ישראכרט: למרות המלחמה - צמחו הקניות ברבעון ב-11.5%

בני 36-55 ביצעו 43% מהעסקאות במהלך השנה וכשליש מהעסקאות בענף המסעדות ובתי הקפה. גברים קונים יותר מנשים. בני נוער מוציאים הכי פחות בעסקה ממוצעת
שי פאוזנר |

ישראכרט הציגה היום את סיכום נתוני הצריכה באמצעות כרטיסי האשראי שלה לשנת 2006. על פי הנתונים - שנת 2006 מאופיינת בהמשך התבססות הצמיחה. על אף המלחמה בצפון שהתנהלה ברבעון השלישיבסיכום שנתי - נרשם גידול של 11.5% במחזור הקניות בכרטיסי ישראכרט ב-2006 בהשוואה לשנת 2005. עוד נמסר מהחברה, כי למרות המלחמה, נרשם בסיכום השנה גידול של 9% בענף התיירות והנופש לעומת אשתקד.

מנכ"ל ישראכרט, חיים קרופסקי ציין, כי "תקופת מלחמת לבנון ה-2 לא השפיעה על היקף ההוצאות בענפי הצריכה. השיפור במצב הכלכלי הביא ככל הנראה לשיפור במצב הרוח הצרכני והגביר את הנכונות לצרוך יותר ולבלות". לדבריו, "העלייה בשנת 2006 מתבטאת בעיקר בתחום הצריכה השוטפת (קניות לבית, תרבות ופנאי) ופחות בהיבטים של מוצרים ברי קיימא. למרות זאת, ניתן לציין את העלייה בכמות העסקאות לרכישת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומוצרי מחשבים, אשר ניתן לייחס גם לתרבות הפנאי".

בענפי המוצרים ברי קיימא נרשם גידול במחזור של 9% בשנת 2006 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בענף מחשבים נרשם גידול של 11%, בענף תכשיטים והשעונים נרשם גידול של 11% גם כן, בענף הרהיטים נרשם גידול של 6%, בענף מכירה והשכרת רכב נרשם גידול של 3% ובענף מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נרשם גידול של 10% בשנת 2006 בהשוואה לשנת 2005.

ענפי תרבות בידור ופנאי רשמו גידול במחזור של 14% בשנת 2006. ענף תיירות ונופש נרשם גידול של 9% בשנת 2006 בהשוואה לשנת 2005.

אחד הנתונים המעניינים שפרסמה החברה בעניין זה הוא נתון לפיו, מי שקונה הכי הרבה בישראל הם בני גילאי ה-36-55 שביצעו 43% מהעסקאות במהלך השנה וכשליש מהעסקאות בענף המסעדות ובתי הקפה. הם אף מחזיקים בממוצע של סכום העסקאות הגבוה ביותר – 253 שקל.

ובכלל, מסתבר כי 71% ממחזור הקניות בכרטיסי ישראכרט נשעה על ידי בני 26 עד 55. בני הנוער מחזיקים את ממוצע העיסקאות בסכום הנמוך ביותר של 104 שקל בלבד.

והפתעה לסיום לכל השוביניסטים: 52% מהרכישות בכרטיסי ישראכרט במהלך 2006 בוצעו על ידי גברים. ואם זה לא מספיק, סכום קניה ממוצעת של גברים גבוה בכ-20% מסכום הקנייה של נשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה