המסר ששחרר משרד האוצר הגרמני לגבי יוון - זה לב הסיפור
קשה לעקוב אחרי הפרטים הקטנים בסאגה היוונית, על מה בדיוק מתווכחים שם הצדדים ומה תוקע את הכל כבר 5 חודשים. אבל עניין אחד הוא מאוד ברור, הממשלה היוונית דורשת שכל הסכם שלא יהיה - הוא יכלול גם מחיקה של חלק מהחוב היווני. ציפראס מכוון למחיקה של 30% מהחוב, כלומר שהאירופים יוותרו על כ-100 מיליארד אירו.
אחת הסיבות המרכזיות לכך שאזרחי יוון הצביעו "לא" במשאל העם ביום א' האחרון הייתה שהם הלכו למשאל הזה מגובים בחוות דעת של קרן המטבע העולמית שפורסמה ימים ספורים קודם לכן, לפיה אין ברירה וצריך לפרוס ליוון את החוב ואף למחוק חלק ממנו. יאניס ורופאקיס, שר האוצר היווני המתפטר, כתב בהודעת ההתפטרות שלו כי כל הסכם שיושג צריך לכלול מספר דברים - הראשון שהוא הזכיר זה הסדר חוב (כלומר מחיקת חוב).
הטיעון המרכזי של ממשל יוון הוא שבלי מחיקת חלק מהחוב, יוון לעולם לא תצליח לעמוד על הרגליים, וזה טיעון שכאמור - קיבל גיבוי חזק מאוד מקרן המטבע לקראת סוף השבוע שעבר. וגם צרפת לא שוללת את האפשרות של מחיקת חובות, אתמול ראש ממשלת צרפת אמר בראיון שנתן כי "אין טאבו בעניין החוב היווני והאפשרות של הסדר חוב ופריסה שלו".
- 13.הגרמנים חוצפנים 09/07/2015 08:55הגב לתגובה זוהגיע הזמן שהם יתנו צ'אנס למיהו אחר, ברור שאין שום מנהיגות אנגלית באירופה, הם מתכנסים בעצמם
- עד מתי אמורים הגרמנים לממן את יוון? לא הגוש ממן את יוון (ל"ת)היוונים הם החוצפנים 09/07/2015 10:17הגב לתגובה זו
- 12.גרמניה תצא מגוש האירו וצרפת תשאר עם יוון,ספרד,איטליה (ל"ת)משאל עם בגרמניה=לצאת 09/07/2015 08:43הגב לתגובה זו
- 11.הבועות מאבדות אוויר 09/07/2015 05:37הגב לתגובה זודשדושים והפסדים. רק גובי עמלות ממשיכים להרוויח. בבוקר אראה מה קורה בתל אביב,בינתיים הכל בדולרים. הפסדתי אתמול בנסדק והיו תקלות שהגדילו ההפסד.
- 10.יקותיאל 09/07/2015 01:32הגב לתגובה זוכותרות מעצבנות אתר חרא ולא מקצועי ...
- 9.אם יפתחו מספרה יחכה להם תור ארוך מאוד בחוץ (ל"ת)אלי 08/07/2015 20:11הגב לתגובה זו
- שמטוב 09/07/2015 06:59הגב לתגובה זוהבנק האירופי עובד בשירות הכלכלות החזקות של אירופה שמלוות על מנת לשעבד את הלווים. יוון אינה הקורבן היחיד מהמלוות החמסניים של הבנק, המלוות הורסת את את הכלכלה של הלווים בגלל התנאים הנילווים של צנע בכל מחיר. כל הקישקושים על כך שיוון פושטת רגל בגלל עצלנות אינה משכנעת כאשר מדובר בספרד ופורטוגל שבהן הכלכלה בתהליך קריסה בגלל האילוצים הכלכליים שהטילו עליהם הכלכלות האירופאיות החזקות (פטרוניזם לגבי הליכי שיקום, פטרוניזם שמונע שיקום לפי שיקול דעת של המדינות הלוות). כאשר הכלכלות העשירות זקוקות לכסף למען הנזילות הן פשוט מדפיסות כסף, בעוד הן מציעות לכלכלות האחרות להכנס לתהליך של מיתון על ידי מדיניות צנע.
