אוטובוס מטרופולין תחבורה ציבורית נהגים
צילום: יח"צ

בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין

בחודש אוקטובר האחרון הועברו 8 קווי שירות עירוניים להפעלת חברת מטרופולין, בין היתר, בערים קרית אונו, גני תקווה, יהוד והסביבה. בחמישי הקרוב יעברו עוד 24 קווים לחברת מטרופולין
נחמן שפירא |

החל מיום חמישי הקרוב, הפעימה השלישית של מכרז אונו-אלעד יוצא לדרך, במסגרתו חברת מטרופולין מחליפה את חברת קווים בבקעת אונו. את הפעילות יפעילו באמצעות כ-190 אוטובוסים, לרבות אוטובוס מפרקי (כפול), מיניבוסים ועשרות אוטובוסים המונעים על ידי גז וחשמל לרווחת הציבור ולטובת שמירה על איכות הסביבה והאוויר.

 

במרץ 2022 זכתה חברת מטרופולין במכרז של משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית באזור אונו-אלעד, ובמסגרתו מופעלים קווי שירות עירוניים ובינעירוניים בעיר אלעד ובערים שונות בבקעת אונו. 

אוטובוס מטרופולין יחצ        אוטובוס מטרופולין. צילום יחצ

בחודש אוקטובר האחרון הועברו 8 קווי שירות עירוניים להפעלת חברת מטרופולין, בין היתר, בערים קרית אונו, גני תקווה, יהוד והסביבה. ארבעה קווים מתוכם פועלים באמצעות מיניבוסים לטובת מתן שירות נוח ויעיל לתושבי השכונות באזור.

24 קווים נוספים

ביום חמישי הקרוב תושלם הפעלת המכרז במלואה עם הפעלתם של 24 קווי שירות עירוניים נוספים על ידי חברת מטרופולין, במקום חברת קווים. הקווים יעניקו שירות בערים אור יהודה, יהוד, קריית אונו, גני תקווה, גבעת שמואל, פתח תקווה והסביבה.

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד פועל כל העת, גם בימים אלו, להעלות את רמת השירות של התחבורה הציבורית בישראל, ובמסגרת זו, שילוב מפעילים חדשים באזורים שונים בארץ. אזור בקעת אונו ייהנה מרשת קווים הכוללת צי אוטובוסים מגוון, כזה שיוכל לתת שירות באזורים עירוניים עמוסים, מחד, ומאידך, בשכונות קטנות, בהתאם לצורך. שמנו דגש מיוחד על מעבר לאוטובוסים חדשים שרבים מהם יופעלו באמצעות חשמל וגז ויתרמו לאיכות הסביבה באזור. אנו מאחלים לנוסעים נסיעה טובה ובטוחה".    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.