דוחות

טאבולה פספסה את צפי האנליסטים - אבל התחזית חזקה

החברה עברה את הקצה העליון של התחזית שלה ל-EBITDA ברבעון הרביעי, אבל היא פספסה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה; עם זאת, התחזית ל-2024 חזקה והמניה עולה בטרום
רוי שיינמן |

ספקית המלצות התוכן טאבולה  טאבולה דיווחה על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2023 ולשנה כולה - ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-419.8 מיליון דולר, עליה של 13% לעומת הרבעון המקביל אבל נמוך מצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 436 מיליון דולר, והרווח המדולל למניה הסתכם בסנט אחד, לעומת הצפי בוול סטריט לרווח מדולל למניה של 3 סנט.

ההכנסות בשנת 2023 עמדו על 1.44 מיליארד דולר, עם רווח גולמי של 425.6 מיליון דולר (29.5% מההכנסות). הרווח הנקי שלא Non-GAAP הסתכם ב-32.6 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-98.7 מיליון דולר.

בשנת 2023 המזומנים נטו מפעילות שוטפת עמדו על 84.4 מיליון דולר ותזרים המזומנים החופשי עמד על 52.2 מיליון דולר. Taboola News, המפיצה תוכן ליצרניות מכשירי אנדרואיד, עברה את תחזיות החברה ל-2023, ורשמה גידול בהכנסות לרמה של יותר מ-100 מיליון דולר. יחד עם Header Bidding (לא כולל Microsoft), היא הייתה אחראית לכ-10% מה-Ex-TAC.

התחזית ל-2024

ב-2024 החברה צופה שההכנסות יסתכמו בסכום שיא של 2 מיליארד דולר, נתון הישקף צמיחה של 39% שהוא גם מעל לצפי האנליסטים שצופים הכנסות של 1.88 מיליארד דולר. הרווח הגולמי צפוי להסתכם ב-545 מיליון דולר וה-EBITDA המתואם צפוי להסתכם ב-200 מיליון דולר.

בנוסף, החברה הודיעה על אישור חדש לרכישת מניות עצמית בהיקף של 100 מיליון דולר.

"סיימנו את 2023 עם תוצאות חזקות, כאשר ברבעון הרביעי של 2023 רשמנו עלייה של 13% בהכנסות, עלייה של 6% ברווח הגולמי Ex-TAC לעומת השנה הקודמת, ו-EBITDA מותאם של 50.1 מיליון דולר, שהיה גבוה משמעותית מהקצה העליון של טווח התחזית", מסר אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה. "2024 היא שנת עליית מדרגה בצמיחה עבורנו: ה-Ex-TAC צפוי לגדול ב-25% לעומת 2023, ה-EBITDA המותאם צפוי לעמוד על לפחות 200 מיליון דולר, יותר מפי 2 לעומת 2023, תזרים המזומנים החופשי יהיה לפחות 100 מיליון דולר, כמעט פי 2 לעומת 2023 – כל אלה הם תוצאה של כניסת Yahoo לפעילות מואצת, עם הכנסות של לפחות 100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.