בועז נוי מנכל נקסטפרם
צילום: נקספרם
אנשים

"הטבעונות תורמת לעולם טוב יותר"

בועז נוי, מנכ"ל חברת הפודטק, נקסטפרם, המייצרת חלבון טבעוני, על החבר מהמילואים שהכניס אותו לעולם הפודטק, המעבר לטבעונות, ועל הסיפוק בניהול חברה שעושה טוב לעולם

הדס מגן | (1)
נושאים בכתבה נקסטפרם

רקע: נולדתי וגדלתי בחולון. אבי ניצול שואה (כילד, התחבא מהנאצים באירופה) שעלה כנער ושירת בצבא, למד ניהול חשבונות והפך לחשב. אמא צברית, מורה, שבגיל 27 כבר ניהלה בית ספר. זה היה בית חם ואוהב, ערכי, לקחתי משם את אהבת האדם ואהבת הארץ, החריצות, וההבנה שמה שלא אעשה, לא יקרה. בצבא שירתתי בשריון ואח"כ הייתי קצין ביחידת קישור לבנון. למדתי תואר ראשון בראיית חשבון וכלכלה, באוניברסיטת בר אילן."

המהלך המקצועי המשמעותי בחייך: "המעבר מראיית חשבון לניהול סטרטאפ. זה החל כשפגשתי במילואים חבר, אריאל כץ, שבדיוק החל  למנכ"ל סטרטאפ קטן בתחום הפודטק בשם אנזימוטק. בשלב הראשון נכנסתי 'לסדר את התקציב' יום בשבוע, בתוך כמה שבועות  הפכתי ליד ימינו  של אריאל ולמשנה למנכ"ל במשרה מלאה. כשנדרשנו לפיתרון בייצור,  הפכתי למנהל התפעול, וכשהחלו המכירות ליוויתי את אנשי המכירות, ובתוך פרק זמן לא ארוך הפכתי גם לאחראי על המכירות בחברה.

"בשלב הבא הוקמו בחברה מספר חטיבות ואני מוניתי כמנהל חטיבת המוצרים הפעילים לתזונה Bio active ingredients. לימים, אנזימוטק הגיעה למכירות של כ- 80 מיליון דולר ולשויי  של מעל 300 מיליון דולר,  בזכות צוות עובדים מופלא. בשנת 2013 הונפקה בנאסד"ק ומאוחר יותר נמכרה לפרוטרום (פרוטרום רכשה 81% מהחברה תמורת 210 מיליון דולר – ה.מ)."

מהלך שאתה מצטער עליו/טעות שעשית: "בגדול, לא מצטער על העבר, חוויתי מסלול מרתק שבו הרגשתי חלק ממשהו גדול וצומח. ברור שבדרך גם היו טעויות, דבר בלתי נמנע. אני  מביט קדימה, וגם בחירות שגוייות או טעויות ניהול היו בהתאם למציאות והניתוח נכון לאותה נקודת זמן."

הזדמנות שלא ניצלת:"בטוח היו, אני לא מתעסק בניתוח רכבות שנסעו ומה היה קורה אילו".

 

דמות שהשפיעה עליך, ולמה: "אריאל כץ, מנכ"ל אנזימוטק, שקלט אותי כסגנו בשלב מוקדם של  החברה,  ולימד אותי ניהול, שיווק ותפעול של  חברה תעשייתית, עבודת צוות, חשיבות הצוות, מכירות, פיתוח עסקי. הוא חנך אותי במשך 12 שנים , ולמדתי ממנו לעשות ולחשוב מחוץ לקופסה, ולא להרים ידיים גם כשהגלים מאד גבוהים".

מוטו בעבודה ובחיים האישיים:"להינות ממה שעושים, להיות בחברת אנשים מצויינים, לקבל החלטות כצוות, להתייעץ, לא לאבד את הערכים".

 פנאי:"ספורט (חדר כושר ואירובי), וטיולי ג'יפים".

