מיטב: לימס מניית צמיחה - דיסקאונט של 33%
האנליסט מוטי ברלינר מבית ההשקעות מיטב פירסם היום (ג') המלצת "קניה" למניית לימס הפועלת בתחום ניהול כלל המידע במעבדות, מחיר היעד שהעניק האנליסט הינו 52 שקל, הגבוה בכ-33% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר - 39 שקל.
במיטב מעריכים, כי המכירות ברבעון השני של 2006 יסתכמו בכ-22-23 מליון שקל, שכן במהלך הרבעון הודיעה החברה על הסכמים בהיקף של כ-2 מיליון דולר. נזכיר, כי מכירות החברה ברבעון הראשון של השנה הפתיעו במעט והסתכמו בכ-15.5 מליון שקל. זאת מסבירים במיטב נבע בעקבות מיעוט בהסכמים חדשים ברבעון, כאשר הסבר לכך ניתן הן באלמנט של תנודתיוּת בקצב כניסת הסכמים חדשים והן בכך שהחברה השיקה מערכת חדשה אשר יצרה המתנה מסוימת אצל הלקוחות.
ברלינר מעריך, כי החברה תסיים את השנה עם מכירות גבוהות מ-90 מליון שקל ותציג רווחיות גולמית נמוכה יותר מבעבר, עקב עליות שכר בסוף השנה ואיחוד החברה הקנדית. הוצאות השיווק המושקעות ע"י החברה בתמיכה במפיץ האנגלי ובמקומות אחרים באירופה יקדימו את המכירות מאזורים אלו ויובילו לירידה בשיעור הרווחיות התפעולית.
במיטב מסבירים את התנהגות המניה בתקופה האחרונה מאכזבה של המשקיעים מתוצאות הרבעון הראשון, אשר אינן מייצגות להערכתנו. ברלינר צופה, כי החברה תרוויח כ-3.3 שקלים למניה ב-2006 הגוזר מכפיל של כ-11 (בדילול מלא), מכפיל אטרקטיבי מאוד לחברה עם הנהלה יוזמת הצומחת בקצב גבוה מהמתחרות, בשוק ובסגמנט הנמצאים בצמיחה.
נציין, כי גודל השוק בו פועלת החברה מוערך בכ-600 מיליון דולר כאשר הסגמנט בו נמצאת החברה (COTS) מוערך בכ-350 מיליון דולר. צמיחת כלל שוק הלימס מוערכת בכ-8%-10% לשנה, ומגיעה מפתיחת מעבדות חדשות (ותחומים חדשים), מהתרחבות מעבדות קיימות, משדרוג מערכות קיימות וממעבר למערכות ניהול מעבדות ברמת הארגון (MegaLIMS). צמיחת הסגמנט בו נמצאת החברה מוערכת כגבוהה מצמיחת השוק (באזור 25%) וזאת עקב מגמה של מעבר לתוכנות מדף על פני פיתוח עצמי.
נציין, כי החברה מפתחת משווקת ומטמיעה מערכות תוכנה המיועדות לנהל את איסוף, עיבוד, אחסון ואחזור האינפורמציה הנוצרת במעבדות אנליטיות ולשפר את אמינות תהליכי הדגימה. כמו כן, מספקות המערכות גם בקרה ניהולית ויכולת דיווח לצרכים פנימיים ולצורכי דיווח לרשויות הפיקוח השונות.
החברה פועלת בשוק העולמי כאשר עיקר מכירותיה מתבצעות בחו"ל (למעלה מ-98%). הפעילות מבוצעת הן ישירות מול הלקוחות והן דרך מפיצים וקבלני משנה.