
טאבולה משיקה מנוע חיפוש מבוסס GenAI; איך זה יעזור לפאבלישרים?
הכלי החדש שנקרא DeeperDive מאפשר חיפוש תוכן מתוך האתרים עצמם תוך חיבור הקוראים למקורות מהימנים, עידוד מעורבות וגיוס הכנסות מפרסום ממוקד
טאבולה Taboola -0.28% הכריזה היום על השקת DeeperDive, מנוע חיפוש מהפכני מבוסס בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI), שנועד לפעול ישירות מתוך אתרי החדשות והתוכן של פאבלישרים ברחבי העולם. בניגוד למנועי חיפוש גנריים, שמרוקנים אתרים מתוכן, מפחיתים טראפיק ולעיתים פוגעים בזכויות יוצרים - DeeperDive מעניק לבעלי האתרים שליטה מחודשת, תוך שימור הערך העיתונאי והמסחרי של התוכן.
המערכת פועלת על גבי תוכן אותנטי שנכתב ונערך על ידי כתבים ועורכים, ומאפשרת לקוראים לשאול שאלות ולקבל תשובות מדויקות ורלוונטיות שמבוססות רק על תוכן האתר בו הם נמצאים. לצד מענה ישיר, הכלי מציע הקשר נוסף, הצעות לשאלות קשורות, והפניות לכתבות רלוונטיות כל זאת כדי לעודד שהייה ארוכה באתר ולהגביר מעורבות.
בין הפאבלישרים
שהצטרפו כשותפי עיצוב ראשונים למוצר החדש: רשת USA TODAY של Gannett והעיתון הבריטי The Independent. השקת המוצר מגיעה בעיתוי רגיש עבור תעשיית התוכן – כאשר כלי GenAI כמו ChatGPT וגוגל סרץ' AI מאיימים להקטין את נפח הגלישה הישירה באתרים. טאבולה מציעה אלטרנטיבה שמציבה
את הפאבלישר במרכז, לא בשוליים.
מלבד שמירה על טראפיק, DeeperDive פותח ערוץ הכנסה חדש לפאבלישרים: שילוב מודעות הקשריות ברמת כוונה גבוהה (high-intent) בדפי התשובות של המנוע. כך יכולים האתרים להפיק הכנסות דמויות חיפוש, אך מבלי לוותר
על השליטה בתוכן ובחוויה. הפתרון החדש נשען על תובנות בזמן אמת מכ-600 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ברחבי רשת הפאבלישרים של טאבולה, ומספק חוויה מותאמת אישית, רלוונטית ורעננה. עבור הקוראים מדובר בחוויית חיפוש אנושית ועשירה יותר, ועבור יצרני התוכן, מדובר בהזדמנות
למנף את יתרונות ה-AI לצמיחה במקום להיפגע ממנו.
- טאבולה עם הכנסות מעל הצפי - 427 מיליון דולר; המניה קופצת
- טאבולה בשת"פ עם סמסונג; תנגיש המלצות לידיעות חדשותיות
"היום מהווה צעד משמעותי קדימה עבור הרשת הפתוחה," אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה. "עם השקת DeeperDive, אנחנו מעניקים לפאבלישרים את היכולת להצטרף למהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית, אך לעשות זאת בתנאים שלהם. מדובר בהזדמנות ליצור חוויות עשירות ואמינות יותר עבור המשתמשים, ולפתוח אפיקי הכנסה חדשים שמזכירים את מנועי החיפוש, אך נבנים ישירות על גבי הנכסים הדיגיטליים של הפאבלישרים. בטווח הארוך, זה אומר להעניק לפאבלישרים שליטה ברגעים קריטיים שבהם המשתמשים מבצעים החלטות משמעותיות - בין אם בתחומי התיירות, הפיננסים, הספורט או המסחר, וכל זאת בפלטפורמות שבהן הם כבר נותנים אמון.
זה המעבר מהכנסה של 50 סנט לקליק להכנסה של 500 דולר להמרה באתר של הפאבלישר עצמו. זהו רגע מכונן לא רק
עבור טאבולה, אלא עבור כל תעשיית התוכן הדיגיטלי. אני מאמין שזה ישנה את הדרך שבה מיליארדי אנשים מחפשים, מגלים ומקבלים החלטות אונליין." "הרשת הפתוחה משגשגת כשהחדשנות וההוגנות הולכות יד ביד. פשוט לא ניתן לקיים מצב שבו מנועי GenAI מבססים את עצמם על תוכן עיתונאי,
כמעט בלי לשלוח טראפיק בחזרה, ובלי להעניק תגמול הולם, פרט למעטים נבחרים. זו אינה חדשנות זה ניצול. היום הוא רגע של אחדות ובהירות: פאבלישרים זכאים לתמורה אמיתית על עבודתם. הגיע הזמן לבנות עתיד שבו בינה מלאכותית תורמת לרשת הפתוחה, לא מרוקנת אותה, באמצעות יצירת
טראפיק איכותי, חלוקת ערך, וכיבוד היוצרים שהופכים את האינטרנט למה שהוא".
- 1.אנונימי 12/06/2025 16:59הגב לתגובה זו... מוזמן. אחלה ירידה על מנועי חיפוש גנריים