בגלל ה-DTT: מספר המנויים של yes קטן ב-1.4% - עומד על 578 אלף בתי אב
הכניסה של מערך השידורים הדיגיטליים DTT ממשיך לתת את אותותיו על חברות הטלוויזיה הרב ערוצית. על פי תוצאות חברת yes לשנת 2012, שמפרסמת הבוקר (יום ה') בזק, עולה כי מספר המנויים בסוף השנה החולפת עמד על 578 אלף בתי אב, מול 586 אלף בתחילת 2012, ירידה של 1.4%.
מהדוחות עולה עוד כי הכנסות yes ב-2012 דווקא צמחו, כאשר רשמו גידול של 1.1% והסתכמו בכ-1.64 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.62 מיליארד ב-2011. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2012 הסתכמו בכ-407 מיליון שקל לעומת כ-404 מיליון ברבעון הרביעי אשתקד, גידול של אחוז. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מהגידול במכירות ושימושים של שירותים מתקדמים בתשלום כגון שירות VOD ו-yesMax Total.
מספרי ההשוואה לשנת 2011 ולרבעון הרביעי של שנת 2011 ברווח התפעולי, ה-EBITDA והרווח הנקי, הושפעו בעיקר מהקטנת הפרשה לאקו"ם, המנהלת זכויות יוצרים על יצירות מוזיקליות, בגין תביעת תמלוגים של שנים קודמות.
הרווח התפעולי ב-2012 הסתכם בכ-253 מיליון שקל לעומת 295 מיליון ב-2011, ירידה של 14.3%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-73 מיליון שקל לעומת כ-106 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-30.7%. הירידה ברווח התפעולי נבעה, בין היתר, מתנועות בהפרשה לאקו"ם.
ההפסד הנקי בשנת 2012 גדל ב-35.1% ועמד על 310 מיליון שקל בהשוואה לכ-230 מיליון שקל בשנת 2011. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2012 הסתכם בכ-21 מיליון שקל לעומת רווח של כ-8 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד. הגידול בהפסד הנקי נבעה, בין היתר, מתנועות בהפרשה לאקו"ם.
מנכ"ל yes רון אילון, ציין: "המגבלות הרגולטוריות לא מאפשרות לחברת yes להתחרות באופן חופשי בשוק הטלוויזיה, והן פוגעות בסופו של דבר בצרכנים עצמם. היתרון הטכנולוגי והתכני של yes מביא אותה לתוצאות טובות, אבל אם הייתה תחרות חופשית אמיתית מול HOT בלי מגבלות שמוטלות על yes - היה המצב טוב יותר לחברה וללקוחותיה".
- 1.תמיר 14/03/2013 17:09הגב לתגובה זוממחזרים תכנים.חבל על הכסף.והוט גרועים יותר