מהות? יח"צנות: על השערורייה התורנית מבית הארץ ויוסי קליין
התקשורת הישראלית סוערת בעקבות מאמרו של יוסי קליין בהארץ "אליטה חסודה שלנו" בו הוא פותח ואומר כי הדתיים הלאומיים גרועים מהחיזבאללה.
גילוי נאות: אני דתי לאומי. כך חונכתי כך אני מחנך את ילדיי ואני מקווה שזה לא יגרום לכם לפסול את המשך דבריי.
אני מבקש לומר כי השערורייה התורנית מבית 'הארץ' אינה מקרית. יוסי קליין ניסה לפתח כאן דיון של מהות, שמאד לוקה בחסר, אך בפועל המניע שלו כל כולו גדוש ביחסי ציבור.
ראשית המאמר פורם בימים דלילים מאד בתקשורת: הכנסת בפגרה, משרדי הממשלה בחופשה מרוכזת, שרי הממשלה עובדים בחמישים אחוז נצילות ואפילו הצעת החוק של ח"כ תמי זנדברג לביטול חוק החמץ לא עשתה רעש תקשורתי משמעותי. בתנאי פתיחה שכאלה ברור ש'הליכה על הראש' של הציונות הדתית תעשה רעש.
מיד בפתיחת המאמר קליין משווה את הציונות הדתית לחיזבאללה. לו רצה לעורר דיון לגיטימי יתכן והיה אומר "גרועים מאויבנו" או "סוס טרויאני" או ביטויים רבים שלא היו מביישים את שנאתו למגזר. השימוש בחיזבאללה מבהיר את הרצון בשערורייה , שידברו על המאמר, על פני שיח ענייני.
עוד סימן לתאוות השערורייה? הציונות הדתית בימי חול המועד גודשת את הפארקים ואתרי הטיולים ברחבי ישראל. כולם פוגשים את כולם וכולם מדברים עם כולם. על מה? על יוסי קליין האנטי דתי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השיח השלילי נגד הארץ לא פוגם בעיתון. השיח הזה אינו מתנהל בקרב קהל המטרה המרכזי של העיתון. יתכן שאף נהפוך הוא. יתכן שמאמר מן הסוג הזה מאגד מחדש את המחנה שהולך ומדלדל. כל המצוין דלעיל עוסק בעטיפה ולא במהות. עוסק בעובדה מדוע המאמר לא הרעיד אף לא אחד בשוקן וגם לא את שוקן, האיש שגיבה את יוסי קליין.
לא ניתן לסיים מבלי להתייחס למהות על קצה קצהו של המזלג: החברה בישראל היא חברה שבטית. מדורת השבט פוצלה למדורות משנה וגם שוק התקשורת השתנה בהתאמה. תהליך הפיצול מתרחש בעשור האחרון גם בתוך השבטים פנימה. המגזר החרדי כבר פסק מזמן מלהיות מגזר אחד. כך גם המגזר הציוני דתי. דתי לאומי מרעננה אינו דתי לאומי מלשם ואינו דתי לאומי מענב או דתי לאומי מפתח תקווה.
יוסי קליין היה עורכו המיתולוגי של עיתון "חדשות" בעת פרשת קו 300. אז הוא הציג קבלת החלטות ערכית (וממש לא משנה אם מסכימים איתו או לא). כיום מכיוון שאני מעריך שהוא לא חדל מיכולותיו המקצועיות אין לי אלא לקבוע שהוא נכנע לשיקולי רייטינג.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
רועי לחמנוביץ, מרצה באוניברסיטת בר אילן והמכללה האקדמית ספיר הוא יועץ תקשורת, ולשעבר דובר ש"ס
- 2.אט 24/04/2017 15:35הגב לתגובה זולתבוע את הקליין הזה יחד עם העיתון הקטן בבית משפט על סכום שיעורר אצלם חשיבה שניה בבואם לפרסם מאמרי בלע מסוג זה.
- 1.לחמנוביץ - נוח ע-שלעפאר (ל"ת)אברהם ליברשטל 19/04/2017 12:52הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
