טבע מביסה את האנליסטים ומציגה: רווח של 69 סנט למניה
ענקית הגנריקה הישראלית, טבע, פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 מהם עולה, כי הצליחה להביס את תחזיות האנליסטים לשורת הרווח ולהכנסות לשנת 2007.
הכנסות של 2.576 מיליארד דולר מול 2.48 מיליארד דולר
מכירות ברבעון הרביעי של 2007 עלו ב-13 אחוז והסתכמו ב-2,576 מיליון דולר, בהשוואה ל-2,277 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006. המכירות לשנת 2007 הסתכמו ב-9.4 מיליארד דולר, גידול של 12 אחוז בהשוואה לשנת 2006.
קונצנזוס 18 אנליסטים ע"פ סקר של TOMPSON FINANCIL להכנסות הרבעון הרביעי עמד על 2.48 מיליארד דולר, בעוד קונצנזוס של 22 אנליסטים עמד על הכנסות של 9.22 מיליארד דולר לשנה כולה.
רווח של 69 סנט מול רווח 66 סנט
הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ב-570 מיליון דולר, גידול של 24 אחוז בהשוואה לרווח נקי על פי כללי חשבונאות מקובלים בארה"ב (US GAAP) של 460 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006. הרווח למניה בדילול מלא גדל ב-23 אחוז ל-0.69 דולר.
הרווח הנקי לשנת 2007, הסתכם ב-1,952 מיליון דולר בהשוואה ל-546 מיליון דולר ב-2006, על פי כללי חשבונאות מקובלים בארה"ב (US GAAP). הרווח למניה בדילול מלא הסתכם ב-2.38 דולר בהשוואה ל-0.69 דולר למניה ב-2006.
קונצנזוס של 23 אנליסטים עמד על רווח למניה לרבעון הרביעי של 66 סנט בעוד קונצנזוס של 25 אנליסטים עמד על רווח שנתי למניה של 2.35 דולר.
עוד אחת מהשורות החשובות בדוחות - הרווח הגולמי של טבע עלה ל-52.3% מ-48.4%.
ציפיות לעתיד
שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, ציין, "2007 הייתה שנה מצוינת לטבע. שנה שבה השגנו תוצאות שיא בכל תחומי הפעילות שלנו וחיזקנו את מובילות השוק שלנו בשווקי מפתח. הישגי שנת 2006 הציבו בפנינו אתגר משמעותי ואני שמח שתוצאות שנת 2007 טובות אף יותר מהיעדים האתגריים שהצבנו לעצמנו בשנה זו."
מר ינאי הוסיף, "התוצאות מבטאות באופן הברור ביותר את יכולותיה המיוחדות של טבע, והן אלה שיאפשרו לנו להמשיך את מסורת הצמיחה ויצירת ערך לבעלי המניות שלנו. אני מצפה שתנופת הצמיחה של 2007 תמשך גם ב- 2008 ותוביל אותנו לשנה מצוינת נוספת לטבע."
דירקטוריון החברה, בישיבתו מיום 11 בפברואר, 2008, הכריז על תשלום דיבידנד במזומן בגין הרבעון הרביעי של שנת 2007, בשיעור של 0.45 שקל למניה (כ-12.4 סנט על פי שער הדולר ב-11 בפברואר, 2008), בהשוואה ל-0.40 שקל למניה ברבעון הקודם.
החברה תספק תחזית לשנת 2008 ו-2009 בשיחת ועידה לשוק ההון בשעה 15:30.
קונצנזוס של 21 אנליסטים לההכנסות החברה ל-2008 עומד על 10.46 מיליארד דולר. קונצנזוס של 24 אנליסטים עומד על רווח למניה לשנת 2008 של 2.69 דולר.
תחזית צמיחה ל-2008 על פי האנליסטים של טומפסון פיננשיל עומדת על צמיחה שנתית בהכנסות של 14.5% לחברה. זאת בעוד תחזית הצמיחה של החברה ל-5 השנים הבאות עומדת כרגע על 16.44% לשנה.
