מכונית, מחשב ואפילו המבורגר - מה עוד אפשר לקנות עם ביטקוין?
ב-2008 הביטקוין הגיח לאוויר העולם במטרה להחליף את המערכת הכלכלית ולאחד את העולם תחת מטבע אחד. זו הייתה התקופה של משבר הנדל"ן בארה"ב שגרר את העולם כולו למשבר כלכלי, וסביר להניח שמתוך הייאוש ששרר בקרבם של אנשים רבים צמח הרעיון החדשנים הזה. זה אומנם לא קרה, אבל יש הרבה אנשים שהרוויחו הרבה מאוד כסף בזכות הביטקוין - מי שקנה ביטקוין אחד למשל ב-2015, כשהוא עלה רק 320 דולר, יכול היה למכור אותו היום במחיר של 43 אלף דולר, זאת תשואה דמיונית של 13 אלף אחוז.
אבל כמו שאמרנו, למרות הרווחים (וההפסדים) שהמטבע הניב לאנשים רבים, זאת לא באמת המטרה שלו, המטרה שלו היא להפוך לאמצעי חליפין שיחליף את הכסף שאנו משתמשים בו כיום, אבל בשביל זה גם עסקים וגם לקוחות צריכים להסכים על השימוש בו.
איזה חברות בעולם מקבלות ביטקוין?
החברה הגדולה ביותר שמקבלת תשלום בביטקוין היא גם החברה שהפכה לאחרונה לחברה הציבורית בעולם - מיקרוסופט MICROSOFT . מיקרוסופט החלה לקבל ביטקוין כתשלום למשחקים לקונסולת האקסבוקס שלה ב-2014, ומאז היא הרחיבה את המדיניות שלה והיום היא מקבלת ביטקוין תמורת כמעט כל מוצר או שירות שלה. לא רק שמיקרוסופט מקבלת ביטקוין, היא גם מתנסה בטכנולוגיית הבלוקצ'יין, כאשר ב-2015 היא השיקה בלוקצ'יין משלה בתוך שירות הענן שלה, Azure.
החברה הגדולה השנייה שמכבדת ביטקוין היא ספקית הסלולאר AT&T AT&T INC - החל משנת 2019, הלקוחות של AT&T יכולים לשלם את חשבון הסלולאר שלהם בביטקוין.
גם רשתות המזון המהיר לא נשארות מאחור - רשת בתי הקפה סטארבאקס STARBUCKS מאפשרת תשלום בביטקוין כבר מ-2018, אם כי היא לא מקבלת תשלום ישיר בביטוקין אלא פועלת עם חברת צד שלישי שממירה את המטבעות לדולרים. גם רשת המזון המהיר בורגר קינג מקבלת ביטקוין, אם כי כרגע התשלום במטבע אפשרי רק בסניפי הרשת בונצואלה.
האם אפשר להשתמש בביטקוין גם בארץ?
חלקכם אולי יופתע לגלות שדווקא יש לא מעט עסקים המכבדים ביטקוין. אחת החברות האחרונות שהצטרפו למעגל היא כלמוביל שהודיעה שתקבל תשלום בביטוקין או באית'ריום. הלקוחות יוכלו לשלם על רכב שיקנו מכלמוביל באמצעות המטבעות הדיגיטליים, לא כולל המקדמה אותה עדיין יידרש לשלם בשקלים, כאשר ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים. התשלום יבוצע לאחר בדיקה של Bits of Gold הכפופה לרגולציה ולרישיון שניתן לה על ידי רשות שוק ההון.
בנוסף, לפי איגוד הביטקוין הישראלי, יש בישראל 21 משרדי עו"ד שמכבדים ביטקוין כמו גם 21 רו"ח ומשרדי הנהלח"ש המקבלים תשלום במטבע הדיגיטלי ויש עוד מספר לא קטן של עסקים בארץ הכוללים עסקים בתחום הביגוד, ביולי ופנאי, מסעדות, צילום ועוד.
האם אנחנו באמת בדרך לאימוץ רחב של קריפטו?
אומנם יש מספר הולך וגדל של עסקים המכבדים תשלום בקריפטו, אבל רובם לא מחזיקים אותו ובעצם ממירים אותו למטבע המקומי. זה כמובן מעולה שיותר ויותר בתי עסק מקבלים תשלום במטבע כי זה מקנה לו יותר שימושים, אבל בסופו של דבר ההוצאות של העסקים הן עדיין במטבע המקומי ולכן הם חייבים להמיר אותו.- שוק מטבעות הקריפטו איבד 600 מיליארד דולר מאז ינואר
- אל תמהרו להספיד את הביטקוין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"
בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי
ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -1.73% לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט
ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.
אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר'
זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י
של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.
ונחזור להודעה שהקפיצה את
החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים
ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.
אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה
(וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.
- הנפקה מוצלחת לג׳מיני - מזנקת ביום המסחר הראשון
- הלהיט הבא? ג'מיני העלתה את השווי המבוקש בהנפקה, ומי המשקיעה המפתיעה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת
הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.