עוד הצבע טרי וכבר דיווח 1: ייצוא של 7 מ' ש' לטמבור

מאז תחילת 2005. הקבוצה, שסיימה אך לפני יומיים את ההנפקה סימנה יעד אסטרטגי: להגדיל את הייצוא לחו"ל. בינואר-ספטמבר 2004 ייצאה בהיקף של 23.8 מ' ש' - 7% ממחזור המכירות באותה התקופה
שרון שפורר |

חברת טמבור, אשר סיימה לפני כיומיים את ההנפקה בבורסה וגייסה כ-112.7 מיליון שקל, מדווחת הבוקר (ד') שמכירותיה לייצוא מתחילת שנת 2005 הסתכמו בכ-7 מיליון שקל.

לקבוצה, מציינת החברה בהודעה, יעד אסטרטגי להגדיל את הייצוא לחו"ל ובכוונת הקבוצה לפעול בכל האפיקים השיווקיים על מנת להגדיל יעד זה. במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2004 ייצאה טמבור מוצרים בהיקף מכירות של 23.8 מיליון שקל, המהווים כ-7% ממחזור המכירות שלה בתקופה של תשעת החודשים הראשונים של שנת 2004.

עוד מציינת טמבור, כי מרבית מוצריה משווקים בחו"ל, משווקים תחת המותג טמבור. מדינות היעד להן מייצאת טמבור הן יון, טורקיה, רוסיה, נגריה ומדינות דרום אמריקה. החברה פעילה בחו"ל בעיקר על ידי הפעלת מפיצים וסוכני מכירות מקומיים האחראיים על קידום, שיווק ומכירה של מוצרי הקבוצה. על פי רוב ההתקשרויות מעניקות למפיצים ולסוכני המכירות בלעדיות להפצת ומכירת מוצרים מסוימים של החברה בשטחי אותה מדינה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת