חדשות טובות לנוני: שידורי הווידאו של ynet פופולאריים מחדשות וואלה ו-mako
מספר הגולשים המתעדכנים באירועים חדשותיים באינטרנט, עולה בהתמדה, וכך גם האמינות של הכתבים המדווחים עבור אתרי החדשות באינטרנט. כך עולה מסקר דעת קהל ששערך מכון מאגר מוחות בניהולם של פרופ' יצחק כץ, פרופ' ברוך מבורך וד"ר אמיר הורקין, עבור כנס לתקשורת דיגיטלית Digit 2013 שיתקיים השבוע בבית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
הכנס יתמקד באתגרים התוכניים והטכנולוגיים עמם מתמודדת העיתונות המקוונת בישראל, והוא מתקיים זו השנה השנייה. יתקיימו בו פאנלים וכיתות אמן לאורך כל יום רביעי.
בסקר שקיים 'מאגר מוחות' השיבו 511 איש המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאים 16 ויותר. מהסקר עולה כי הציבור הישראלי מתעדכן בעיקר על ידי הטלוויזיה - 29% (עלייה מהסקר בשנה שעברה), והאינטרנט - 28% (דומה לשנה שעברה). העיתונות המודפסת זוכה ל-14% ואילו הרדיו רושם ירידה חדשה מ-26% בשנת 2012 ל-18%. כ-5% מהישראלים מתעדכנים בחדשות באמצעות הרשתות החברתיות, ו-2% - באמצעות הסלולר. ככל שהנשאל צעיר יותר, הוא מתעדכן יותר באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות והסלולר.
במקרה של אירוע ביטחוני, המקור הראשון לעדכון הוא הטלוויזיה - עם 47%, זינוק ביחס לשנה שעברה אז הנתון עמד על 35%. 36% פונים לאינטרנט מול 38% בשנה שעברה, 12% לרדיו, והיתר - לרשתות החברתיות והסלולר.
על פי הסקר עולה כי 60% לא צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט, אולם מבין אלו שכן, שידורי ynet עם אטילה שומפלבי רושמים על הפופולאריות הגדולה ביותר, עם 20% מבעלי הדעה, מול 10% לוואלה עם ינון מגל, ו-7% ל- makoעם יעקב אילון. מהדורת החדשות של 'ישראל היום זוכה ל-1%. בכל הקטגוריות של גיל, השכלה ומין, ynet מוביל על פני וואלה ועל פני mako.
ומי הכי אמין בדיווחי החדשות שלו? ערוצי הטלוויזיה מובילים את הטבלה עם 37%, זינוק מ-23% בשנה שעברה. במקום השני הרדיו עם 15%, האינטרנט עם 14%, והעיתונות היומית - לה רק 4% טוענים כי היא האמינה ביותר. נקודה לחיוב: בסקר בשנה שעברה טענו 15% כי אף אחד מהאופציות לא אמין, ואילו השנה - רק 8%.
בשנה שעברה לא זכו כתבי החדשות באינטרנט להערכה רבה בקרב הנשאלים, כאשר רק 3% טענו כי הם רציניים והמקצועיים ביותר. השנה הנתון כבר זינק ל-7% - פי שניים. מובילים את הקטגוריה הם העיתונאי שעובדים במהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה, שם 41% מהנשאלים טענו כי הם הכי אמינים ומקצועיים, זינוק מ-27% בשנה שעברה. 7% העניקו את התשובה עבור עיתונאי הרדיו, ירידה מ-10% ב-2012, ו-13% - לכתבים בעיתונים היומיים, ירידה מ-17% בשנה שעברה.
"נמשכת מגמה ברורה של מעבר צרכני חדשות מאמצעי המדיה המסורתיים אל הדיגיטל", מסביר רועי כ"ץ, עורך ראשי של כנס Digit 2013, "הקפיצה החדה באמון הציבור בעיתונאי האינטרנט מלמדת כי הקוראים מזהים את השיפור באיכות המוצר העיתונאי ומאמינים בו יותר. המעבר של טאלנטים בכירים מהטלוויזיה ומהעיתונות המודפסת אל גופי החדשות באינטרנט בהחלט מעצים את המהלך".
- 1.(ל"ת)משה דפנה חדשות אמינ 29/03/2014 06:24הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7