בתוך הדוחות: המכירות בארה"ב עלו ב-8%; באירופה נרשמה עלייה של 21%
המכירות הפרמצבטיות בצפון אמריקה (כולל קופקסון) ברבעון הרביעי, אשר היוו 59 אחוז מסך המכירות הפרמצבטיות, הסתכמו ב- 1,435 מיליון דולר בהשוואה ל-1,252 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2006, גידול של 15 אחוז. המכירות הרבעוניות הושפעו לטובה מההשקה של Pantoprazole, כמו גם המשך מכירות של מוצרים גנריים כמו Oxycodone, Amlodipine/Benazapril ו-Famciclovier. בנוסף, גדלו מכירות מוצרי הנשימה, כמו גם מכירות קופקסון ואזילקט.
בשנת 2007, המכירות הפרמצבטיות בצפון אמריקה הגיעו לשיא של 5,162 מיליון דולר, גידול של 8 אחוז בהשוואה ל-2006, למרות שב-2006 טבע השיקה בבלעדיות שלושה מהמוצרים הגדולים בתעשייה הגנרית. בשנה כולה, המכירות בצפון אמריקה הושפעו לטובה ממגמות דומות לאלה ברבעון הרביעי עם מכירות גנריות חזקות, בנוסף לגידול במכירות מוצרי הנשימה, קופקסון ואזילקט.
נכון ל-7 בפברואר, 2008, לטבע יש 160 בקשות הממתינות לאישור סופי של רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA). סך המכירות השנתיות של בקשות אלה, במונחי מכירות שנתיות של המוצרים המקוריים בארה"ב, הינו כ-101 מיליארד דולר. טבע מאמינה כי הינה הראשונה להגיש בקשה לאישור עבור 49 מוצרים מתוך בקשות אלה, המשקפים מכירות שנתיות, במונחי מכירות שנתיות של המוצרים המקוריים בארה"ב, של מעל ל-40 מיליארד דולר.
מכירות פרמצבטיות באירופה (כולל קופקסון) ברבעון הרביעי, אשר היוו 25 אחוז מסך המכירות הפרמצבטיות, הסתכמו ב-601 מיליון דולר, גידול של 17 אחוז בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד. הגידול במכירות נבע מעליה במכירות הגנריות (בעיקר בצרפת, איטליה, הולנד וספרד), כמו גם גידול במכירות קופקסון.
בשנת 2007, המכירות הפרמצבטיות באירופה צמחו ב-21 אחוז, והסתכמו ב-2,245 מיליון דולר. גידול זה נבע ממכירות גנריות גבוהות בכל אירופה (במיוחד בבריטניה, איטליה, צרפת, ספרד וגרמניה), מכירות גבוהות של מוצרי נשימה (במיוחד בבריטניה וצרפת), כמו גם מכירות קופקסון® ואזילקט.
במהלך 2007, טבע קבלה 1,160 אישורים גנריים באירופה, המשקפים 89 מולקולות ב-206 פורמולציות. נכון ל-31 בדצמבר, 2007, היו לטבע 3,166 בקשות לשיווק הממתינות לאישור סופי ב-30 מדינות שונות באירופה (כולל מרכז ומזרח אירופה), המשקפות 154 מולקולות ב-310 פורמולציות. טבע מאמינה שצבר המוצרים הממתינים לאישור מעניק לטבע הזדמנויות להמשיך את הצמיחה המהירה שלה באירופה.
מכירות תרופות ברחבי העולם
מכירות פרמצבטיות בינלאומיות (כולל קופקסון) ברבעון הרביעי, אשר היוו 16 אחוז מסך כל המכירות הפרמצבטיות, צמחו ב-11 אחוז ל-400 מיליון דולר. הגידול נבע בעיקר ממכירות גבוהות במרכז ומזרח אירופה, כמו גם מכירות קופקסון באזורים השונים. ברבעון הרביעי, מכירות טבע באמריקה הלטינית היוו 6 אחוז מכלל המכירות הפרמצבטיות, מרכז ומזרח אירופה היוו 5 אחוז וישראל היוותה 4 אחוז.
לשנת 2007, מכירות פרמצבטיות בינלאומיות הסתכמו ב-1,440 מיליון דולר, גידול של 19 אחוז בהשוואה ל-2006. הגידול נבע בעיקר ממכירות גנריות גבוהות במרכז ומזרח אירופה ואמריקה הלטינית, כמו גם גידול במכירות קופקסון. בשנה כולה, מכירות טבע באמריקה הלטינית היוו 6 אחוז מכלל המכירות הפרמצבטיות, מרכז ומזרח אירופה היוו 4 אחוז וישראל היוותה 4 אחוז.