- 8.אובמה ופוטין יורידו לגרמנים תאף (ל"ת)אנונימי 08/07/2015 18:32הגב לתגובה זו
- 7.Tio 08/07/2015 18:11הגב לתגובה זולא יהיה תקדים, אז היורו בבעיה.
- 6.בא 08/07/2015 17:43הגב לתגובה זואני חושב .
- 5.בא 08/07/2015 17:38הגב לתגובה זואין מילה לתיספורת.
- 4.אחד שמבין 08/07/2015 17:13הגב לתגובה זוהפרשנות שלכם שגויה ומטעה. הסתפקו בדיווח עובדות ונתונים. בזה אתם טובים.
- 3.המראה 08/07/2015 17:10הגב לתגובה זומפני שמלכתחילה הם לא היו מעונינים להגיע להסדר. הם הוליכו את יוון שולל לאורך כל הדרך. גם משקיעי הבורסות בעולם ובישראל נפגעו כתוצאה מן ההודעות הסותרות שיצאו מפיהם של נציגי גוש היורו, משרתיה הנאמנים של גרמניה. טוב תעשה יוון אם תפרוש מגוש היורו אשר אמלל את כלכלתה קשות וימשיך לאמללה במידה שתשאר בו. טוב יעשו גם ספרד, פורטוגל ואיטליה אם יפרשו מגוש היורו אשר משרת רק את הטייקונים בכלל ואת טייקוני גרמניה בפרט, ומאמלל את חייהם של רבים בכל רחבי היבשת.
- מיכאל ב 08/07/2015 23:03הגב לתגובה זוומי שמממן אותו הוא העושק?
- שמטוב 09/07/2015 07:02הם פרזיטים. המציאות הפוכה: מלווי השוק האפור (הבנק האירופי) הם הפרזיטים.
- נפלא 08/07/2015 19:14הגב לתגובה זוכמוך. זה הקומוניזם בהתגלמותו. לא לחייב יש בעיה. הוא בסדר. דווקא בעל החוב הוא האשם. ובכלל ההצעות שלך לפרישה ממהגוש הן כה פרודוקטיביות. ולשיא כרגיל אתה מגיע עם "הטייקונים," שהם כמובן "ברוני" סמים. המשך בדרכך זו. צפון קוריאה קורצת. גם היא מקבלת מיליארדי דולר בשנה, דמי אתנן ופרוטקשון. כך כך גם הפלסטינים. הרבה מיליארדים הם מקבלים מהעולם. תחי הפרזיטיות, שמקבלת תשבחות. ה"טייקונים"ה "הברונים" הם האשמים.
- 2.עמית 08/07/2015 17:00הגב לתגובה זואין לו כסף לשלם כלום. זה ממש לא מעניין אותו עוד כמה מאות מלירדים. שאתה חייב לבנק 1000 ש"ח אתה בבעיה. שאתה חייב לבנק 10,00000000 זה כבר בעיה של הבנק.
- 1.הכותרות שלכם מעצבנות תקופה ארוכה.לא נעים להיכנס לאתר. (ל"ת)קורא 08/07/2015 16:58הגב לתגובה זו
- לוגי 09/07/2015 15:06הגב לתגובה זוכותרות שרק נועדו למשוך קליקים.... בסוף אנשים לא יטרחו בכלל לפתוח את הלינק... גרוע !!!!!!
- קליפ 08/07/2015 21:21הגב לתגובה זוהמוח האפל או הורוד שמייצר כותרות שמסתירות נתונים,מסלפות עובדות ותמיד מסתירות את תוכן הכתבה הם בית יוצר של שטן יהודי....חזרה לגבולות 48 לא תנקה אותכם מהזדון
- אבי 08/07/2015 17:23הגב לתגובה זותואילו להסתפק בדיווח עובדות. אתם מייצרים כותרות כאילו שהובלת המשבר ודרכי הפתרון הם באחריותכם
- כנראה יש לך קולים. (ל"ת)בא 08/07/2015 17:20הגב לתגובה זו
- משה שבת 08/07/2015 17:40חוב שיש ליון לגרמנים,הם ישנים רגוע הגרמנים עם נידודי שינה ,אז כדאי לגרמנים להתפשר

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.