וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: ג'יי פי מורגן עולה ב-3%, טבע זינקה ב-3.6%

עונת הדו"חות בוול סטריט נפתחת היום רשמית, כאשר סקטור הבנקאות במוקד עם דו"חות של רוב הבנקים הגדולים. במקביל, נראה כי הפערים בין סין וארה"ב עדיין גדולים. גולדמן זאקס מחקה ירידות של 3% נסגרה בעליות של 0.3%. פייסבוק עלתה ב-3%
עמית נעם טל | (15)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 1.2%. ברקע למסחר, עונת הדו"חות בוול סטריט נפתחה היום באופן רשמי עם דו"חות של הבנקים הגדולים. במקביל, החלטת הפד' בשישי האחרון על השקת QE ממשיכה להעניק רוח גבית לשוק.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%                  
דאו ג'ונס 0.16%                   
נאסד"ק -0.21%              

לאחר אינספור הציוצים מצד נשיא ארה"ב סביב שיחות הסחר המוצלחת בין ארה"ב לסין בשבוע שעבר, ככל שעוברים הימים מתברר כי הפערים בין הצדדים עדיין גדולים וכי הסכם ממשי לא נראה באופק. לאחר שאמש דווח כי סין מבקש לנהל שיחות נוספות לפני החתימה על "ההסכם שלב 1", כפי שהגדיר טראמפ, היום מדווח כי סין מוכנה לבצע רכישות של מוצרים חקלאים בהיקף של 50 מיליארד דולר בשנה רק במידה וושינגטון תסכים את כל המכסים שהוטלו בשנה האחרונה. במילים פשוטות: נראה כי לא התרחשה כל התקדמות בין הצדדים בשבועות האחרונים. היואן הסיני נחלש כעת ב-0.2% מול הדולר ברקע לדיווח. 

בתוך כך, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות מצוקת הנזילות במערכת הבנקאית, והצורך של הפד' להתערב ע"י הזרקה של נזילות.  כפי שהסברנו עוד ביוני האחרון (לכתבה המלאה), הדרך היחידה של הפד' למנוע בעיות בשוקי המימון ברבעון האחרון לנוכח גיוסי הענק של הממשל האמריקני היא השקת תוכנית רכישות, וזה בדיוק מה שהפד' הודיע עליו ביום שישי האחרון. באופן חריג, הודיע הבנק כי הוא צפוי להתחיל לבצע רכישות של אגרות חוב לטווחים הקצרים בהיקף של 60 מיליארד דולר בחודש, וזאת במקביל להמשך הזרקות הון בשוקי ה--REPO (לכתבה המלאה).

למרות שמדובר בפועל בתוכנית רכישות שצפוי להגדיל את מאזן הבנק לרמה של 4.2 טריליון דולר באביב הקרוב, בכירי הפד' מנסים לשכנע בימים האחרונים כי לא מדובר ב-QE. יש לציין כי היקף הרכישות של הפד' לא צפוי לעלות את רזרבות הבנקים בצורה משמעותית, אלא להשאיר את רזרבות הבנקים במצב הנוכחי, ולאזן את גיוסי הענק של הממשל האמריקני. להערכתנו ב-BizPortal, הצעד האחרון של הפד' הוא הכרחי אך הוא איננו מספיק למניעת מצוקת הנזילות בשווקים בחודשים הקרובים (לכתבה המלאה). 

בגזרת הסחורות, הנפט מאבד כעת 0.3% לרמה של 53.3 דולרים לחבית. הזהב יורד ב-1% לרמה של 1,483 דולרים לאונקיה.

במרכז

עונת הדו"חות בוול סטריט החלה היום בצורה רשמית עם דו"חות של הבנקים הגדולים. היום פורסמו הדו"חות של ג'יי פי מורגן (סימול:JPM) (לכתבה המלאה), סיטי בנק (סימול:C), גולדמן זאקס (סימול:GS) וולס פארגו (סימול:WFC) (לכתבה המלאה). מחר צפוי בנק אוף אמריקה (סימול:BAC) לפרסם את תוצאותיו. 

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון  (סימול:JNJ) עלתה ב-1.6% לאחר פרסום הדו"חות לרבעון האחרון. החברה דיווחה על מכירות של 20.73 מיליאקד דולר, עלייה של 1.9% בחישוב שנתי. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 4.83 מיליארד דולר או 1.81 דולר למניה. 

חברת הביטוח יונייטד הלת' גרופ (סימול:UNH) קפצה ב-8% לאחר שדיווחה על הכנסות של 60.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מעט מעל הצפי בשווק. בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח מתואם של 3.74 מיליארד דולר, מעל התחזיות המוקדמות בשוק. בנוסף, החברה העלתה את תחזית הרווח לשנה כולה. 

בלקרוק (סימול:BLK) עלתה ב-3.4% לאחר שדיווחה על הכנסות של 3.69 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מעט מעל התחזיות המוקדמות. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 7.15 מיליארד דולר. 

עוד מדווחות בולטות השבוע: נטפליקס (סימול:NFLX), אייביאמ (סימול:IBM), קוקה קולה (סימול:KO).

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הנאסדק מתפוצץ והמעוף לא זז... נוכלים עם רשיון (ל"ת)
    עופר 15/10/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
  • המעוף ונאסדאק עלו באותה מידה. (ל"ת)
    לגולם 15/10/2019 23:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רותם חממו (אשקלון ) 15/10/2019 19:31
    הגב לתגובה זו
    האם זו מנייה שכדאי להחזיק בתיק או להתפטר ממנה ???
  • יוסי חבקוק 15/10/2019 20:51
    הגב לתגובה זו
    אלה שאלות לשליימה אייזנברג. מניות לא מעניינות אותי. רק מדדים.
  • 5.
    אנשים בלי בושה 15/10/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
    איפה הבן אלף שמחק אנשים בשבוע ....בואהנה...הגיע הזמן שלך להבין שאתה זעטוט טעותן יא בוטן יא שחקן במבה {עלאק מעוף }יא שחקן מעוך ...תתבייש ...תזהר שלא יורידו אותך יא קרוע יא חולה נפש ...
  • כמה הפסדת בגללו? (ל"ת)
    Roobin Hood 16/10/2019 00:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עמית היקר 15/10/2019 19:11
    הגב לתגובה זו
    נתוני מאקרו לא טובים , מלחמת סחר ומה שלא תכתוב בסוף אין איפה להשקיע אז קונים מניות למרות איזשהו סיכון של מיתון או האטה או.....
  • 3.
    שיאים חדשים בדרך- עד שמחת תורה (ל"ת)
    גבי 15/10/2019 19:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 15/10/2019 17:28
    הגב לתגובה זו
    מה קורה? איפה אתה? מתחבא? איפה הירידות? בגללך הפסדתי הרבה כסף!
  • כמה הפסדת בגללו? (ל"ת)
    Roobin Hood 16/10/2019 00:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוחות טובים למרות מיתון שלא מגיע (ל"ת)
    נראה שיש התאוששות 15/10/2019 15:43
    הגב לתגובה זו
  • איצ100 15/10/2019 16:41
    הגב לתגובה זו
    ואם אתה כותב שיש התאוששות..משמע המצב כרגע לא טוב..ומכאן יהיה גרוע בהרבה כמובן כולל השווקים והכלכלות..
  • דוד 16/10/2019 08:02
    אבל לא ברור מה שקורה בעולם. מוזר.המשיח רק יעזור
  • עדיף שלא תכתוב כלום..... קשקשן (ל"ת)
    משה 15/10/2019 18:08
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: