סקרינז לייב גייסה 5 מיליון דולר בסבב סיד
סקרינז לייב (SCREENZ LIVE), מרקטפלייס המציע מאות קורסים, הרצאות וסדנאות וירטואליות השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של 5 מיליון דולר בהובלת שותפות המו"פ יוניקורן טכנולוגיות, שותפות השקעה בחברות טכנולוגיה בעלות פעילות מחקר ופיתוח.
עוד השתתפו בסבב הגיוס, קבוצת קשת, שלה מגוון שיתופי פעולה עם סקרינז לייב ברמה המסחרית, התוכן והשיווק, קבוצת ההשקעות קו-שר (CoShare) והמשקיעים הפרטיים: אילן גרינבוים, משה אדרי, מבעלי סינמה סיטי ו-NMC ואור אלוביץ'. החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים במשרדיה בתל אביב.
סקרינז לייב הוקמה בשנת 2020 על ידי קבוצת דה בוקס בהובלת המייסד אלי אוזן, אשר השקיעה עד כה מיליוני דולרים בפיתוח הטכנולוגיה והתוכן של הפלטפורמה. ההון שגויס ישמש את סקרינז לייב לפיתוח הפלטפורמה שהושקה לאחרונה בארה"ב, הגדלת מערך השיווק והעסקת עובדים נוספים.
פלטפורמת סקרינז לייב היא מרקטפלייס (זירת מסחר) עשיר לתוכן וידאו איכותי. משתמשי הפלטפורמה המעוניינים בלמידה והתפתחות אישית, נהנים מהרצאות וסדנאות של המרצים והיוצרים המובילים בתחומם בשלל קטגוריות ביניהן: פסיכולוגיה, מדע וטכנולוגיה, פילוסופיה, ספרות וכתיבה, וולנס, עסקים, קולנוע, עולם הרוח, תקשורת ועוד. מבין המרצים בפלטפורמה – רוני קובן, אשרת קוטלר, אשכול נבו, ד"ר חיים שפירא, פרופ' מורן סרף, פרופ' יורם יובל, אורנה בנאי ורבים נוספים.
בימים אלו הושקה הפלטפורמה בארה"ב ומציעה מגוון תכנים לקהל דובר אנגלית. בין היתר, ניתן למצוא הרצאה של הזמרת עטורת השבחים מישל ויליאמס, חברת להקת דסטניז צ'יילד, שמקיימת את מסע השקת הספר החדש שלה דרך סקרינז לייב, זאת לצד מאסטר קלאס בן 11 פרקים של חוקר המוח פרופ' מורן סרף המייעץ, בין היתר, לחברת נוירולינק של אילון מאסק, סדנת התפתחות אישית עם המנטור המוביל בעולם טוני רובינס ועוד מגוון קורסים, הרצאות, וסדנאות.
עמית גרין, מנכ"ל יוניקורן טכנולוגיות מסר כי, "השותפות ממשיכה להרחיב את פורטפוליו החברות, אך בניגוד להשקעות קודמות, ההשקעה בסקרינז לייב הינה השקעה בחברה שכבר יש לה הכנסות רבות, וצפויה להיות מובילה בתחומה בעתיד הנראה לעין".

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.