שינוי כיוון: משרד התחבורה יאפשר לרשויות להפעיל מוניות שירות
שוק התחבורה הציבורית בישראל נשלט עדיין, גם ב-2022 על ידי המדינה, והיא מנהלת אותו מלמעלה עד הפרט האחרון: משרד התחבורה קובע מכרזים, מי יוכל להפעיל קווים והיכן, כמה אוטובוסים ומתי ייצאו מהתחנה, ומשלם לחברות התחבורה הציבורית כסף על כל קו שיוצא. מדובר כמובן בשיטת ניהול ישנה ולא יעילה, והבזבוז עצום - אוטובוסים רבים נוסעים בכבישים כשהם ריקים מנוסעים, בשעות לעיתים לא רלוונטיות ואף ביישובים מבוססים כלכלית שאף אחד שם בעצם לא משתמש בתחבורה הציבורית. אבל ככה זה כשהכל מתוכנן מלמעלה.
אחת הרעות החולות בהקשר הזה היא ההתנגדות העקבית והמתמשכת של משרד התחבורה לפתוח את התחום לתחרות, הן בין חברות האוטובוסים והן ביצירת תחבורה שיתופית - כמו אובר, ליפט וכדומה - חברות שמאפשרות לאנשים להפוך לנהגי מוניות ולהסיע נוסעים. התוצאה היא שיפור בשירות ולא פחות חשוב, יכולת להשיג מונית בשעות העומס למי שצריך (מה שבישראל נחשב לסיוט). הסיבה שהכל תקוע בישראל היא הלובי של נהגי המוניות - שהפכו לחברי ליכוד ולחצו על ישראל כץ להתנגד לכל רפורמה.
אז נכון, הצעד כעת של משרד התחבורה הוא בקושי התחלה של צעד בכיוון הנכון, אבל לא בנו את רומא ביום אחד, וכדאי לקוות שהשרה מרב מיכאלי תמשיך לפעול בכיוון הנכון ולפתוח את שוק התחבורה הציבורית בישראל.
כעת בכל מקרה, בצעד מעניין של משרד התחבורה בתחום התחבורה הציבורית, המשרד יתיר מעט את הרסן ויאפשר לעיריות להפעיל מוניות שירות. השינוי הוא שהרשויות המקומיות יוכלו לקבוע את מסלולי הקווים ותדירותם, בהתאם לצרכי התושבים, כפי שהם מבינים אותם, מבלי להזדקק למשרדי הממשלה. במסגרת קול קורא שפרסמה הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הרשות תהיה אחראית לקביעת מסלולי הקווים, לוחות הזמנים שלהם, מועדי ההפעלה, סוג השירות, סדיר או גמיש ושאר מרכיבי השירות, מתוך הכרת צרכי התושבים. הרשות המקומית גם תהיה זו שמפקחת על החברות, ותקבע את מנגנוני ההתחשבנות בינה לבין מפעילי השירות, בהתאם לשיקול דעתה, וללא מעורבות של משרד התחבורה, היא גם תוכל לסבסד מתקציבה את הפעלת השירות.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם מדובר בתחילתו של שינוי מגמה? על פי משרד התחבורה: "מתן אפשרות לרשויות המקומיות להפעיל קווי מוניות שירות מהווה סנונית ראשונה של ביזור סמכויות לרשויות המקומיות בתחבורה הציבורית ונועדה לאפשר להן מעורבות גבוהה יותר בקביעת הסדרי נסיעה בתחומן".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הוסיפה: "מדובר בעוד פתרונות ועוד אופציות תחבורה לציבור שלא היו קיימות עד היום. אני קוראת לרשויות להגיש יחד את הבקשות כדי להבטיח לתושבים רשת שירות משותפת, מגוונת ויעילה. המהלך יאפשר למקסם את השירות ואת ההזדמנות ולחזק את התחבורה הציבורית במקומות בהם היא הוזנחה במשך שנים".
- 5.לילי 09/06/2022 08:32הגב לתגובה זומשרד התחבורה מעביר אחריות ומגדיל את ההוצאה העירונית . המשרד גם מצפה שהעיריות יסבסדו את התחבורה הציבורית . אז אולי לא צריך משרד תחבורה .
- 4.ברכה 07/06/2022 16:20הגב לתגובה זואם יסגרו את מרכזי הערים למכוניות פרטיות לטובת תחבורה ציבורית חשמלית , הרבה זמן ועצבים יחסכו , יפחת הצורך במקומות חניה וחניונים וברור שזיהום האוויר ישתפר .
- 3.ג'ק 07/06/2022 16:09הגב לתגובה זואין כמו הובר . חובה להכניס לארץ . זמין מהיר וזול .
- 2.רוב חילוני 07/06/2022 10:21הגב לתגובה זועם מיעוט שקובע............
- 1.איתי 31/05/2022 15:40הגב לתגובה זויחזק את התושבים ברשויות החזקות ויחליש את החלשים. אומר וכו׳ לא פתרון לכלום ויש כבר מחקרים שמבססים את זה. נוסעים ריקים במרכזי ערים וסותמים אותם
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
