דוחות

מניית טאבולה מזנקת - האם התחזית תומכת בכך?

רוי שיינמן |

חברת טאבולה טאבולה העוסקת בניהול שירותי פרסום רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 428 מיליון דולר ורווח Non-GAAP של 23 מיליון דולר. ההכנסות פושרות, הרווח מרשים, הרבה מעבר לתחזיות של האנליסטים, כשבמקביל החברה סיפקה תחזית לשנה כולה. ההכנסות בתחזית השנתית ירדו בגלל שינויים בהסכם מול YAHOO, אבל הרווחים לא השתנו - החברה מצפה ל-EBITDA מעל 200 מיליון דולר השנה. 

"2024 היא שנת מעבר עבור טאבולה. השגנו תוצאות מרשימות במחצית הראשונה של השנה ואנו עומדים לבנות על הצלחה זו," אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה. "ההצלחה שלנו מונעת מהשקעה בבינה מלאכותית, גישה לנתונים ייחודיים, ומיקוד בהבאת ערך לשותפים ולמפרסמים שלנו. אני גאה להיות בדיוק במקום שבו אנו נמצאים, מאושר על ידי שותפויות כמו יאהו ואפל וכן על ידי כך ש-25% מההכנסות שלנו מגיעות ממותגים וסוכנויות מובילים. אני מאמין שהשוק הזה יגיע לגודל של טריליון דולר, ואנו נוכל להיות שותפים לגופים רבים וגדולים כאשר הם יחפשו לנצל את שוק הפרסום."

הרווח המתואם אומנם הפתיע לטובה, אבל התחזית לרווח של 84-104 מיליון דולר  בשנת 2024 לא מפתיע מאוד, אם כי הוא מבטא מכפיל רווח בהחלט סביר לחברה - כ-10 (לפני העלייה היום).

בטרום מסחר, המניה מזנקת ב-16%. אולי בגלל  התחזית, אולי בגלל שהמניה היתה מדוכאת מאוד בזמן האחרון. בבית ההשקעות אופנהיימר ממליצים על קניית המניה במחיר יעד של 6 דולר, המבטא תשואה של 100% על מחיר השוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.