשיפה ל-16.7% (לעומת 15%) ועולה שלב למקום ה-13. עלייה מרשימה רושם גם אתר "ספורט 5" עם 14.8% חשיפה (לעומת 13%) וקפיצה של 3 שלבים למקום ה-14 בטבלה.
אתר הקליפים והסרטונים "פליקס" בשיתוף פורטל האינטרנט תפוז, סוגר את הטבלה במקום ה-21 עם 8.5% חשיפה (ירידה מ-10.5% באוגוסט).
סקר TIM נערך בקרב מדגם מייצג של 803 גולשי אינטרנט. מהסקר עולה עוד, כי היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד בכ-3.9 מיליון משתמשים בגילאי 13 למעלה, המהווים כ-55% מכלל האוכלוסיה.