דוחות

טאבולה עקפה את צפי האנליסטים; התחזיות עומדות בציפיות

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח מתואם של סנט למניה בעוד בוול ציפו להפסד מתואם של 3 סנט למניה; צופה הכנסות של 410-440 מיליון דולר ברבעון השני ו-1.892-1.942 מיליארד דולר בשנה כולה; תבצע ביי-באק של 92 מיליון דולר עד סוף השנה
דור עצמון |

חברת טאבולה טאבולה העוסקת בניהול שירותי פרסום רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של סנט למניה על הכנסות של 414 מיליון דולר ועקפה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 3 סנט למניהעל הכנסות של 403 מיליון דולר.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-23.5 מיליון דולר לעומת EBITDA מתואם של 10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של 130%. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-181 מיליון דולר לעומת 274.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

טאבולה ביצעה במהלך הרבעון הראשון רכישה חוזרת (Buy-Back) של מניות בהיקף של 28 מיליון דולר. מתכננת לרכוש מניות נוספות בשווי של 92 מיליון דולר עד סוף השנה.

תחזיות

בחברה צופים לרבעון השני הכנסות של 410-440 מיליון דולר, נקודת אמצע (425 מיליון דולר) שנמוכה מעט מצפי האנליסטים להכנסות של 430 מיליון דולר. ל-2024 כולה צופה החברה הכנסה של 1.892-1.942 מיליארד דולר, בהתאם לצפי בוול סטריט להכנסה שנתית של 1.92 מיליארד דולר.

ה-EBITDA המתואם ברבעון השני צפוי להיות למעלה מ-25 מיליון דולר, ולמעלה מ-200 מיליון דולר ב-2024 כולה.

נכון לטרם פתיחת המסחר היום, מניית טאבולה עלתה ב-8% מתחילת השנה למחיר של 4.5  דולר ושווי שוק של 1.34 מיליארד דולר.

אדם סינגולה, מנכ"ל טאבולה: "הייתה לנו התחלה חזקה לשנת 2024 ולרבעון הראשון, שבהם המומנטום העסקי ושיעורי הצמיחה שלנו הואצו. כשהרבעון הראשון מנצח את הקצה הגבוה של ההנחיה בכל מדד, ועם תחזית הרבעון השני שמציגה צמיחה דו-ספרתית לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אנו חוזרים על התחזית שלנו לשנת 2024. פרויקטי 2024 המשיכו להאיץ בעסק במהלך שאר השנה, מה שהופך אותה לשנת שיא עבורנו. ההתמקדות העיקרית שלנו השנה היא הצלחת מפרסמים והגברת יאהו. אנחנו בדרך להשלים את ההגירה עד אמצע השנה. נותרה הרבה עבודה לעשות במיוחד עם מפרסמים בגודל משמעותי, זה המוקד העיקרי שלנו, והיכן יש לנו הכי הרבה מה להרוויח כחברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.