סונדאר פיצאי גוגל
צילום: יוטיוב/Talks at Google

גוגל לעובדיה: "תתחסנו או תסתכנו בפיטורין"

ענקית הטק הודיעה לעובדיה שבמידה ויזלזלו במדיניות החיסונים נגד נגיף הקורונה, הם עתידים להפסיד שיעור ניכר משכרם, והדבר עלול להוביל בסופו של דבר לפיטורין; העובדים יצטרכו להגיש מסמכים רפואיים עם סטטוס ההתחסנות שלהם
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה גוגל קורונה

ענקית הטכנולוגיה גוגל GOOGLE הודיעה לעובדיה, באמצעות תזכיר פנימי של החברה שנחשף כעת, שבמידה ויזלזלו במדיניות החיסונים נגד נגיף הקורונה, הם עתידים להפסיד שיעור ניכר משכרם, והדבר עלול להוביל בסופו של דבר לפיטורין.

לפי התזכיר, גוגל דרשה מעובדיה להעביר הצהרה עד ה-3 בדצמבר, הכוללת מסמכים רפואיים שמעידים על סטטוס ההתחסנות שלהם. כמו כן, גוגל נתנה לעובדים את האופציה להגיש פטור על רקע רפואי או דתי. 

לפי המסמך, החברה תתחיל לבצע שיחות עם עובדים שלא העבירו הצהרה רפואית עד התאריך שנקבע. עובדים שלא יעמדו בכללים אלה עד 18 בינואר יועברו ל"חופשה מנהלית בתשלום" למשך 30 יום, ולאחר מכן הם עשויים להישלח ל"חופשה אישית ללא תשלום" למשך עד שישה חודשים ולאחר מכן לקבל מכתב פיטורין.

"כפי שציינו בעבר, דרישות החיסונים שלנו הן אחת הדרכים החשובות ביותר בהן אנו יכולים לשמור על בטיחות כוח העבודה שלנו, ולשמור על השירותים שלנו בתפקוד מלא", אמרה דוברת גוגל לורה לי אריקסון ל-The Verge.

"אנו מחויבים לעשות כל שניתן כדי לעזור לעובדים שלנו שיכולים להתחסן לעשות זאת, ולעמוד בתקיפות מאחורי מדיניות החיסונים שלנו". הוסיפה אריקסון.

בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו- האם זה יהיה ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שמוביל בבית שלו? (להצבעה לחצו כאן)

היום ב-19:00 בשיעור השני של קורס ההשקעות של ביזפורטל (ללא עלות) - אבישי עובדיה על מה זאת בורסה, למה מניות הן מכשיר השקעה חשוב לתיק שלכם, ועוד

קיראו עוד ב"גלובל"

לעומת חברות טכנולוגיה אחרות שהמשיכו לבסס מודל עבודה היברידי אגרסיבי גם אחרי החזרה לשגרה, גוגל מסרה כי העובדים שלה יצטרכו להגיע למשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע, החל משנת 2022.

בינתיים, הממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הורה גם לחברות אמריקאיות עם 100 עובדים או יותר להבטיח שהעובדים יחוסנו במלואם או שיבצעו בדיקות קורונה באופן קבוע עד ה-18 בינואר.

על פי הדיווחים, התזכיר הפנימי החדש של גוגל חל על כל התפקידים בחברה. "כל מי שנכנס לבניין של גוגל חייב להיות מחוסן". כך מסרה החברה.

התזכיר ציין כי עובדים שיצאו לחופשה אישית ללא תשלום יוכלו לשמור את ההטבות שלהם במשך 92 הימים הראשונים, אך אם הם עדיין לא יעמדו בכללי החיסון לאחר שישה חודשים העסקתם בגוגל תסתיים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שפנפנים של גוגל (ל"ת)
    שפן 15/12/2021 23:16
    הגב לתגובה זו
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

אילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיותאילוסטרציה של Rage bait. קרדיט: רשתות חברתיות

האם 2025 היא שנת הזעם? מילון אוקספורד טוען שכן

אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait הוא מילת השנה של 2025; המונח משקף את המעבר הרוחבי מהקליק בייט ומתוכן שמטרתו לעורר סקרנות, לתוכן שמטרתו להצית כעס ולהניע מעורבות ברשת

רן קידר |
נושאים בכתבה אוקספורד

הוצאת אוניברסיטת אוקספורד הכריזה כי המונח Rage bait, “פתיון שמעורר זעם”, נבחר למילת השנה 2025, לאחר הצבעה ציבורית שבה השתתפו עשרות אלפי גולשים. הבחירה משקפת את האופן שבו השיח האינטרנטי עבר בשנים האחרונות לשימוש גובר בתוכן שנועד לא ליידע או לבדר, אלא להכעיס. לפי מילון אוקספורד, המונח מתאר תוכן מקוון שנוצר במכוון כדי לעורר כעס, תסכול או סערה ציבורית, והכל למטרת הטראפיק, התגובות והשיתופים.

באוקספורד מסבירים כי Rage bait התבסס כשילוב של שתי מילים באנגלית, Rage (זעם) ו-Bait (פתיון), שהפכו יחד למונח מדויק של דור הרשתות החברתיות: לא עוד “קליק־בייט” שמבקש למשוך תשומת לב, אלא פתיון רגשי שמכוון לאזורים הפחות רציונליים של המשתמשים. לפי אוקספורד, השימוש במילה זינק פי שלושה בשנה האחרונה, מה שמאשש עד כמה תופעת “הכעס למטרות רווח” הפכה לחלק משגרה דיגיטלית.

לא על הזעם לבדו 

מאחורי הבחירה עמדה רשימה מצומצמת ובה מונחים נוספים, בהם Aura farming (חקלאות אאורה), יצירת תדמית "מגניבה" או מסתורית לצבירת מעמד חברתי, בעיקר ברשתות כמו טיקטוק. מונח נוסף הוא Biohack, המתייחס לשימוש בטכנולוגיה ובהרגלי חיים קיצוניים כדי “לשדרג” את הגוף. למרות הפופולריות של המונחים הללו, Rage bait זכה ברוב ההצבעות, אולי משום שהוא נוגע בעצב חשוף במיוחד בשיח המקוון של השנים האחרונות.

קאספר גראתווהול, נשיא תחום השפות באוקספורד, מסביר כי עצם קיומו של המונח, והעלייה החדה בשימוש בו, מעידים על כך שהציבור נעשה מודע יותר לטקטיקות המניפולציה שמופעלות עליו. “בעבר התוכן המקוון ניסה בעיקר לעורר סקרנות,” אמר, “אבל כיום הוא פועל על הרגשות שלנו ומושך אותנו להגיב. זה שינוי עמוק באופן שבו אנחנו חווים את הרשת.”

מעניין לציין שהמונח Rage bait איננו חדש לחלוטין: שימוש מוקדם בו תועד כבר ב-2002 בפורומי Usenet, בעיקר כביקורת על פרובוקציות ברשת. מאז הוא צמח להיות חלק משפת האינטרנט העולמית, ואף הוליד מונחים קרובים כמו Rage farming, המתאר יצירת סדרת תכנים מכוונת שנועדה להעצים כעס לאורך זמן, במיוחד בהקשרים פוליטיים ותחת הפצת מידע שגוי.