אתה בעתיד: "ממשיך להוביל את החברה להיות מובילה בתחומה".

 

היית רוצה להיפגש עם:  צ'רציל. הייתי שואל אותו מה היו  ההחלטות הכי קשות שקיבל במלחמת העולם השנייה וההתמודדות מול האובדן והאי ודאות האין סופית."

 

התכונות שדחפו אותך קדימה: "יכולת שכנוע, יכולת בינאישית גבוהה ויכולת עמידה בלחצים".

התכונות שמפריעות לך: אני עובד עם הלב ולפעמים זה מאד כואב". 

תכונות החשובות ליזם/מנהל: הרבה אמונה, אופטימיות מדבקת, יכולת לייצר פתרונות בעיתות משבר, יכולת לסחוף אחריך אנשים (עובדים ומשקיעים).

 

אוהב בתפקיד הנוכחי: "נקסטפרם מתמקדת בחלבון טבעוני ייחודי (ProteVin) עם ערך תזונתי זהה לחלבון מן החי וטעם נייטראלי . לפני כשלוש שנים (בתחילת התקופה שבה עבדנו על ProteVin ), החלטתי שאני חייב לנסות להיות טבעוני בכדי להבין את השוק, את הצרכים, ואיך טבעוני חושב. כל כך התחברתי לנושא, ואני היום מבין לגמרי את הצורך במעבר לטבעונות: אם  מבחינה סביבתית -  לצורך גידול החיות אנחנו מבערים את יערות העד, הופכים את הימות והאוקייעוסים למדבריות ,ומזהמים את האוויר;  אם  למניעת הרע שהאנושות עושה לחיות; ואם  במישור הבריאותי, מה שחוויתי בעצמי בעקבות המעבר לטבעונות.

קיראו עוד ב"ראיונות"

"מעבר לזה, ניהול חברה שמובילה לעולם טוב יותר ומוסרי יותר, מעניק כוח ותחושת שליחות, מעבר לרצון להצליח שקיים בניהול כל עסק."

"אני גם אוהב את ההתקדמות, ההתפתחות והשינויים התכופים (דינמיקה של סטרטאפ שמתקדם).

פחות אוהב: "את חוסר הוודאות והלחץ שסביבה כזאת מייצרת מצד המשקיעים והדירקטוריון".

הדבר שמניע אותך לקום בבוקר: "המחוייבות לנושא, תחושת שליחות, העובדה שאני חלק מהשינוי העולמי החשוב של מעבר לתזונה יותר טבעונית, עובדי החברה ומשקיעיה, שלהם אני מחוייב, וגם העניין האישי בהצמחת פעילות חדשה דינמית."

מזל או שכל: "נראה לי ששניהם, אם כי המזל מתגלה יותר למי שמעז וחושב מחוץ לקופסה".

 

אם היית מתחיל מההתחלה: "לימודי כלכלה וחשבונאות היו בסיס רחב ונכון עבורי לניהול, ואם הייתי יכול לצפות פני עתיד, הייתי מוסיף ללימודים נושאים  שלמדתי באופן לא פורמלי ,כמו תזונה ושיווק".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מריה 05/05/2024 00:21
    הגב לתגובה זו
    זה לא בריא ויקר
יניב בנדק סמנכל הכספים של דלתא צילום דנה קרןיניב בנדק סמנכל הכספים של דלתא צילום דנה קרן
ראיון

דלתא: "הגידול בהוצאות נובע מהתרחבות, זו השקעה לטווח ארוך"

לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, שבהם רשמה דלתא עלייה של 3% במכירות ושיפור במרווח הגולמי, אך ירידה ברווח התפעולי, מסביר סמנכ"ל הכספים יניב בנדק כי עיקר השחיקה נובעת מהתרחבות הרשת בישראל ובאירופה ומהשפעת שינויי המכסים בארה"ב

