טכנית באירו דולר – האירו עושה דרכו מטה
בסקירה שפורסמה כאן לפני שבועיים חיפש האירו כיוון. שמנו לב אז שהמטבע האירופי האחיד מדשדש מול הדולר בטווח מחירים בו מוגדרים - 1.2970 כרמת התנגדות ו-1.270 כרמת תמיכה. הפרמטרים הטכניים לימדו אותנו שהרף העליון מהווה התנגדות לא פשוטה למעבר. במהלך התקופה האחרונה ניסה האירו לתקוף את רמת 1.2970, אך כשל ובסיומו של השבוע שחלף, נבחר הכיוון. השאלה אודות הכיוון קיבלה את המענה.
כעת עומדת על הפרק סוגיית אורך המהלך.
1. הפרמטרים במהלך הדשדוש
במהלך השבועיים האחרונים, בעוד האירו מדשדש מול הדולר והמאבק בין הקונים למוכרים נכנס לשלבים האחרונים, החלו לבצבץ סימני חולשה. עד לנקודת הזמן הנוכחית נותרים על סימנים אלה על כנם. לסימני חולשה אלו שני תפקידים: הראשון, הוא לסייע במידת האפשר באבחנת כיוון הפריצה והשני, לאבחן את המומנטום והעוצמה של הגל שאמור להתפתח מיד עם הפריצה.
על גרף העמודות היומי המצורף אפשר לראות את המרכיבים הבאים:
1. במהלך הדשדוש, כאשר בדק האירו בפעם השנייה את רמת 1.2970, נוצרו בשני מדדי העוצמה בהם אנו עושים שימוש, rsi ו-macd, סטיות שליליות. כפי שאפשר לראות על הגרף, בפעם השנייה בה הגיע האירו לרמת 1.2970, היו מדדי המומנטום חלשים ונמוכים משמעותית לעומת הרמה בה היו בפעם הראשונה בה נבדקה רמה זו.
המסר הוא שמגמת העלייה אינה נמצאת כבר בשלבים של תאוצה, אלא בשלבים של תאוטה.
2. הפריצה כלפי מטה התרחשה, כך אפשר לראות על הגרף המצורף, כאשר מדדי המומנטום חלשים מאוד ומצויים ברמה נמוכה. ולא רק זאת אלא ברמה בה לא שהו מאז מארס אפריל השנה. דבר זה מעיד על חולשה ומעלה את הסבירות ולפיה הפריצה מטה אמיתית וצפויה להוביל להמשך מהלך הירידות.
3. היעד - שבירתה של רמת השפל אמורה ליצר מהלך שאורכו המינימלי כעומק הדשדוש. כלומר, עומק הדשדוש הוא 270 פיפס. לכן, יעד המחירים, לפי חישוב זה בלבד, אמור להיות סביב 1.2430. זה מסתדר לא רע עם העובדה שירידות אלו מהוות תיקון טכני לגל העליות 1.207-1.297. לפי החיתוכים המקובלים אמורים יעדיו של התיקון להיות בטווחים שבין 1.263-1.243 מאחר ועד לנקודת הזמן הנוכחית אין סימנים לסיום גל הירידות, ההערכה היא שהכיוון כלפי מטה ישמר עד, פחות או יותר, ליעד בו נקבתי.
4. תמיכות והתנגדויות - התנגדות ראשונה ובעלת משמעות להמשך הדרך מצויה ברמת 1.2700. רמה זו היתה רמת תמיכה והיא מייצגת את אותם קונים שסברו שכיוונו של האירו מעלה.
הללו אמורים להפוך למוכרים כעת, ולסייע בבלימתו של כל ניסיון עליות. כלומר, כל עלייה עד 1.2700 היא לגיטימית. רק שבירתה כלפי מעלה תחייב בחינה חוזרת של הכיוון לטווח הקצר. בחינה חוזרת, אך לא בהכרח שינוי ההנחות. רמות תמיכה קיימות רחוק ונמוך, סביב 1.2300.
*הערת אזהרה - המסחר במט"ח מסוכן על רקע התנודתיות הגבוהה והמינופים הגבוהים הנהוגים בשווקים אלו. הפעילות חייבת להיות מוגדרת ומדויקת בנקודות ספציפיות וכל פעולה חייבת להיות מגובה על ידי הוראה צמודה לקטיעת הפסד שלא תעלה של עשיריות בודדות של אחוזים ממחיר הקנייה
*אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
*הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".