סייברוואן
צילום: איציק בירן

סייברוואן ב-3 פיילוטים חדשים; המניה עולה ב-6%

החברה שמפתחת פיתרון למניעת היסחי דעת בנהיגה, תחל בפיילוט עם המועצה האזורית בני שמעון וגם עם החברות פלסאון והנסון, וזאת בנוסף להסכמים קיימים נוספים עם חברות שונות
ארז ליבנה | (1)

חברת סייברוואן 0% , שפיתחה מערכת למניעת היסחי דעת בזמן נהיגה, חתמה על שלושה ניסויי פיילוט חדשים, כשלראשונה נכנסה גם לסקטור המוניציפלי, לאחר שחתמה עם המועצה האזורית בני שמעון על הסכם בו תותקן המערכת שלה ב-10 רכבים של עובדי המועצה. בתגובה להודעה ונכון לכתיבת שורות אלה  המניה עולה ב-5.8%.

 

בנוסף חתמה החברה  על פיילוט עם חברת הנסון ישראל להתקנת מערכות SaverOne ב-3 רכבים פרטיים של עובדי החברה ופיילוט עם חברת פלסאון להתקנת 10 מערכות ברכבים פרטיים של הנהלת החברה ועובדיה.

 

שלושת הפיילוטים החדשים מצטרפים לפיילוטים נוספים שהחברה מבצעת בחודשים האחרונים בחברות ממשלתיות כמו חברת החשמל ורכבת ישראל, לצד צה"ל בו החלה התקנה של 30 מערכות בחודש שעבר וחברות מסחריות גדולות כמו תנובה וצ'מפיון מוטורוס.

 

סייברוואן התחילה גם בהתקנה מסחרית בחברת הלוגיסטיקה מילניום בה היא מתקינה 250 מערכות, ובחודש שעבר נכנסה לראשונה לשוק הליסינג בעקבות חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אלדן במסגרתו סייברוואן תמכור, תתקין ותעניק שירות ואחריות למערכות Saverone.

 

בכלי הרכב שאלדן מחכירה ללקוחותיה, על בסיס הזמנות שתזמין אלדן מעת לעת וכן על בסיס הפניית לקוחות החברה ולקוחות פוטנציאליים שלהם רכבים המוחכרים מאלדן.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ערן 27/12/2020 13:39
    הגב לתגובה זו
    מעבר למניה שעולה, המוצר מוביל לנהיגה בטוחה יותר שלנו, של ילדינו ומכרנו. שאפו ענק מאחד שבדק
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?

מערכת ביזפורטל |

  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0%  תעלה ב-1.7%, טבע 0.03%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.