בורסה
צילום: אתר הבורסה
סקירה

היום בבורסה: אלביט תרד, אסיה מזנקת, השבבים בעקבות מיקרון

פלסאנמור תצנח היום אחרי שזינקה אתמול 225%; התחזית האגרסיבית של אנרג'יקס; הנפט ב-70 דולר, הדולר ב-2.99 שקלים 

נושאים בכתבה שער הדולר בורסה

הדוחות הטובים של מיקרון מזניקים את אסיה - הקוספי בעליות של 5%, נייקי ב-4% - מיקרון עקפה את הצפיות ומעלה תחזית: המניה מזנקת

המניות הדואליות חוזרות על האפס. אלביט תרד, טבע תעלה. 

אלביט והמניות הביטחוניות נמצאות בירידה בזמן האחרון אחרי זינוקים חדים. אתמול היתה הודעה חשובה מאוד של גרמניה - מניות הביטחון באירופה צונחות: גרמניה מטלטלת את ריינמטאל - השאלה אם זה אירוע בודד או מגמה שבה הממשלות לא ממהרות להגדיל תקציבים היא שאלה קריטית לתחום. 

ככל שעליית תקציבי הביטחון תהיה איטית יותר כך שיעור הצמיחה במכירות יהיה נמוך יותר ובהינתן השווים הגבוהים של חלק מהמניות שמתבססות על צמיחה גדולה, התמחורים יכולים לרדת 



ומה יקרה בדולר? הדולר בדרך ל-3.14 שקל? בנק אוף אמריקה מזהיר שהשקל חזק מדי


מדד ת"א 35 0%    מדד ת"א בנקים 0%     מדד ת"א בטחוניות 0%    מדד ת"א-ביטוח 0%    

 מדד ת"א נדל"ן 0%   


שני סיפורים חשובים היו אתמול בשוק: הסיפור של אתמול היה איבוד הזיכיון הגדול של חברת גלוברנדס גלוברנדס 0%   ההודעה השלילית על איבוד ספקים חשובים מובילה לקריסה במניה - גלוברנדס איבדה את וינסטון וקאמל - והמניה מתרסקת

מנגד, כמה שעות לאחר הדיווח של גלוברנדס, הודיעה דיפלומט כי היא הזוכה המאושרת, המניה מזנקת - דיפלומט אחזקות 0%     . להרחבה: דיפלומט לוקחת מגלוברנדס את וינסטון וקאמל: חוזה הפצה של 2.2 מיליארד שקל בשנה

וסיפור נוסף, מאוד משמעותי - פלסאנמור 0%    שהיום תצנח אחרי שזינקה אתמול 225%. פלסאנמור מזנקת; האולטרסאונד הביתי ישולב בליווי היריון מרחוק בארה"ב





מניות בולטות בת"א 35:
0%

  • טרם החל המסחר הרציף

מניות בולטות בת"א 125:
0%

  • טרם החל המסחר הרציף


אנרג'יקס מכוונת לפי 5 בייצור: הדאטה סנטרים הופכים למנוע הבא; יעד הכנסות של 7.5 מיליארד שקל ב-2031

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אנרג'יקס אנרג'יקס 0%   שבשליטת אלוני חץ, מכוונת להגדיל את כושר הייצור שלה ביותר מפי 5 עד סוף 2030, ולהפוך את תחום האגירה, הדאטה סנטרים וההתרחבות באירופה למנועים המרכזיים של השנים הקרובות.

היעד של אנרג'יקס הוא להגיע עד סוף 2030 לצבר פרויקטים של 9 גיגה-ואט וליכולת אגירה של 7 גיגה-ואט שעה. כבר בסוף 2027 החברה מצפה לעמוד על 4 גיגה-ואט ו-2 גיגה-ואט שעה אגירה. אם התוכנית תתקדם לפי היעדים, ההכנסות ב-2031 צפויות להגיע ל-7.5 מיליארד שקל, פי 10 בקירוב מההכנסות ב-2025. ה-EBITDA צפוי להגיע ל-6.2 מיליארד שקל, והתזרים הפנוי אחרי תשלומי קרן וריבית צפוי לעמוד על כמיליארד שקל.

הזירה המרכזית היא ארה"ב. אנרג'יקס פועלת באזור PJM, רשת החשמל בצפון-מזרח ארה"ב, שהפכה לאחד המוקדים החמים בעולם לביקוש מצד דאטה סנטרים. צמיחת ה-AI מעלה את צריכת החשמל של ענקיות הטכנולוגיה, ודוחפת את מחירי החשמל ואת שווי הקרקעות שמחוברות לרשת. עבור אנרג'יקס, פרויקט סולארי עם חיבור לחשמל, תחנת משנה ותשתית קיימת כבר אינו רק מתקן ייצור - הוא יכול להפוך לנכס אסטרטגי עבור חוות שרתים.

לחברה יש פרויקטים סולאריים בשלבי ייזום באזור PJM עם פוטנציאל לדאטה סנטרים בהספק של כ-1 גיגה-ואט. לפי החברה, קרקע מוכנה לדאטה סנטר, עם חיבור לרשת ותשתית אנרגיה, עשויה לשקף שווי של כ-4 מיליון דולר לכל מגה-ואט IT. הערך הזה נובע מהמחסור בחיבורים זמינים לרשת, בזמן שרוב פרויקטי הדאטה סנטרים מתקשים להגיע לשלב חיבור אמיתי.

באירופה, אנרג'יקס מרחיבה את הפעילות מפולין לליטא. המדינה מנסה להפחית תלות ברשת החשמל הרוסית ולהגיע ל-55% ייצור מאנרגיות מתחדשות עד 2030. אנרג'יקס כבר מחזיקה שם פרויקטים בהקמה של 626 מגה-ואט ויכולת אגירה של 337 מגה-ואט שעה, ומנהלת מגעים לרכישת פרויקטים נוספים. מבחינת החברה, ליטא יכולה להפוך לשוק צמיחה מרכזי בתחום הרוח והאגירה.

בישראל, המוקד הוא השבחת נכסים קיימים ומעבר למודלים רווחיים יותר. החברה מתכננת להוסיף אגירה לפרויקט יאסיף ולהעביר אותו למכירת חשמל ישירה ללקוחות עסקיים, תוך ניצול שעות ביקוש גבוהות. בנוסף, היא חשפה את פרויקט תקומת אור בעוטף עזה - פרויקט סולארי בהספק של 1 גיגה-ואט ו-4 גיגה-ואט שעה אגירה, על פני 14 אלף דונם ובשיתוף יישובים באזור הגבול.

הוספת תגובה
1 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 25/06/2026 08:12
    הגב לתגובה זו
    העיקר לכתוב הכל .בלי להגיד פעם טעינו.אינטרסנטים.