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ראיון דלתא גליל

דלתא גליל דלתא גליל 0.38%  פרסמה דוחות לרבעון השלישי של 2025 עם תמונה מעורבת: מצד אחד עלייה של 3% במכירות ושיפור במרווח הגולמי לרמה של 43.3%, שיא לרבעון שלישי, בעיקר בזכות צמיחה בפעילות ה-DTC והתייעלות בייצור. מנגד, הרווח התפעולי נשחק בעקבות גידול בהוצאות, בין היתר בשל התרחבות הרשת בישראל ובאירופה, עליית הוצאות מחשוב וההשפעה של שינויי המכס בארה"ב. למרות זאת, הרווח הנקי נותר יציב, והחברה הותירה את תחזית 2025 ללא שינוי, גם לאחר עדכון שלפיו עלויות המכסים השנה צפויות להגיע לכ-25 מיליון דולר.

בשיחה שקיימנו עם יניב בנדק, סמנכ"ל הכספים של דלתא גליל, הוא הדגיש את השיפור המשמעותי ברווחיות הגולמית, את המשך הצמיחה בכל ערוצי המכירה, ובעיקר במותגים שבבעלות החברה, וכן את העובדה שלמרות סביבת מאקרו מאתגרת, דלתא הצליחה לשמור על רמת רווחיות תפעולית קרובה לזו של השנה שעברה. בנדק ציין כי חלק מהשחיקה ברווח התפעולי נבע מהתרחבות אסטרטגית בחנויות בישראל ובאירופה, מהלך שהחברה רואה כהשקעה ארוכת טווח.


אשמח לשמוע את הדגשים שלכם מהרבעון האחרון

"הרבעון האחרון, מבחינתנו, היה רבעון מעולה. והגענו לכמה וכמה הישגים. המכירות הגיעו לרמה של 539 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנחנו עולים בכל אחד מהמותגים שלנו, בכל פעילות ה-DTC, כולל הריטייל ואתרי האינטרנט. אנחנו מאוד גאים בכך ששיפרנו את ההמרווח הגולמי ב-1.7 אחוז, והגענו ל-43.3%, שיא לרבעון שלישי מבחינתנו. למרות השפעות מקרו-אקונומיות, כמו עליית המכסים בארה"ב שפגעה בנו בכמה מיליוני דולרים, הצלחנו לשמור על רווחיות תפעולית כמעט דומה לשנה שעברה. יחד עם שיפור בעלויות המימון, הגענו גם לרווח נקי טוב יותר משנה שעברה. כלומר, למרות השפעת המכסים בארה"ב, הצלחנו להציג תוצאות מאוד יפות. זה ההיילייט."


אתם מדווחים בדולרים, למרות שהחברה מאוד מזוהה בישראל. וזה מחבר אותי לשאלה - עד כמה התנודות במטבע השפיעה על הדוח?

"דלתא גליל היא חברה גלובלית. מאז ומתמיד אנחנו מפיקים דוחות בדולרים. אנחנו גאים להיות חברה ישראלית, וגאים גם בדלתא ישראל מותגים, אבל הפעילות בישראל היא רק כ-17%-18% מכלל פעילות דלתא גליל, אך עיקר הפעילות בארה"ב ואירופה. לכן אנחנו מדווחים בדולר, רוב ההכנסות וההוצאות שלנו הן בדולר. השקל והאירו התחזקו מול הדולר ברבעון, וזה תרם מעט להכנסות, אבל גם הגדיל הוצאות שמתורגמות לשערים גבוהים יותר. בסך הכול הייתה תרומה חיובית, אבל לא מהותית."

