טאבולה מכה את הצפי ומעלה תחזיות לשנה כולה; ההפסד המשיך להעמיק
חברת טאבולה הישראלית, טאבולה, המספקת המלצות תוכן, הכתה את הצפי עם הכנסות של 332 מיליון דולר לצד הפסד של 31.3 מיליון דולר. החברה העלתה את תחזיותיה לשנה כולה, אותה היא צופה כי תסיים עם הכנסות של 1.44 מיליארד דולר (אמצע טווח), לצד EBITDA מותאם בטווח של 76.5 מיליון דולר (אמצע טווח).
הכנסות החברה ברבעון שני של 2023 עמד על 332 מיליון דולר ירידה של כ-3.1% ביחס לכ-342.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 315.4 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על העמקת ההפסד הנקי שעמד על 31.3 מיליון דולר, בהשוואה של כ-5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד.
החברה צופה כי תסיים את הרבעון הקרוב (Q3) עם הכנסות של בין 331 מיליון דולר ל-357 מיליון דולר (צפי האנליסטים הוא להכנסות של 345.6 מיליון דולר). בשורה התחתונה, צופה החברה להמשיך ולהכיר בהפסדים של בין 8 מיליון דולר ל-20 מיליון דולר.
את שנת 2023 כולה צופה החברה כי תסיים עם הכנסות בטווח שבין 1.43 מיליארד דולר ל-1.46 מיליארד, צפי האנליסטים בטרם הדוח עמד על 1.45 מיליארד דולר. כמו כן, החברה צופה רווח גולמי של 420 – 436 מיליון דולר, לצד EBITDA מותאם בטווח שבין 73 – 80 מיליון דולר.
- טאבולה משיקה מנוע חיפוש מבוסס GenAI; איך זה יעזור לפאבלישרים?
- טאבולה עם הכנסות מעל הצפי - 427 מיליון דולר; המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוחות של טאבולה מגיעים לאחר שאתמול פרסמה המתחרה אאוטבריין אאוטבריין כי סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 54.58 מיליון דולר, לצד הפסד נקי של 0.08 דולר למניה. בכך, הכתה החברה את צפי האנליסטים המוקדם להכנסות של כ-53.3 מיליון דולר לצד הפסד של 0.12 דולר למניה. מנגד, ה-EBITDA המתואם של החברה עמד על 3.5 מיליון דולר בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 5.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה: "היו לנו ביצועים חזקים ברבעון השני, עברנו את הקצה העליון של התחזיות שלנו בכל המדדים. פאבלישרים בכל העולם ממשיכים לסמוך עלינו ולחתום על שותפויות ארוכות טווח, ביניהם ברבעון הזה היו Barstool Sports, Cambium Media Nexstar Media, Futura ו-A Cidade On. זה בנוסף לפרטנרים הקיימים שלנו כמו Time, Disney, Unidad Editorial, BBC, One India, The Print ו-Bangkok Post שחידשו את המשך הפעילות המשותפת שלהם עם טאבולה. אנחנו רואים שתחום המסחר האלקטרוני ו-Taboola News עולים על הציפיות שלנו, איקומרס מהווה עכשיו כמעט 20% מה-Ex-TAC, וההכנסות מ-Taboola News כמעט הכפילו את עצמן ומתקרבות ל-100 מיליון דולר מרמה של 50 מיליון דולר בשנה שעברה.
- 1.בדיחה חברה שמפסידה ותמשיך.להיות מפסידה. (ל"ת)Lop 10/08/2023 05:42הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.