מהות? יח"צנות: על השערורייה התורנית מבית הארץ ויוסי קליין
התקשורת הישראלית סוערת בעקבות מאמרו של יוסי קליין בהארץ "אליטה חסודה שלנו" בו הוא פותח ואומר כי הדתיים הלאומיים גרועים מהחיזבאללה.
גילוי נאות: אני דתי לאומי. כך חונכתי כך אני מחנך את ילדיי ואני מקווה שזה לא יגרום לכם לפסול את המשך דבריי.
אני מבקש לומר כי השערורייה התורנית מבית 'הארץ' אינה מקרית. יוסי קליין ניסה לפתח כאן דיון של מהות, שמאד לוקה בחסר, אך בפועל המניע שלו כל כולו גדוש ביחסי ציבור.
ראשית המאמר פורם בימים דלילים מאד בתקשורת: הכנסת בפגרה, משרדי הממשלה בחופשה מרוכזת, שרי הממשלה עובדים בחמישים אחוז נצילות ואפילו הצעת החוק של ח"כ תמי זנדברג לביטול חוק החמץ לא עשתה רעש תקשורתי משמעותי. בתנאי פתיחה שכאלה ברור ש'הליכה על הראש' של הציונות הדתית תעשה רעש.
מיד בפתיחת המאמר קליין משווה את הציונות הדתית לחיזבאללה. לו רצה לעורר דיון לגיטימי יתכן והיה אומר "גרועים מאויבנו" או "סוס טרויאני" או ביטויים רבים שלא היו מביישים את שנאתו למגזר. השימוש בחיזבאללה מבהיר את הרצון בשערורייה , שידברו על המאמר, על פני שיח ענייני.
עוד סימן לתאוות השערורייה? הציונות הדתית בימי חול המועד גודשת את הפארקים ואתרי הטיולים ברחבי ישראל. כולם פוגשים את כולם וכולם מדברים עם כולם. על מה? על יוסי קליין האנטי דתי.
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השיח השלילי נגד הארץ לא פוגם בעיתון. השיח הזה אינו מתנהל בקרב קהל המטרה המרכזי של העיתון. יתכן שאף נהפוך הוא. יתכן שמאמר מן הסוג הזה מאגד מחדש את המחנה שהולך ומדלדל. כל המצוין דלעיל עוסק בעטיפה ולא במהות. עוסק בעובדה מדוע המאמר לא הרעיד אף לא אחד בשוקן וגם לא את שוקן, האיש שגיבה את יוסי קליין.
לא ניתן לסיים מבלי להתייחס למהות על קצה קצהו של המזלג: החברה בישראל היא חברה שבטית. מדורת השבט פוצלה למדורות משנה וגם שוק התקשורת השתנה בהתאמה. תהליך הפיצול מתרחש בעשור האחרון גם בתוך השבטים פנימה. המגזר החרדי כבר פסק מזמן מלהיות מגזר אחד. כך גם המגזר הציוני דתי. דתי לאומי מרעננה אינו דתי לאומי מלשם ואינו דתי לאומי מענב או דתי לאומי מפתח תקווה.
יוסי קליין היה עורכו המיתולוגי של עיתון "חדשות" בעת פרשת קו 300. אז הוא הציג קבלת החלטות ערכית (וממש לא משנה אם מסכימים איתו או לא). כיום מכיוון שאני מעריך שהוא לא חדל מיכולותיו המקצועיות אין לי אלא לקבוע שהוא נכנע לשיקולי רייטינג.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רועי לחמנוביץ, מרצה באוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית ספיר הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 2.אט 24/04/2017 15:35הגב לתגובה זולתבוע את הקליין הזה יחד עם העיתון הקטן בבית משפט על סכום שיעורר אצלם חשיבה שניה בבואם לפרסם מאמרי בלע מסוג זה.
- 1.לחמנוביץ - נוח ע-שלעפאר (ל"ת)אברהם ליברשטל 19/04/2017 12:52הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.