קבוצת כלל יוצאת במהלך מיתוג כולל: "לכל רגע בחיים יש כלל"

המותג "כלל" יהווה מטריית גג לכל החטיבות והחברות הכוללות בין השאר את כלל ביטוח, כלל פנסיה וגמל, כלל מימון, כלל בריאות וכלל פיננסים
מערכת Bizportal |

קבוצת כלל יוצאת בימים אלו במהלך מיתוג כולל, במסגרתו יכונסו כל חטיבות הקבוצה תחת המותג "כלל". המותג "כלל" יהווה מטריית גג לכל החטיבות והחברות הכוללות בין השאר את כלל ביטוח, כלל פנסיה וגמל, כלל מימון, כלל בריאות וכלל פיננסים.

להשקת המהלך קדם מחקר מקיף, אשר בדק את המודעות למותג כלל ולחברות הבנות. המחקר הצביע, על עוצמתו של המותג "כלל" בהיותו מוכר ומוביל בעולם הביטוח. עוד הצביע המחקר על מובילות ברורה ומובהקת למותג כלל.

במסגרת מהלך המיתוג, זוהו ערכי המותג בעולם של אחריות, יציבות, חכמה ואופטימיות ומתוך כך נולד המסר שבחיים הדינמיים, לכלל יש את הידע והכלים לספק את הפתרון המתאים ביותר לכל רגע ולכל מצב באופן האמין ביותר - הסלוגן שנבחר להוביל את המהלך - "לכל רגע בחיים יש כלל". המסר והסלוגן ילווה את כל פעילויות הקבוצה וחברותיה .

תכליתו של המהלך הוא בהעצמת המותג, מיצובה של החברה כבית של מותגים רבים והאצלת הילת המותג על חברות הבת, תוך דגש על כך שכל אחת מהן משתייכת לאותו הבית.

במסגרת המהלך עוצב לוגו החברה כשבמרכזו מובלט שם המותג כלל ומתחתיו שמן של החטיבות השונות. צבעי המותג נותרו בעינם, כחול באות C ותכלת באות כ. בכל החטיבות הבנות יצורף שם החטיבה ללוגו בצבעיהם המוכרים - ירוק לחטיבת הבריאות, זהוב לחטיבת הפנסיה והגמל, סגול לחטיבת המימון וכסוף לחטיבת הפיננסים. השורה שהופיעה עד כה בתחתית הלוגו "מקבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים" הוסרה.

אורי גינוסר, ראש אגף קשרי חוץ בקבוצת כלל, מציין, כי כחברה מוכרת ומובילה בישראל היינו חייבים לבצע מחקר יסודי להבנת תפישת המותג ובעיקר לתת את הביטוי הנכון להמחשת ערכי הקבוצה. לדבריו, במהלך התהליך שנעשה בשיתוף עם משרדי הפרסום של הקבוצה, נבחרה שפת פרסום חדשה, יחודית, וצבעונית המהווה בידול מובהק ממה שמקובל כיום בשפה הפרסומית בשוק ההון. השפה החדשה תקל על לקוחות החברה, סוכניה ועובדיה לזהות את כלל בכל פעם שיופיע פרסום כלשהו של אחת מיחידות הקבוצה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.