יניב בנדק סמנכל הכספים של דלתא צילום דנה קרןיניב בנדק סמנכל הכספים של דלתא צילום דנה קרן
ראיון

דלתא: "הגידול בהוצאות נובע מהתרחבות, זו השקעה לטווח ארוך"

לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, שבהם רשמה דלתא עלייה של 3% במכירות ושיפור במרווח הגולמי, אך ירידה ברווח התפעולי, מסביר סמנכ"ל הכספים יניב בנדק כי עיקר השחיקה נובעת מהתרחבות הרשת בישראל ובאירופה ומהשפעת שינויי המכסים בארה"ב

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ראיון דלתא גליל

דלתא גליל דלתא גליל 0.38%  פרסמה דוחות לרבעון השלישי של 2025 עם תמונה מעורבת: מצד אחד עלייה של 3% במכירות ושיפור במרווח הגולמי לרמה של 43.3%, שיא לרבעון שלישי, בעיקר בזכות צמיחה בפעילות ה-DTC והתייעלות בייצור. מנגד, הרווח התפעולי נשחק בעקבות גידול בהוצאות, בין היתר בשל התרחבות הרשת בישראל ובאירופה, עליית הוצאות מחשוב וההשפעה של שינויי המכס בארה"ב. למרות זאת, הרווח הנקי נותר יציב, והחברה הותירה את תחזית 2025 ללא שינוי, גם לאחר עדכון שלפיו עלויות המכסים השנה צפויות להגיע לכ-25 מיליון דולר.

בשיחה שקיימנו עם יניב בנדק, סמנכ"ל הכספים של דלתא גליל, הוא הדגיש את השיפור המשמעותי ברווחיות הגולמית, את המשך הצמיחה בכל ערוצי המכירה, ובעיקר במותגים שבבעלות החברה, וכן את העובדה שלמרות סביבת מאקרו מאתגרת, דלתא הצליחה לשמור על רמת רווחיות תפעולית קרובה לזו של השנה שעברה. בנדק ציין כי חלק מהשחיקה ברווח התפעולי נבע מהתרחבות אסטרטגית בחנויות בישראל ובאירופה, מהלך שהחברה רואה כהשקעה ארוכת טווח.


אשמח לשמוע את הדגשים שלכם מהרבעון האחרון

"הרבעון האחרון, מבחינתנו, היה רבעון מעולה. והגענו לכמה וכמה הישגים. המכירות הגיעו לרמה של 539 מיליון דולר, עלייה של 3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנחנו עולים בכל אחד מהמותגים שלנו, בכל פעילות ה-DTC, כולל הריטייל ואתרי האינטרנט. אנחנו מאוד גאים בכך ששיפרנו את ההמרווח הגולמי ב-1.7 אחוז, והגענו ל-43.3%, שיא לרבעון שלישי מבחינתנו. למרות השפעות מקרו-אקונומיות, כמו עליית המכסים בארה"ב שפגעה בנו בכמה מיליוני דולרים, הצלחנו לשמור על רווחיות תפעולית כמעט דומה לשנה שעברה. יחד עם שיפור בעלויות המימון, הגענו גם לרווח נקי טוב יותר משנה שעברה. כלומר, למרות השפעת המכסים בארה"ב, הצלחנו להציג תוצאות מאוד יפות. זה ההיילייט."


אתם מדווחים בדולרים, למרות שהחברה מאוד מזוהה בישראל. וזה מחבר אותי לשאלה - עד כמה התנודות במטבע השפיעה על הדוח?

"דלתא גליל היא חברה גלובלית. מאז ומתמיד אנחנו מפיקים דוחות בדולרים. אנחנו גאים להיות חברה ישראלית, וגאים גם בדלתא ישראל מותגים, אבל הפעילות בישראל היא רק כ-17%-18% מכלל פעילות דלתא גליל, אך עיקר הפעילות בארה"ב ואירופה. לכן אנחנו מדווחים בדולר, רוב ההכנסות וההוצאות שלנו הן בדולר. השקל והאירו התחזקו מול הדולר ברבעון, וזה תרם מעט להכנסות, אבל גם הגדיל הוצאות שמתורגמות לשערים גבוהים יותר. בסך הכול הייתה תרומה חיובית, אבל לא מהותית."