
אלביט יורדת אחרי שבג'פריס חתכו את מחיר היעד: "הצמיחה באירופה מגולמת"
בית ההשקעות הוריד את מחיר היעד ל-880 דולר מ-950 דולר אך הותיר את ההמלצה על "החזק"; בג'פריס מציינים את יעד החברה להכפלת ההכנסות מאירופה עד 2030, אבל סבורים שהתמחור הנוכחי כבר משקף חלק גדול מהפוטנציאל
אלביט אלביט מערכות -1.57% יורדת במסחר המאוחר בוול סטריט והיא גם יורדת במסחר היום בת"א אחרי שבג'פריס הורידו את מחיר היעד למניה ל-880 דולר, לעומת יעד קודם של 950 דולר מה שעדיין מבטא אפסייד של 17% אך צנוע יותר מהרמה הקודמת. עם זאת, בבית ההשקעות הותירו את ההמלצה על "החזק", הם מצביעים על זה שאלביט עדיין נהנית מסביבת ביקושים חזקה, בעיקר באירופה, אבל אחרי הזינוקים במניה, חלק גדול מסיפור הצמיחה כבר נמצא בתוך המחיר.
אלביט עשתה מהלך מטורף בשנתיים וחצי האחרונות. מאיזורי ה-30 מיליארד שקל בתחילת 2024 לשיא של 142 מיליארד שקל בשיא שרשמה במרץ, פי 4.4. ככל שאלביט עלתה היה קשה להאמין שהאפסייד של הביטחוניות יקבל את הביטוי דווקא בה ובמניות הגדולות, אבל אלביט, עם עבודה מאוד קשה של ההנהלה וחוזי ענק שהפתיעו את השוק שוב ושוב - הוכיחה ההיפך. למרות שהפיננסים גם זינקו יחד איתה, אלביט הצליחה לעקוף את הבנקים לעקוף את כולם ואלמלא פאלו אלטו היא הייתה החברה עם השווי הכי גבוה בבורסה. אמנם מאז השיא שרשמה במרץ, ולאור הרגיעה היחסית מול איראן היא התמממשה, היא איבדה כ-35 מיליארד שקל ונסחרת כיום "רק" ב-105 מיליארד שקל, עדיין אלו מבטאים תשואה דו-ספרתית על השנה, 23%.
בבית ההשקעות עדיין מצביעים על אירופה כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה בשנים הקרובות. אלביט שואפת להכפיל את הכנסותיה מאירופה עד 2030, יעד שמשקף קצב צמיחה שנתי של כ-15% באזור. זה יעד משמעותי, במיוחד על רקע השינוי שעובר שוק הביטחון האירופי בשנים האחרונות, עם גידול בתקציבי הביטחון, חידוש מלאים, השקעה במערכות מתקדמות והרחבת יכולות צבאיות במדינות רבות ביבשת.
עבור אלביט, אירופה הפכה בשנים האחרונות לשוק חשוב יותר. החברה פועלת בתחומים שנמצאים כיום במרכז הביקוש הביטחוני, בהם מערכות יבשה, מודיעין, אלקטרו־אופטיקה, מערכות אוויריות, לוחמה אלקטרונית, תקשוב וסייבר. העלייה בצרכים הביטחוניים באירופה מייצרת לחברה הזדמנויות להרחבת פעילות, כאשר מדינות רבות ביבשת מבקשות לשדרג יכולות קיימות ולהצטייד במערכות חדשות.
אבל דווקא בגלל שהסיפור הזה כבר מוכר לשוק, בג'פריס סבורים שהתמחור של אלביט כבר משקף חלק ניכר מהפוטנציאל. כלומר, השאלה מבחינת המשקיעים כבר אינה רק האם החברה תמשיך לצמוח, אלא האם קצב הצמיחה והרווחיות העתידית יצדיקו את המחיר שבו המניה נסחרת כיום. כשהמניה נסחרת סביב 750 דולר ומחיר היעד החדש עומד על 880 דולר, עדיין יש פה אפסייד תיאורטי של כ-17%, אבל ההמלצה שנותרת על "החזק" מלמדת שבבית ההשקעות לא רואים בשלב הזה יחס סיכון-סיכוי שמצדיק המלצת קנייה.
המסר של ג'פריס הוא זהיר: אלביט נמצאת בעמדה עסקית טובה, נהנית ממגמות מבניות חיוביות בשוק הביטחוני, ומחזיקה ביעדי צמיחה משמעותיים באירופה, אבל המניה כבר אינה זולה כפי שהייתה בעבר. במצב כזה, המשקיעים מסתכלים לא רק על הצמיחה העתידית, אלא גם על היכולת של החברה לתרגם את הביקושים להכנסות, לשפר רווחיות, לעמוד בלוחות זמנים בפרויקטים ולהמשיך להגדיל את צבר ההזמנות בלי להיפגע מעלויות ייצור, עומסים תפעוליים או תחרות גוברת.