דיג הפכה לזרוע האנרגיה של גמול - גמול אנרגיה
חברת גמול הפכה היום לבעלת השליטה בחברת דיג השולטת (100%) בחברת GPM המפעילה בארה"ב כ-200 תחנות דלק תחת המותג VALERO וחנויות נוחות במותגים הפופולריים FASMART ו-SHORESTOP. משמעות העיסקה, דיג וגמול החזיקו ב-GPM בחלקים שווים (50% כל אחת). לביצוע העסקה, מכרה גמול לדיג את אחזקותיה ב- GPM ובתמורה הקצתה דיג לגמול מניות חדשות כך שבסוף המהלך מחזיקה גמול בלמעלה מ-50% מהון מניותיה של דיג. חשוב לציין כי לדיג אין כל התחייבויות פיננסיות, וגם לגמול בעלת השליטה כעת בדיג, אין כל התחייבויות בנקאיות בקשר לרכישת ולפעילות GPM. עם ביצוע העסקה, חברת דיג תהפוך למעשה לזרוע האנרגיה העיקרית של חברת גמול ואף תקרא גמול אנרגיה, חטיבה זו תרכז את כל פעילות האנרגיה של הקבוצה ואשר בנוסף לשליטה מלאה (100%) בחברת GPM תחזק את פעילותה בארה"ב, תפעל ליצירת מבנה אסטרטגי שיאפשר צמיחה נוספת, יבסס אותה בשוק האנרגיה האמריקאי ויחזק את יכולתה לגיוס מימון חדש לפיתוח תהליכים ועסקים נוספים. נציין, כי מחזור המכירות של GPM הסתכם בשנת 2005 ב-584 מיליון דולרים, גידול של כ-45% לעומת 402 מיליון דולרים בשנת 2004. GPM מפעילה עצמאית כ-149 תחנות דלק והיא מנהלת ומספקת דלקים לעוד 60 תחנות נוספות הנושאות גם הן את המותג VALERO. הרווח הנקי ב-2005 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 700 אלף דולר בשנת 2004. מהחברה נמסר, כי השיפור בביצועיה נובע מהתרחבות הרשת, מהצלחת מאמצי חדירה לאזורי פעילות חדשים וצרוף 36 תחנות חדשות, מהתייעלות והקטנת עלויות, מגידול משמעותי במכירת דלקים ומוצרים נוספים בתחנות ובחנויות הנוחות ומהמיצוב המחודש באמצעות המותג המוביל VALERO, המדורגת כספקית ומזקקת הדלקים הגדולה בארה"ב. בהתבסס על שינויים אסטרטגיים אלו במבנה הפעילות לאורך כל שלוש שנות התבססותה, צופה החברה כי במהלך השנים הקרובות תראה החברה עקביות ושיפור מתמיד בהתחשב בתוצאות 2005. זאת נוכח אופי השינויים ולאור נסיונות התרחבות נוספים. הדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בתכנית הפעילות לשנת 2006, כפי שאושרה לאחרונה במוסדות החברה.