אלעזר זוננשיין מנכל פלסאנמור
צילום: טל שחר

תלמדו מ-GE: החברה שברחה מפלסאנמור ידעה בדיוק מה מחכה לכם

ההנפקה הביזיונית של פלסאנמור: המניה זינקה מאות אחוזים על חלום אמריקאי, והחברה מיהרה לגייס 7.5 מיליון דולר ב-70% דיסקאונט אפקטיבי למשקיע פרטי; למה להשחיל?

מנדי הניג | (4)
נושאים בכתבה פלסאנמור

מי שלא לומד מההיסטוריה, נידון להפסיד את הכסף שלו בבורסה. לפני כשנה, כשענקית המכשור הרפואי העולמית GE (ג'נרל אלקטריק) החליטה לחתוך הפסדים, למכור את כל החזקותיה בפלסאנמור ולברוח מההשקעה הזו, היו בשוק מי שניסו לתרץ את זה כ"שינוי אסטרטגי" גם בפלסאנמור הציגו את זה ככה והאשימו את GE בשלל הצהרות בין השאר גם בראיון פה.


זוננשיין מפלסאנמור דחק בכם להיות חכמים. היום מתברר שב-GE כנראה קראו את המפה מוקדם יותר, והבינו עם מי יש להם עסק. הם זיהו חברה שחיה על מכירת חלומות, ומיהרו לצאת.

אתמול פלסאנמור דיווחה על "אבן דרך היסטורית" שותפות אסטרטגית בארה"ב עם חברת Ouma Health. הספקית האמריקאית של שירותי ליווי היריון וטיפול וירטואלי. במסגרת ההסכם, הטכנולוגיה של פלסאנמור, שקיבלה אישור FDA, אמורה להשתלב במודל הטיפול של Ouma ולאפשר לנשים לבצע בדיקות אולטרסאונד מהבית, כאשר הצוות הרפואי מלווה את התהליך מרחוק. Ouma, לפי הודעת החברה, פועלת בכל 50 המדינות בארה"ב דרך שיתופי פעולה עם מבטחים, מערכות בריאות, מרפאות נשים וגופי טיפול קהילתיים.

המילים המפוצצות עשו את שלהן, והמסכים נצבעו בירוק בוהק. המניה זינקה בטרום-מסחר בוול סטריט במאות אחוזים, הטירוף עבר לתל אביב, והנייר ריכז מחזורי מסחר דמיוניים, למעלה מ-20 מיליון שקל, שהקפיצו את המניה ב-255% אתמול לשווי שיא של 214 מיליון שקל מ-65 מיליון קודם לכן. 

המנכ"ל והמייסד, ד"ר אלעזר זוננשיין, לא איבד זמן. הוא עלה אתמול לראיון בערוץ הכלכלה ופיזר אופטימיות לכל עבר, תוך שהוא מדבר על פריסה ב-50 מדינות והכנסות עתק. המשקיעים התמלאו תקוות, המניה רצה ל-11 דולר, הנה פלסאנמור סוף סוף מקיימת את ההבטחה.

פחות מ-24 שעות עברו מהראיון המחויך, והמפגש עם קרקע המציאות היה כואב ומלכלך. החברה הודיעה היום בצהרים על גיוס בזק של 7.5 מיליון דולר בלבד ממשקיע מוסדי "המתמחה בתחום הבריאות". במסגרת העסקה, החברה תקצה 1,562,500 מניות רגילות, לצד כתבי אופציה בהיקף דומה, במחיר משולב של 4.80 דולר למניה ולאופציה נלווית. כתבי האופציה הרגילים יהיו במחיר מימוש של 4.80 דולר למניה, ניתנים למימוש מיידי, ויפקעו אחרי חמש שנים.

בחברה מנסים למסגר את הגיוס כחלק מהשלב הבא בצמיחה בצפון אמריקה, אולי גם יש מקום מסוים למהלך, התרחבות כזאת בחו"ל בהחלט דורשת משאבים. זוננשיין מסר כי "הון הנוסף יאפשר לנו להרחיב עוד יותר את הנוכחות המסחרית שלנו, במיוחד בשוק האמריקאי, להגדיל את חדירת השוק ולהוציא לפועל יוזמות אסטרטגיות שנועדו להניע צמיחה לטווח ארוך". הוא הוסיף כי המימון "מהווה צעד חשוב בקידום האסטרטגיה המסחרית של פלסאנמור בצפון אמריקה", וכי החברה פועלת "להרחיב את הגישה לטכנולוגיית האולטרסאונד לשימוש ביתי" ולתמוך באימוץ רחב יותר של מעקב היריון מרחוק.

פלסאנמור הקצתה למשקיע 1,562,500 מניות רגילות, ולצדן אופציות לרכישת עד 1,562,500 מניות נוספות. במילים פשוטות: על כל מניה שהוא קונה, הוא מקבל גם אופציה למניה נוספת. המחיר של כל החבילה, מניה פלוס אופציה, עומד על 4.80 דולר. האופציות ניתנות למימוש מיידי במחיר של 4.80 דולר למניה, ויישארו בתוקף חמש שנים.

אם משווים רק את מחיר הגיוס למחיר של כ-11 דולר שאליו טסה המניה, מקבלים דיסקאונט של כ-56%. אבל זה לא כל הסיפור, כי המשקיע קיבל גם אופציה. נניח שהאופציה שווה בשוק כ-3 דולר, ונוריד ממנה 20% בגלל שהיא לא סחירה, נקבל שווי של כ-2.4 דולר לאופציה. כלומר מתוך ה-4.80 דולר ששילם המשקיע על החבילה, בערך 2.4 דולר מיוחסים לאופציה, ורק 2.4 דולר למניה עצמה. זה כבר דיסקאונט אפקטיבי של כ-78%.

כן, קראתם נכון: דיסקאונט של יותר מ-70% על המחיר השוק. זה דיסקאונט שמעבר לזה שהוא נותן למישהו מתנה הוא גם מעיד שפלסאנמור תמכור הכל בשביל כמה גרושים. מה זה 7.5 מיליון דולר? אתם מדברים פה על פוטנציאל שוק של עשרות מליונים אם לא מיליארדים.

צריך לציין ביושר, לא מצופה שפלסאנמור תגייס לפי 11 דולר, כשמגייסים לוקחים לרוב את המחיר הממוצע בטווח הבינוני אבל עדיין התזמון פה בעייתי. בזמן שהציבור קנה מניות ביוקר כי הוא האמין למילים של המנכ"ל, החברה עצמה הלכה מאחורי הגב וחילקה מניות בחצי מחיר למוסדי מקורב, יחד עם "סוכרייה" של אופציות לחמש שנים.

המהלך הציני הזה מוכיח שפלסאנמור לא השתנתה, היא בדיוק אותה חברה מפעם. המודל העסקי האמיתי שלה הוא כנראה לא רק אולטרסאונד ביתי, הוא גם ניצול הזדמנויות. יש הייפ? המניה טסה? בואו נגייס. למה? כי למה לא. כי אתם מוכנים לקנות את הסיפורים, והם מוכנים לדלל אתכם בלי למצמץ.

הוספת תגובה
4 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משקיע 25/06/2026 17:04
    הגב לתגובה זו
    מהלך מצויין לחזק את המאזן ולמכור יותר.
  • 3.
    נחמן 25/06/2026 16:33
    הגב לתגובה זו
    למה למשל אתם לא כותבים על מניית אפולו פאוור
  • 2.
    איך יודעים על חברה שהיא משקרת או דוברת אמת (ל"ת)
    נחמן 25/06/2026 16:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קונה מניות רק של חברות גדולות מבוססות וידועות. (ל"ת)
    אנונימי 25/06/2026 16:28
    הגב לתגובה זו